Média cikkek

   Hírek

Weller:

2020. febr. 14. - Ridgefield Times (David Rossi)


Kurt Weller korábbi kongresszusi jelölt, akit később Harvey Dent megválasztott elnök felkért a kereskedelmi miniszteri pozícióba. A jelölt elfogadta a jelölést és a Szenátus megfelelő bizottsága meghallgatása után a teljes Szenátusban is megkapta a kellő számú szavazatot. A politikussal David Rossi készített interjút érintve a vámok kérdését és sok mást is.

David Rossi: Először is gratulálok! Sokan támadják a kormányt az összetétele miatt. mi erről a véleménye?

Kurt Weller: Köszönöm szépen. Úgy gondolom mindenkinek szíve joga véleményt mondani a kormány összetételéről. Én úgy látom, hogy minden pozícióba olyan embereket jelölt, akik az adott területhez értenek is. Az adott szakmában van végzettségük, szereztek tapasztaltot. Ahogy én is. Szerintem fontos, de nem a legfontosabb kérdés a pártállás, pártpreferencia. Abban játszik szerepet, hogy a miniszter képes és hajlandó-e végeghezvinni a programot, amire az Elnököt és a kormányát a választók felhatalmazták. Emellett látni kell, hogy több pozícióba olyan emberek kerültek, akik korábban nem is politizáltak. És ez így a jó. Nagyon fontosnak tartom megjegyezni, hogy amikor a kormány összetételét bírálják, senkinek sem szabad elfeledni, hogy a jelölteket a Szenátus is megszavazta.

D.R.: Ön a kereskedelmi miniszteri posztot kapta. Egyik legfontosabb téma volt a kampány során és jelenleg is a vámkérdés. Mik a tervek?

K.W.: Le kell szögeznem valamit az elején: a vámokat szükségszerűnek tartom mind politikai, gazdasági és társadalmi tekintetben is. Minél hamarabb ki kell dolgozni egy részletes ugyanakkor általános törvényt ebben a kérdésben. Ez kicsit ellentmondásos lehet, de valójában nem az. Álatlános rendelkezéseket kell hozni a szabályozás tekintetében, ami általánosan vonatkozik a termékekre, de részletesnek kell lennie abban, hogy milyen felhatalmazást kapnak a kormány tagjai, milyet nem, illteve milyen vámkulcsok vonatkoznak az egyes termékekre.

D. R.: Sokan a vámtörvény megalkotását egybekötik a szabad piac végével. Mit szól ehhez a kritikákhoz?

K.W.: Sajnos ki kell ábrándítanom azokat, akik a vámokat a szabad piac végének tekintik: a szabad piac ebből a szempontból már ma sem létezik és mi nagyon lemaradtunk ebben a kérdésben. A tények a következők: a behpzatalt tekintve nagyon egyszerű a helyzet: a Alkotmány egyéertelműen fogalmaz ebben a kérdésben. A I. cikk több helyen foglalkozik a vámok kérédésével, aminek eredménye, hogy a vámok kérdésének kezelése a Kongresszus kezében van: törvénnyel kell szabályozni. Mivel ilyen törvény nincs, a behozatal - származási országtól függetlenül - senki nem fizet vámot. A kivitelt tekintve is egyszerű a helyzet. Ebbe nekünk nincs beleszólásunk, minden ország maga határozza meg, hogy mekkora vámot kell fizetni a ciron termékek után. És mindenhol kell, kivéve az USA-ban. Ez nagyon jó indulat a részükről, hogy 0%-os vámot vezettek be a ciron termékekre. Mindenhol máshol kell. Az Egyesült Királyság például átlagosan 5%, Franciaországban átlagosan 8%. De a dél- és közép-amerikai országokban ez az érték még nagyobb.

D.R.: És ennek mi a következménye?

K.W.: A legyegyértelműbb következmény, hogy a piacaink nagyon nyitottak, bárki bármilyen árut behozhat. Olcsóbb, rosszabb mínőségűt is, ami árhátrányt okoz a ciron farmereknek az itthoni piacon. Külföldre pedig nagyon egyoldalúan kereskedünk. A kereskedelmünk döntö többsége - több, mint 90%-a - az USA-ba megy. Ez egyértelmű, mivel más országokban a mgas vámok miatt árhátrányban vannak és csak drágábban tudnák az árujukat eladni. Ez nagyon egyoldalú kereskedelem és ez nem egészséges.

D.R.: Mit kell és lehet tenni?

K.W.: Nagyon fontos, hogy a vámok bevezetésével - az USA-val megtartva a 0%-os kölcsönös vámkulcsot - megvédeni a piacainkat ezzel erősíteni a hazai vállalkozókat. Ezután kétoldalú egyezményekkel más országok piacait is megnyitni az exportra termelők számára. Ez az egyetlen gazdaságilag helyes út. Így az exportunk nem lesz ennyire egyoldalú, több lábon állhat, ami mindig jobb, mintha egy ország - mégha oly baráti, mint az USA is - piacára tűmaszkodni.

A Reform Párt lendületet akar szerezni magának az osborne-i időközi választás miatt

2020. febr. 10. - Cironia News (Jim Dowling)


SILVER CITY – Thomas Levin képviselő, aki a Reform Párt Kongresszusi Kampánybizottságát is vezeti, bejelentette, hogy hirdetésekben fogják kérdezni azokat a progresszívakat, akik olyan körzetekben nyertek, ahol René West győzött, hogy támogatják-e Mitchell Pritchett jelöltségét. „Az osborne-i időközi választást vízválasztó lesz, mert láthatjuk, hogy az esélyes jelölt megpróbálja a demokráciával szembeni lépésnek beállítani, ha egy kormányzó a pártjához tartozó személyt küld a Szenátusba. A választási vereséget meg kellene emészteni, ha nem sikerült kormányzót választani, ez van. De a valódi veszély, ha Mitchell Pritchett nyer, le fogják váltani Nathen Barteket a házelnökségről. Ezzel a hirdetéssel csak azt szeretnénk tudni, hol áll a mérsékelt Progresszív Párt.”

Levin hozzátette, hogy sok adománygyűjtést szerveznek, és várják a további adakozók felajánlásait is. „Meg kell állítanunk a progresszív rohamot, ez a gondolkodás nem tükrözi a ciron emberek véleményét.” Levin hozzátette: köszönettel tartozik Pritchettnek, „amiért meg fogja nekünk nyerni a választást. Két nagyszerű jelöltünk van, bárki is győz, könnyedén tartja meg a mandátumot.

Zavar a Reform Párt-ban

2020. febr. 10. - Ridgefield Times (David Rossi)


Osborne megye időközi választásán parázs vita robbant ki Marcus Mortimer, Dave Hopkins reformpárti politikusok, illetve Mitchell Pritchett progresszív képviselőjelölt-aspiráns között. A történet lényege, hogy Pritchett véleményezte a kormányzó lépését: szerintem nem a legdemokratikusabb - de törvényes - lépés volt a kormányzó részéről, hogy a megüresedő szenátori székért nem időközi választást írt ki - ahogy példáúl Denfield megyében tette a reformer kormányzó - hanem kinevezte a második kerületi képviselőt és így lett időközi választás a második választókerületben Osborne megyében.

Két dolgot fontos tisztázni, mielőtt tovább megyünk: Egyrészt senki nem tett semmi törvénytelent, vagy alktományellens dolgot. Másrészt ezt senki nem is állított csak véleményezte. A politiaki vitának következtében több szereplőt is megkerestünk: Mitchell Pritchett elmondta nekünk: "Ez egy politikai vita. Nem azt mondtam, hogy a kormányzó törvénytelent tett volna. Csak azt, hogy szerintem lett volna demokratikusabb megoldás is, méghozzá az időközi változás. Ezt a vitát szerintem le kell folytatni itt és később is, amikor kezdeményezni fogom a Képviselőházban - ha megbíznak a polgárok - a törvény módosítását. Szerintem minden ilyen esetben időközi választás kell és nem engedhetünk teret a politikai kinevezetteknek."

A következő kérdéseket küldtük el Stuart Hoyt többségi vezetőnek: 1) Egyetért-e azzal a többségi vezető, hogy egy reformpárti jelölt azért támad egy liberális jelöltet, mert az kiáll a demokratikus választások mellett? 2) Hisznek-e még a Reform Pártban a demokratikus választásokban? 3) Ön szerint helyes lépés volt, hogy Marcus Mortimer politikai kinevetett küldött a Szenátusba, ahelyett, hogy a választókra bízta volna a döntést, hogy egy választói felhatalmazással rendelkező ember képviselhesse az osborne-i embereket a Kongresszusban? Stuart Hoyt a sajtófőnökén keresztül az alábbi közleményt küldte el (változtatás nélkül közöljük):

Nagyon igazságtalan, amikor egy újságíró megpróbál politikai jelöltek mellett lándzsát törni, ahogy most is. Stuart Hoyt többségi vezető mindig is a törvényesség és az Alkotmány betartása mellett állt és áll, ahogy most is: teljes mellszélességgel támogatja Frank DeWine szenátort, aki kiváló törvényhozóként ismertette meg magát a Képviselőházban, és biztos benne, hogy a Szenátusban is hasonló hírnévre fog szert tenni. Ha a félidős választásokon elindul az időközi választásokon, hogy betöltse a mandátumot, a többségi vezető és a Reform Párt Szenátusi Kampánybizottsága teljes mellszélességgel támogatni fogja. Marcus Mortimer teljes mértékben törvényesen járt el, amikor a félidős választásokig személyes döntésével kijelölte az új szenátort – erre törvény kötelezi, amelyet a progresszívak is támogattak. Természetesen nincs ellenvetés azzal, hogy Albert Lee alelnök szenátusi helyére is hasonló metódussal jelöltek. Minden egyéb felvetés a valóságtól elrugaszkodott politikai hergelés, amelyben a többségi vezető nem kíván részt venni.

Hoyt szenátor tehát egyértelmű választ nem adott kérdéseinkre, ellenben elkezdte pocskondiázni az újságírót, aki végzi a munkáját. Marcus Mirotmernek is elküldtük kérdéseinket, de ő nem válaszolt a megkeresésünkre. Azonban sajtótájékoztatót tartott, ahol többek között a következőket mondta: "A megye minden képviselőjelöltje jobban tenné meglátásom szerint, ha inkább a kampányával és a második kerület polgáraival foglalkozna, egyben pedig arra törekedne, hogy a Képviselőházba kerülve öregbítse nemzetünk jó hírét. Nem a képviselőjelöltek tiszte megítélni azt, ami egy kormányzó jogköre és felelőssége."

Azért érdemes megemészteni a kijelentést, főleg az utolsó mondatot. Tehát nem joga - avagy tiszte - véleményt nyilvánítania egy polgárnak a kormányzója tetteiről, legyen képviselőjelölt vagy egyszerű választópolgár? A kampánynak nem része az egyes politikai események véleményezése? Ezek szerint a kormányzó válasza nem az előbbi kérdésekre.

A Visszatérés Amerikába Szervezet először jelent meg a sajtó előtt

2020. febr. 07. - Ridgefield Times (Oliver Goldin)


A mai nap során Ridgefieldben a frissen bejegyzett és megalapult Visszatérés Amerikába Szervezet megválasztott vezetője válaszolt a sajtó munkatársainak a kérdésekre. A szervezet megjelenése viharként söpört végig az országon és borzolta fel a kedélyeket. Brady Payton most minden öntudatos ciron polgárhoz szólt. "Igen, valóban az szervezetünk célja, hogy megvalósítsuk Cironia visszacsatlakozását az Egyesült Államokhoz. "Reunion", ez a mi vezérszavunk. Újra egyesülni azzal a szuperhatalommal, amivel oly régre visszanyúló közös történelmünk van és ahova a kezdetek óta tartozunk lényegében. Ha rajtunk múlik, Cironia lesz az 50. tagállam."

Arra a kérdésre, hoyg mégis mi motiválta őket az alapításban, határozott álláspontot képviselt. "A jelenlegi politikai elit az állóvízben tapicskol, mondom ezt pártállástól függetlenül, mindkét oldal csak a maga kis homokozójában próbál előtérbe kerülni, de az emberek nem élnek jobban az elszakadás óta. El akartunk szakadni, hogy magunk kezébe vegyük a sorsunkat, de kormány követ kormányt és azt látjuk, hogy igazából nem tudják mihez is kéne kezdeni egy országgal. Az Egyesült Államok egy megbecsült tagja voltunk, egy szuperhatalom vigyázása mellett. Most egy katonailag és gazdaságilag egyaránt kiszolgáltatott kisország vagyunk, az óceán közepén. Újabb és újabb társadalmi problémák merülnek fel, amit a kormányok nem tudnak itthon kezelni."

Arra a kérdésre, hogy ez nem egy fajta Déli autonómiára való burkolt törekvés-e, határozottan nemmel felelt. "Még a feltételezés is sértő, hogy azokhoz az ostoba tuskó déli politikusokhoz hasonlítsanak minket, akik még tovább szabdalnák nemzetünket. Mi nem tovább aprózódni szándékozunk, hanem valami nagy és csodálatossal egyesülni. Újra egyesülni. Számunkra az Egyesült Államok a lehetőségek hazája, nem pedig Cironia, ami jelenleg is mindenben a nagy testvért másolja csak. Ezért kár volt elszakadni, ha inden Amerikából adaptálunk."

Arra a kérdésre, hogy miért nem költöznek az USA-ba, felhborodottan válsazolt. "Már miért tennénk ilyet? Mi ezen a szigeten születtünk, itt éltük le életünket is. Nem a környezettel van bajunk, hanem a rendszerrel, a vezetéssel. Cironia szuverenitása és független működése egy teljesen okafogyott és indokolatlan jelenség, amit csak megerősítettek az elmúlt évek eseményei és politikai döntéshozatalai. Nem a ciron szigetet akarjuk elhagyni, hangsúlyozom."

Payton végül kitért arra is, hogyan kivánnak küzdeni céljuk megvalósulásáért. "Szigorúan demokratikus úton, a törvények adta keretek között. Független jelölteket fogunk a Kongresszusba juttatni, akik eljuttatják mindnehova hangunkat országszerte, egyúttal aláírás gyűjtésekbe fogunk kezdeni a téma kapcsán, hoyg népszavazásra vigyük a dolgot. Távlatokban gondolkodunk és türelmesek leszünk, megerősödünk. Várjuk minden érdeklődő és támogató polgár jelentkezését."  

Kórházba került Alexander Smith

2020. febr. 06. - National Observer (Dominick Taylor)


Válságos állapotban vitték kórházba ma reggel Alexander Smith-t. A walker kormányzó a hivatala kapujában esett össze. A portás azonnal értesítette a mentőket, akik a perceken belül a helyszínen voltak.

"Egyik pillanatban még jött, a másikban már a földön rogyott a kormányzóúr. Gyorsan értesítettem telefonon a mentőket, hogy gond van. Addig kimentem, hogy megnézzem az állapotát. Pulzusa és légzése nem volt, emiatt elkezdtem az újraélesztést, addig, míg meg nem érkeznek a mentők. Mikor kiérkeztem, még akkor sem volt állapotánál. A mentős urak átvették kezelését. Aggódom, hogy mi történhetett Mr. Smith-szel." -nyilatkozott lapunknak a kormányzóhivatal portása.

Lapunk a továbbiakról, Dr. Jeff Markkula főorvost kérdezte.

"Mikor beérkezett a mentő, már volt légzés és keringés is. A vizsgálatok kimutatták, hogy szívinfarktus okozhatta az átmeneti életjel kimaradást, de hála a mentősöknek, ezt sikerült visszahozni. Azonban jót még nem mondhatunk, hiszen a kormányzóúr még mindig élet és halál között lebeg, állapota válságos! De mi orvosok igyekszünk mindent megtenni, hogy felépüljön, hiszen erre esküdtünk fel." -nyilatkozta.

Chesterfield Szenátor tiltakozik az Union megyei kormányzói rendelet ellen

2020. febr. 06. - Columbia Post (Oliver Goldin)


A szenátus egyik prominens tagja, a mindig  szókimondó milliomos vállalkozó, Aleister Chesterfield sajtótájékoztatón adott hangot nemtetszésének és felháborodásának az Union megyében napokban a megyei tanács által is elfogadott, majd a kormányzó által szentesített deszegregációs rendelettel kapcsolatban. A petersoni törvénykező a rendelet 7. cikkeléyt kifogásolta, ami kötelező állami támogatást ír elő Union megye részére. "Ez abszurd! Egyetlen kormányzó sem foglalhat rendeletbe ilyet, ez túllép a megyei önrendelkezésen. Vagy ha mégse, javaslom megyénk krományzójának, hogy rendletbe foglalja, hoygt az állam évi 1 milliárd dollárral köteles minket támogatni."

Chesterfield szenátor elmondta, a ridgefieldi főügyészhez eljuttatta a megfelelő iratokat, hogy vizsgálják felül a rendelet jogszerűségét.  "Egyetlen kormányzó sem mondhatja meg vagy írhatja elő, hoyg az állam mire köteles forrásokat biztosítani. Ezt a kongresszusnak kell jóváhagyni és az előirányzatokba kelett volna belefoglaltatni, amit még progresszív többségű képviselőház mellett fogadtunk el. Az állami hivatalok deszegregációs átalakítáára viszont nem szerepeltek külön források."

A szenátor hangsúlyozta, ez nem a szegregációról vagy deszegregációról szóló kérdés. "Teljesen indifferens, hogy a szegregáció kérdésében mit gondolok én vagy bárki ebben az országban. Itt egy jogszerűtlen kormányzói rendeletről beszélünk, ami az állam pénzét herdálná kontroll és felügyelet nélkül. Nem tetszik az unioni progresszív kormányzó hozzáállása, ezen húzásával szembeköpte a Kongresszust és a demokratikus jogrendszerünket. De kritika illete a reform többségű megyei tanácsot is, amelyik megszavazott egy ilyen rendeletet. Valami bűzlik Unionban, de a petersoni polgárok egy fillért sem fognak fizetni azért, hogy máshol valósuljon meg valami az ő pénzükön. Minden megye gazdálkodja ki magának az errre szánható forrásokat és ne az államnál kalapozzanak."

Várjuk a további fejleményeket az ügy kapcsán...

Kávészünet

2020. febr. 06. - National Observer (Dominick Taylor)


Augusto Prescottot kérdezte lapunk a déli kérdésről.

„A Déli kérdés Cironián belül országos kérdés és nem pártpolitikai. Ezt onnan is lehet venni, hogy amikor pár évvel ezelőtt voltak a déli lázongások, akkor nem csupán egy párt emberei, hanem mindkettő déli konzervatívjai fogtak össze a Déli Autonómia ügyében. A Reform részről a volt cooki kormányzó, Walter George, a Progresszív részről pedig Lewis York voltak azok, akik nagyon is irányították az eseményeket. Számomra az volt a meglepő, hogy Lewis York, aki lássuk be, nem volt egy híres politikus, akkora hatalmas nagy tömeget volt képes megszólítani. Gyakorlatilag egész Walker megye fehér lakosságát mozgósította az ügy érdekében. De Walter George is egészen jó munkát végzett ebben a tekintetben, hogy még a cooki déli progresszívokat is megszólítani tudta. Amikor azok az események pörögtek, akkor nem igazán számított az emberek párthovatartozása, csak az, hogy déli érzelmű legyél, illetve fehér, hiszen lássuk be, hogy az egész incidenssorozatot a feketék kezdték azzal, hogy a konföderációs zászlókat égettek, Lee tábornok arcképeit tépdesték majd vizelték le. Ez nyilván felkorbácsolta az indulatokat a fehér, déli érzelmű lakosság körében, akik számára ezen tettek szentségtörésnek számítottak. Az események sajnos nem hozták el a Déli Autonómiát, hiszen az északi politikusok egésze gyakorlatilag be volt gyöppösödve, mert nem is akarták megérteni a Déli Autonómia tervezetét. De nem maradtak meg a harcok nyom nélkül, hiszen Walker megyében például a Lawrence zsoldosok és rendőrök nagyon is kegyetlenül bántak a lakosság minden tagjával, ami végül a volt kormányzó népszerűtlenedését, majd bukását jelentette. A rákövetkező kormányzóválasztást azaz Alexander Smith nyerte meg, aki egy keverék, hiszen liberális, de egyben déli konzervatív nézeteket is vall. A megválasztásával zárult le a hanyatló lawrence-i diktatúra és kezdődött el a virágzás kora Smith kormányzó képében, aki ténylegesen meghozta a változások szelét.

Hogy mit is lehet levonni tanulságként a Déli Lázongásokból? Azt leginkább, hogy nem szabad hergelni a déli embereket! Ezt megkéne tanulnia minden politikusnak, akár elnök, akár miniszter, akár a kongresszus tagja. Talán az elnök felelőssége a legnagyobb ebben a kérdésben, hiszen úgy kell kormányoznia az országot, hogy azt a déliek is elismerjék. Tehát igen, a déli konzervatívok kedvére is kell tennie minden elnöknek, hiszen ez a szavazótábor jelen állásában is nagyon stabil, és csakis olyat támogat, aki kiáll az ügyükért. Tehát, a déliek addig nem fognak megnyugodni, amíg nem sikerül kiharcolniuk egy autonómiát, vagy legalább egy Déli Ügyekért felelős Minisztert az elnöki kabinetben.

Igen, olvastam a hírlapokat, hogy mik történtek a Szenátusban és a Képviselőházban a déli zászlók ügyében. A részemről egyfajta provokáció volt, amit a levezető elnök tett. Nem szabadott volna megtennie, hiszen lehet, hogy éppen ez a szikra kell majd ahhoz, hogy tán egy nagyobb volumenű megmozdulás meginduljon.”

A „Tiszta Rendfenntartást” szervezet beadványt fogalmaz meg a Hatodik Fellebbviteli Bíróságra

2020. febr. 02. - Columbia Post (Henry Stevenson)


SEDGEFIELD – A „Tiszta Rendfenntartásért” jogvédő szervezet már 3 éve azért küzd, hogy a rendőri túlkapásokat is vizsgálat tárgyává tegyék Cironiában, legyen az korrupció, faji megkülönböztetés. Most vizsgálatot követelnek Guenther Mueller hírhedt kommunista terrorista ügyében. „Nem firtatjuk a Mueller által elkövetett terroristaakciókban véghez vitt hatalmas erőfeszítést, amelyet a rend őrei és az ügyészségek végeztek, viszont a halálával kapcsolatban felmerülnek valós kételyek, és Madison vezetését arra szeretnénk rávenni, ha komoly vizsgálatot hajtana végre, átvilágítaná a rendőröket, és amit lehet az ügyből, a nyilvánosság elé tárna.” A szervezet szerint akár a nemzetbiztonságot is érhette hátrány, amiért nem elfogták, hanem kivégezték Muellert. „Ha vallomást tenne, lehet, hogy a társaira is terhelő vallomást tett volna."

A szervezet azt szeretné elérni, hogy a megyei főügyész, a posztjáért éppen idén újrainduló Milford Corwin, kezdjen vizsgálatot, és azt  „igen aggasztónak” tartják, hogy eddig nem indult meg.

Reformpárti válasz az Üzenet a Köztársaságra

2020. febr. 01. - Morrison-Scott Channel (John Stetton)


Jó estét és sikerekben gazdag boldog új évet, Ciron Honfitársaim,

Nagy megtiszteltetéssel tölt el, hogy az Üzenet a Köztársaságnak kapcsán, amelyet személyesen hallgattam végig, ezáltal részt vehetek hazánk sorsának a diskurzusában.

Mint fiatal, anglo-ciron fiú, akinek az apja ciron, az anyja brit volt, és egy alsó középosztálybeli kétgyerekes család legifjabb tagjaként számomra Cironia és Graham megye a lehetőségek hazája volt. A szüleim kemény munkával elérték, hogy tanulhassak, az legyek, aki szeretnék, aki most vagyok. Tudtam, hogy ezért tartozok a hazámnak és a ciron embereknek, ezért is harcoltam 1939-től először a szovjetek, majd a nácik ellen, és tettem azt azért, hogy megvédjem a nemzetünket a rárontani készülő diktatúráktól. Akkor is a hazámat szolgálom, amikor a Szenátusban próbálok a polgárok érdekében tevékenykedni, amikor azt szeretném, hogy a ciron középosztály élete nap mint nap jobb legyen.

Cironia számára fontos volt, hogy olyan személyek vezessék, akik képesek felülemelkedni saját pártjukon, akik ideológia és nagy tervek helyett képesek a Kongresszussal együttműködve évtizedekre szóló közmegállapodásokat kötni. Az ideák fontosak, de amennyire erősek annyira megosztók is egyben. Nem lehet úgy országot építeni, hogy megfeledkezünk a másik politikai oldalról, vagy ha semmibe vesszük véleményüket. Csak akkor tudunk sikeres országot felépíteni, ha sikerül megegyezni a mindenki számára fontos ügyekben.

Mindamellett vannak olyan kérdések, amelyben nem lehet alkut kötni a szélsőségesekkel, Elnök Úr. Amikor ciron állampolgárok szabadságát korlátozzák, amikor megpróbálnak csoportokat kizárni a szavazásból, az ellen fel kell lépni. Minden ciron polgárnak joga van oda járatni a gyerekét iskolába, ahova szeretné, ott dolgoznia, ahova megvan a képzettsége, azon a buszon és vonaton utazni, amelyiken csak akar. De valóban, az oktatás a jövője ciron fiatalok ezreinek, kitörési pont lehet a szegénység és a megkülönböztetés világából. A ciron állam nem vonulhat ki belőle, igenis ellenőriznie kell az egyes megyék oktatási tevékenységét, hiszen gyereket nem lehet bőrszín, nem és vallás alapján megkülönböztetni.

Ezeken túl kiforrott tervekre, kezdeményezésre és új javaslatokra is szükség van, hiszen vitázni csak arról tudunk, aminek van koncepciója. Ideje az országot menedzselőknek megmutatni, hogy van koncepciójuk Cironia jobbá tételére, van tervük, hogy változtassanak dolgokon. Ilyenkor nem szabad restnek lenni, és vissza kell térni az ősi forrásokhoz, meg kell érteni, hogy korábbi vezetők, hogy tudtak nagy eredményeket elérni. El kell olvasni a történelemkönyveket, fel kell lapozni a memoárokat, és meg kell kérdezni az akkor és ott élőket és dolgozókat, melyek voltak a változás fordulópontjai.

Honfitársaim,

Mi egy erős és sokszínű nemzet vagyunk, amely hisz a szolidaritásban, hisz egymás szeretetében, és elutasítja a kirekesztést, az értelmetlen gyűlölködést és a demagógiát. Tudom azt is, hogy választások idején mindkét oldal őszintén hisz saját igazában, és ilyenkor össze is csapunk a politikai arénában, de amikor véget érnek ezek a viták, megszámolják az utolsó szavazatot is, gratuláljunk a győztesnek, fogjuk meg egymás kezét, és közösen folytassuk hazánk modernizációját.

Jó éjszakát, Cironia!

Üzenet a Köztársaságnak

2020. febr. 01. - Morrison-Scott Channel (Alex Recon)


Nathen Bartek: Tisztelt Kongresszus! Enyém a kiváltság és a megtiszteltetés, hogy felkérhetem Harvey Dent elnök urat, tartsa meg beszédét a nagyra becsült Kongresszus előtt! Köszönöm!

Harvey Dent: Tisztelt Házelnök úr, tisztelt Kongresszus! Képviselők, Szenátorok, munkatársak és minden ciron állampolgár!

Először is köszönöm a Házelnök úr meghívását! Nagy öröm számomra itt megjelenni, eleget tenni ennek a meghívásnak, mely egy régi hagyományra épül és mely jól kifejezi a törvényhozás és a végrehajtó hatalom közötti együttműködést, a közös munka erejét és a benne rejlő lehetőségeket, mert mindannyian – ha nem is mindenben egyetértve – az ország és a benne élők érdekéért küzdünk. Ez a küzdelem olykor vitát és olykor együttműködést igényel, de mindkét esetben az ország csak nyer, mert a vita során ésszerű kompromisszumok, egyetértés esetén pedig erőteljes felhatalmazással készülő döntések születhetnek meg. Ehhez mindenkinek sok sikert és kitartást kívánok.

Nem sok idő telt el történelmi távlatot tekintve országunk önállósodása óta, de ha egy ember életével vetjük össze, akkor már elég hosszúnak tekinthető ez az idő. Főleg, ha azt tekintjük már mennyi választás volt, már mennyi kormánya volt már országunknak és mennyit fejlődtünk azóta, hogy saját kezünkbe vettük az irányítást. Az elmúlt kormányok teremtettek jó és rossz hagyományokat, dolgoztak hatékonyan és kevésbé hatékonyan. Nem érzem feladatomnak értékelni és megítélni az előző Elnökök munkáját, de a tanulságot mindenképpen levontam belőle. A jó dolgokat meg kell tartani, amik pedig nem jók, azokon javítani vagy elvetni.

Az elmúlt évben azonban a választók döntöttek mind a törvényhozás mind a kormány összetételt illetően, amit – mint mindenkinek – nekem is tiszteletben kell tartanom és tiszteletben is fogom tartani. Ennek a döntésnek – és a Szenátus hatékony működésének – köszönhetően ma már a kormányzat teljes mértékben működőképes, a személyi feltételek adottak, hogy megvalósíthassuk a programot, amire a választók felhatalmazást adtak. Ugyanakkor látni kell, hogy a polgárok továbbra is bíznak a demokratikus kontrollban, amelyet a törvényhozás és annak összetétele biztosít. A választók döntöttek méghozzá a politikusok együttműködése mellett a szélsőségesek ellen.

Azon szélsőségesek ellen, akik nem csak belföldön, de külföldön is nagy veszélyt jelentenek mind a mi országunkra mind pedig a demokratikus alapértékekre világszerte, a jogállamra és az alapjogokra. Senki sem dughatja a fejét a homokba, fel kell vennünk a kesztyűt és lépéseket kell tenni annak érdekében, hogy a szélsőségesek okozta veszélyt legyőzzük. Belföldön is megjelentek a veszélyek, amikre együtt kell megoldást találnunk a törvényhozásnak, a kormányzatnak, a megyéknek és nem utolsó sorban az állampolgárok közreműködésével. De nem elég a belföldi veszélyekkel foglalkozni, annak külföldi forrásának felszámolásában is részt kell venni nemzetközi partnereink segítségével és katonai szövetségeseinkkel.

Azonban nem csak ideológiai-politikai támadások érhetik országunkat, hanem gazdasági támadások is, amire szintén felkészültnek kell lennünk. Meg kell tudnunk védeni magunkat, amihez az első lépés, hogy kezünkbe vegyük a gazdaságunk irányítását. Növelni kell a belső gazdaság erősségét és a fogyasztást, meg kell erősíteni gazdasági határainkat és olyan megállapodásokat kell kötni külföldi gazdasági partnereinkkel, amik elősegíti a gazdasági fejlődést. Nem szabad magára hagyni a hazai vállalkozásokat, segíteni kell őket a fejlesztésben, a hazai piac erősítésében és a nemzetközi piacra lépés segítésében. Ugyanakkor a gazdaság másik fontos szereplőit sem szabad magára hagyni: a munkásokat. Segíteni kell őket, hogy magas szintű szakmát sajátítsanak el, segíteni kell őket, hogy munkát találjanak és segíteni kell őket, hogy megfelelő bért kapjanak a családjaik ellátásához.

George Lee: (Hoyt figyel, mérsékelt taps a reformpárti padsorokból. Jezza mosolyogva a fejét csóválja)

Harvey Dent: Azonban bármennyire is törekszünk ezekre azt látni kell, hogy ezeket a célokat nem csak a magunk érdekében hozzuk meg, hanem gyermekeinkért is, a jövő generációkért. Azokért a generációkért, melyeknek nem csak jó alapokokat kell kapniuk, de a jövőbeni kihívásokra nekik kell megoldást találniuk, a jövő lehetőségeivel nekik maguknak kell élniük. Ezt mi úgy segíthetjük elő, hogy olyan oktatásban részesítjük őket, mely felkészíti őket a nagybetűs életre, lehetőséget ad számukra a boldogulásra.

Az oktatás megszervezése immár megyei feladat, a közoktatási intézmények fenntartói és a közoktatás szervezői immár ők lettek. Emellett nagy szerepet vállalnak ezen a téren az egyházak és civil alapítványok is, melyekért nem lehetünk elég hálásak. Azonban a kormányzat nem maradhat le és szintén komoly részt kell vállalnia. A fejlesztésekbe költségvetési forrásokat kell biztosítani, ösztöndíjak segítségével segíteni kell a tehetséges, szorgalmas diákokat, hogy ne csak a hazai, de a nemzetközi oktatási szintéren is tapasztalatot szerezzen.

Nem elég a megfelelő oktatás biztosítása az embereknek joguk van a megfelelő egészségügyi ellátáshoz is. Ezen a területen komoly jogszabályi és tárgyi fejlesztésekre szükség van. A következő időszakban tisztázni kell az egyes szereplők – megyék, állam, magánszervezetek, egyéb szervezetek – szerepét és feladatkörét. Biztosítani kell mindenkinek, hogy megfelelő ellátásban részesüljön éljen is az ország bármely pontján.

George Lee: (taps reformpárti oldalról)

Harvey Dent: (a progresszív frakció tapssal fogadja a beszédet)

Harvey Dent: Nem szabad magára hagyni sem a vidéki sem a nagyvárosi embereket, de ugyanakkor a szükséges magánszférát meg kell hagyni nekik. Az államnak nem irányt kell mutatnia az embereknek, hanem lehetőséget biztosítania, hogy mindenki azt csinálhassa, amihez ért, amiben tehetséges és amit szeret is csinálni. Az államnak szolgálnia kell a népet és nem fordítva. Elnökként úgy érzem az a feladatom, hogy minden ciron embernek biztonságot nyújtsak és megteremtsem nekik a lehetőségek országát.

Úgy vélem a következő években nagy lehetőségek előtt állunk, melynek alapja a technológiai fejlődés. E mellett a kormányzat és a törvényhozás sem mehet el, mert ha kimaradunk ebből, akkor országunk hosszú időre lemarad a világ élvonalától. Fejlődnünk kell, fejlesztenünk kell nem csak az oktatás és az egészségügy, de a nemzetbiztonság, a hadsereg, a mezőgazdaság, az ipar, a szolgáltatások, a pénzügyek, a kereskedelem, a közlekedés, a média, az információterjedés területén is.

Remélem ebben a törvényhozás minden tisztelt Szenátora és Képviselője is segítségemre lesz. Együtt tudjuk előre vinni az országot egymás segítésével. Támaszkodjunk egymásra és használjuk ki az előttünk álló lehetőségeket, hogy a Ciron Köztársaság méltó helyét elfoglalja a világban.

Köszönöm, hogy meghallgattak! Isten áldja Cironiát és a ciron embereket!

Nathen Bartek: (osborne-i politikusok tisztességesen megtapsolják az elnök beszédét)

George Lee: (15 perc, és az MSC közvetíti a Reform Párt válaszát)

George Lee: (Az MSC Ridgefieldből élőben közvetíti George Lee szenátor (R-Grah.) az Üzenet a Köztársaságra adott válaszát:

George Lee: Jó estét és sikerekben gazdag boldog új évet, Ciron Honfitársaim, Nagy megtiszteltetéssel tölt el, hogy az Üzenet a Köztársaságnak kapcsán, amelyet személyesen hallgattam végig, ezáltal részt vehetek hazánk sorsának a diskurzusában.

Mint fiatal, anglo-ciron fiú, akinek az apja ciron, az anyja brit volt, és egy alsó középosztálybeli kétgyerekes család legifjabb tagjaként számomra Cironia és Graham megye a lehetőségek hazája volt. A szüleim kemény munkával elérték, hogy tanulhassak, az legyek, aki szeretnék, aki most vagyok. Tudtam, hogy ezért tartozok a hazámnak és a ciron embereknek, ezért is harcoltam 1939-től először a szovjetek, majd a nácik ellen, és tettem azt azért, hogy megvédjem a nemzetünket a rárontani készülő diktatúráktól. Akkor is a hazámat szolgálom, amikor a Szenátusban próbálok a polgárok érdekében tevékenykedni, amikor azt szeretném, hogy a ciron középosztály élete nap mint nap jobb legyen.

Cironia számára fontos volt, hogy olyan személyek vezessék, akik képesek felülemelkedni saját pártjukon, akik ideológia és nagy tervek helyett képesek a Kongresszussal együttműködve évtizedekre szóló közmegállapodásokat kötni. Az ideák fontosak, de amennyire erősek annyira megosztók is egyben. Nem lehet úgy országot építeni, hogy megfeledkezünk a másik politikai oldalról, vagy ha semmibe vesszük véleményüket. Csak akkor tudunk sikeres országot felépíteni, ha sikerül megegyezni a mindenki számára fontos ügyekben.

Mindamellett vannak olyan kérdések, amelyben nem lehet alkut kötni a szélsőségesekkel, Elnök Úr. Amikor ciron állampolgárok szabadságát korlátozzák, amikor megpróbálnak csoportokat kizárni a szavazásból, az ellen fel kell lépni. Minden ciron polgárnak joga van oda járatni a gyerekét iskolába, ahova szeretné, ott dolgoznia, ahova megvan a képzettsége, azon a buszon és vonaton utazni, amelyiken csak akar. De valóban, az oktatás a jövője ciron fiatalok ezreinek, kitörési pont lehet a szegénység és a megkülönböztetés világából. A ciron állam nem vonulhat ki belőle, igenis ellenőriznie kell az egyes megyék oktatási tevékenységét, hiszen gyereket nem lehet bőrszín, nem és vallás alapján megkülönböztetni.

Ezeken túl kiforrott tervekre, kezdeményezésre és új javaslatokra is szükség van, hiszen vitázni csak arról tudunk, aminek van koncepciója. Ideje az országot menedzselőknek megmutatni, hogy van koncepciójuk Cironia jobbá tételére, van tervük, hogy változtassanak dolgokon. Ilyenkor nem szabad restnek lenni, és vissza kell térni az ősi forrásokhoz, meg kell érteni, hogy korábbi vezetők, hogy tudtak nagy eredményeket elérni. El kell olvasni a történelemkönyveket, fel kell lapozni a memoárokat, és meg kell kérdezni az akkor és ott élőket és dolgozókat, melyek voltak a változás fordulópontjai.

Honfitársaim, Mi egy erős és sokszínű nemzet vagyunk, amely hisz a szolidaritásban, hisz egymás szeretetében, és elutasítja a kirekesztést, az értelmetlen gyűlölködést és a demagógiát. Tudom azt is, hogy választások idején mindkét oldal őszintén hisz saját igazában, és ilyenkor össze is csapunk a politikai arénában, de amikor véget érnek ezek a viták, megszámolják az utolsó szavazatot is, gratuláljunk a győztesnek, fogjuk meg egymás kezét, és közösen folytassuk hazánk modernizációját. Jó éjszakát, Cironia!

Madisonban dőlhet el a Reform Párt jövője

2020. jan. 31. - Cironia News (John Carstell)


SEDGEFIELD – Még csak február van, de beindult a politikai kampány Madisonban, ahol megismétlődhet a tavalyi elnökválasztási harc: David Chesterfield hivatalban lévő kormányzó nyíltan támogatta Andrew Trump független jelöltet, ezért Balthazar Nelson, korábbi képviselő, kihívta ellenfelét, ő René Westet támogatta. Közben Shemar Moore progresszívként figyeli a párharcot.

Chesterfieldet ugyan mindig a párt jobbszárnyához kötötték, de ügyelt arra, hogy ne rúgja össze a port az establishmenttel. Már csak azért is, mert Stuart Hoyt többségi vezető a Szenátusban épp Madisont képviseli. Most viszont úgy tűnik, hogy Chesterfield előveszi a Trump-forgatókönyvet, és trumpistaként akarja legyőzni Balthazar Nelsont, aki korábban tűzoltóparancsnok volt.

„Nem hiszem, hogy ez jó irány lesz.” – véli Frank Senton, a sedgefieldi körzet képviselője, aki semleges az előválasztási csatában. „A megye szívében régen is, azóta még inkább, rengeteg diplomás él, ideköltöznek a ridgefieldi hivatalnokok, hiszen tömegközlekedéssel is elérhető CC, és itt jobb élni. Sedgefield és Canton az R szívének a közepe. Ha a kormányzó Trumpként akar kampányolni, szembe fogja magát találni a szavazóinkkal.” Valóban, tavaly ugyan Mike Jezza legyőzte a madison kaukuszon Westet, de West novemberben könnyű győzelmet aratott, mindössze két települést vesztett, Cantonban 60% felett végzett, és Sedgefieldben is nagy győzelmet aratott.

Sedgefield és Canton főként a magasabb iskolázottságú, fehérgalléros szavazók központja, akik biztos reformpárti szavazók, és a megyét általában az nyeri, aki dominálja ezt a két várost, ez történt 1954-ben is: habár Ed Glover nyerte a vidéket, Andrew Trump győzött Madison 2. kongresszusi körzetében. Viszont kampányában Trump komoly energiát fektetett Madisonban, ahol főként Stuart Hoytot támadta – mindössze 1,7%-ot szerzett, ami rosszabb eredmény Perryhez is viszonyítva. „Ha madisoni vagy, pláne, ha reformpárti, nagyon merész dolog Hoytot kóstolgatni” – mondta lapunknak Mitch Hollings, aki Canton városát képviseli a Megyei Tanácsban. „Stuart Hoyt befolyásos személyiség, és ami ennél is fontosabb, nagyon népszerű a megyében, és ez az, amit a kormányzó sem ért, de az ítélőképessége a sajátja, ebben senki sem tud segíteni.” Hollings hozzátette: attól fél, hogy a kampány „trumpi mélységekbe jut, és Shemar Moore Dentként jut a kormányzói irodájába.”

Ugyanakkor mások arra hívják fel a figyelmet, hogy országos hatása is lehet az előválasztásnak. Ed Mullins, aki George Taylor kampányfőnöke volt mindkét győzelme idején, úgy véli, ha Nelson legyőzi Chesterfieldet, sokan félhetnek. „Nem mondanám a jobbszárnynak, hiszen rengeteg olyan jobboldali törvényhozó volt, akik Westet támogatták Trump helyett, inkább trumpisták. És maga Trump. Ha Chesterfield veszít, akkor sokan bátorságot merítenek, és kihívhatják azokat a törvényhozókat, akik kitartanak Trump mellett. Nekik valamit ki kell találniuk.” Attól nem tart, hogy rohamosan más irányt venne a Reform Párt. „West nagy támogatottsága a fekete lakosság körében azt az olvasatot erősíti, hogy ők fognak a polgárjogokért küzdeni, miközben a President Palace sokkal inkább a status quo duója lesz, már csak azért is, hogy megtartsák a Biztos Delet.”

Interjú Mark Scottal

2020. jan. 30. - Morrison-Scott Channel (Renly Anderson)


Renly Anderson : Jó estét kívánok a kedves nézőknek, én Renly Anderson vagyok! Itt ül velem a stúdióban Mark Scott, fiatal Osborne megyei közéleti szereplő, jó estét Mark!

Mark Scott : Szép estét kívánok, sok szeretettel köszöntöm én is a televízió képernyői elött helyet foglaló nézőket!

Renly Anderson : Az első kérdésem az lenne Önöz, hogy mi késztet arra egy ciron fiatalembert, hogy aktívan foglalkozzon a hazai politikával? Mi a motivációja?

Mark Scott : Nos, hát egyszerű a képlet , a TENNIAKARÁS. Motivációm a progresszív párt tagságának bíztatása és a belém helyezett bizalmuk!

Renly Anderson : Értem. És mivel foglalkozott korábban? Milyen iskolákat végzett és milyen eredménnyel?

Mark Scott : USA-ban jártam egyetemre, ahol nemrégiben végeztem, körülbelül fél éve politológiai szakirányban ,én mindig is a jó és a jeles között imbolyogtam.

Renly Anderson : Gondolom sejti, miért kérdeztem ezt. Ritka, hogy valaki - kis túlzással - épp hogy csak megszerezte a választójogot és máris aktív politikai aktorrá válik. Milyen tervei vannak a közélettel? Vannak olyan pletykák, amelyek szerint Ön fontolgatja az indulást az időközi képviselőválasztáson. Meg tudja ezt erősíteni?

Mark Scott : Ez nem pletyka, akkor itt meg is erősíteném, hogy elindulok az időközi választásokon Osborne megye 2-es számú választókerületében, és a közéletben a választópolgárok érdekeit szeretném képviselni a tisztelt képviselőház előtt!

Renly Anderson : Nem gondolja, hogy túl nagy kihívást fog jelenteni ez a megmérettetés? Már Önön kívül hárman bejelentkeztek a megüresedett képviselői helyre, ráadásul a párton belül is kemény ellenfele lesz Mitchell Pritchett személyében. Nem gondolja, hogy nincs sok esélye az Önnél sokkal tapasztaltabb politikusokkal szemben?

Mark Scott : Nézze, azért indultam el, mert úgy érzem képes vagyok a ház előtt képviselni Osborne megye lakóit, azt hogy Mitchell Pritchett mennyire erős ellenfelem lesz, az majd az előválasztások után eldől. Párton belül nem beszélnék ellenfelekről, hanem inkább harcostársakról (mosolyog), ez majd a kampány során eldől, a „tapasztalatlan” is szólíthat meg több választót!

Renly Anderson : Legalább optimistán áll hozzá. Volt már rá pálda, hogy új jelöltek fényes karriert futottak be. De térjünk át egy másik kérdésre, amiről még nem esett szó. Ön egy főként elővárosias körzetben tervez indulni, ami inkább egy reformpárti jelöltnek kedvez. Hogyan írná le a politikai elképzeléseit és elveit? Miben hisz Mark Scott, ha elvekről van szó?

Mark Scott : Nos hát nézze, az elnök bejelentette, hogy vámokat szeretne kivetni a Cironiába behozott termékekre ezt határozott álláspontom szerint elutasítom, mivel szembe menne ez a szabad piacgazdálkodással. Valmint megígérhetem Osborne megye lakóinak, hogy küzdeni fogok az adóemelés ellen és megígérhetem, hogy minél több anyagi forrást szeretnék Osborne megyének kicsikarni. Alapvetően egy keresztény, konzervatív ám de progresszív értékrendet követő politikus vagyok, aki kiáll az igazáért. Kicsit olyan, mint Cody Parks, említhetem őt példaképnek (mosolyog).

Renly Anderson : Érdekes, hogy ezt mondja. Cody Parks valóban sikeresen tört be egy olyan megyében, ahol korábban a progresszívek labdába sem rúghattak. Az előbb elmondottak alapján a nézeteik is hasonlóak. Lehet esetleg számítani arra, hogy a szenátor személyesen is támogatni fogja Önt a kampány során?

Mark Scott : Bízom benne, de erről még nem egyeztettem vele (mosolyog).

Renly Anderson : Rendben, hamarosan valóban meglátjuk, hiszen az ellenfelei már javában kampányolnak. Ön hogyan készül a kampányidőszakra? Miket tervez bevetni a választók megszólítása érdekében?

Mark Scott : Még a mai nap valószínű, de legkésőbb holnap mi is neki látunk a kampánynak a médiában mindenképpen, és első és legfontosabb a terep munka ,a választók megszólítása,valamint plakátok kihelyezése

Renly Anderson : Tehát jócskán vannak tervei. Nos, Hölgyeim és Uraim, azt gondolom, hogy a következő hetek sok izgalmat tartogatnak Osborne megyében, minden bizonnyal fogunk még ezzel a témával foglalkozni. Az előző percekben tehát Mark Scott-ot, a progresszívek legújabb képviselőjelölt-aspiránsát láthatták és hallhatták, Mr. Scott, köszönöm, hogy itt volt!

Mark Scott : Köszönöm szépen, további szép estét, viszontlátásra!

Renly Anderson : És a nézőknek is köszönöm, hogy velünk tartottak, viszontlátásra!

Az ELnök meg is nevezte az új jelöltjét a nemzetbiztonsági miniszteri pozícióba

2020. jan. 30. - Ridgefield Times (David Rossi)


Az Elnök rövid sajtónyilatkozatott tett, melyben nem kommentálja a Szentáus döntését, hanem azt elfogadva megnevezi új jelöltjét a Nemzetbiztonsági Miniszteri pozícióba. A jelölt Michael Laurie, mérnök, aki korábban az OSS-nek és a CIO-nak is tagja volt, de egy ideje már független vállalkozói beszállítóként segítette többek között a Parti Őrséget, a Hadsereget, de ugyanakkor nem nemzetvédelmi kötődésű munkái is voltak. A több mérnöki diplomával rendelkező férfi nem tagja pártnak, függyetlenül jelölt, akit az Elnök alkalmasnak tart "a nemzetbiztonságot érintő komoly fejlesztések levezénylésére és a megfelelő reformok végrehajtására ezen a téren szerzett tapasztalata és elhivatottsága révén." Az Elnök elfogadta, hogy pártpoliktikust nem lát szívesen a Szenátus a Nemzetbiztonság élén, így egy párton kívüli embert jelölt, akinek van tapasztalat, de "nem aktatologató hivatalnok, aki csak papíron lát dolgokat".

Bob Walsh újraindul Grahamben

2020. jan. 30. - National Observer (Nick Robertson)


RAINIER – Graham kormányzója újraindul a mandátumáért – ezt maga az érintett jelentette be sajtótájékoztatón. A mérsékelt reformpárti megyei vezető szerint az elmúlt négy év sikeres volt, és most is jó évet fog zárni. „A tavalyi gazdasági adatok kiértékelése valahogy tavasszal fog megérkezni, de sokat javuló államháztartásról, nyitott folyamatokról, javuló életszínvonalról kaphatunk tanúbizonyságot.”

A hivatalban lévő kormányzó szerint folytatni kell a megkezdett munkát. „Csak akkor tudunk építkezni, ha a megkezdett alapokat nem bontjuk szét, ezért is vállalom ezt a jelöltséget, újból. Ha engem választanak, a nyugodt, kiszámítható fejlődés időszaka folytatódik.” Walsh beszédében támadta a Progresszív Pártot.  „Ha én maradok a kormányzó, további adókkal nem sújtom az itt élőket, és arra ígéretet teszek, hogy az üzemanyaghasználat továbbra is adómentes tétel marad, ahogy a grahami halászcsaládoknak se kell kikötői díjat fizetniük.”

Progresszív oldalról Jay Harrington jelentkezett be eddig, de információk szerint Leo Wellington korábbi kormányzó is élénken érdeklődik a kormányzójelöltségért. Walshnak idén könnyebb dolga lehet, hiszen René West közel 4 százalékponttal győzött, George Lee szenátor pedig könnyedén, közel 10 ponttal újrázott. Ez könnyebb kampányt ígér a számára, sőt a Reform Párt arra is törekedni fog, hogy megszerezzék a Megyei Tanácsban a többséget.

Megkezdheti a munkát a Dent-adminisztráció

2020. jan. 30. - STINS ’31 (Howard Briggs)


RIDGEFIELD – A Harvey Dent elnök által jelölt személyek megkapták az abszolút szavazati többséget a biztos reformpárti kezekben lévő Szenátusban. Többségüket egyhangú támogatással választották meg, van, ahol voltak reformer ellenszavazók, és Erbert Burrows, akit Dent nemzetbiztonsági miniszternek jelölt, nem kapta a szükséges szavazatszámot. Helyére az elnöknek kell majd valakit jelölnie.

Stuart Hoyt többségi vezető sajtófőnöke, Robert Littman elmondta, hogy a „szenátusi többség bizalmat ad Harvey Dentnek, bár sok kétely merül fel bennünk, mert ennyire párthoz kötődő adminisztráció még nem működött Cironiában, éppen ezért Hoyt többségi vezető is osztja azt a vélekedést, hogy komolyan ellenőrizni kell a szerveket.” Littman kérdésre hozzátette: Dent bármelyik posztra bárkit jelölhet, de a reformpárti többség fog dönteni, hogy alkalmasnak találja-e őket.

A Dent-adminisztráció megkezdheti a munkáját, és az elnök tavalyi kampánya során azt ígérte, hogy sokkal kezdeményezőbb kormányzatot kíván szervezni, mint elődje.

Mark Scott a jövő reménye ?

2020. jan. 30. - Cironia News (Kala Pál)


A mai nap Harvey Dent, Cironia elnöke rendkívüli sajtótájékoztatót hívott össze, ahol bemutatták új tagtásukat ,aktív politikusukat. Marc Scott így mutatkozott be : ˇNagy öröm és megtiszteltetés számomra,hogy az egyetem elvégzése után Harvey Dent felkért pártjukba , aminek már egyetemista koromban is nagy rajongója voltam,Ígérhetem Madison megyének,hogy mindent megteszek annak érdekében,hogy fejlődjön megyénk!" Jelentette be Mark Scott

  

„Pácban lehetünk, ha Dent elnök nem jön”

2020. jan. 28. - National Observer (Nick Robertson)


A President Palace sajtófőnöke, Kensi Blye bejelentette, hogy Harvey Dent tevékenyen nem fog részt venni az idei kampányokban, ami sokkhatásként ért több, az idei időközi választásokra készülő stratégát és pártvezetőt. Denfield szenátort és képviselőt, Osborne képviselőt választ, és ugyan a Szenátus visszahódításához a félidős választások során legalább öt reformpárti törvényhozót kellene legyőzni, de a Képviselőházban mindössze egyfős többsége van Nathen Barteknek – ezt akár Denfield 3. vagy Osborne 2. kongresszusi körzetének az elhódításával.

A szenátusi küzdelemben kellene leginkább az elnök támogatása, hiszen ő az első olyan progresszív, aki megyei küzdelmet tudott nyerni Denfieldben. A Progresszív Párt esélyese, Elizabeth Byron, mérsékelt progresszív arculattal kampányol, ezzel kívánja megnyerni Francis Thackeray székét. Többen attól tartanak, hogy az időközi sokkal nagyobb falat lesz az elnökválasztásnál. „Andrew Trump több mint kétezer szavazatot kapott, Dent kevesebb, mint száz szavazattal nyert, és az időközi választásokon jóval alacsonyabb részvétel prognosztizálható.” – nyilatkozta Edward Mendils, aki korábban megyei tanácsos volt. Szerinte nem lehet megjósolni, hogy milyen hatással lehet az elnök jelenléte a versenyekre. „Merrick [kormányzó] népszerű, Prescott szenátor a többségi vezetés tagja. Nehéz ilyenkor dönteni.”

Mások elismerik, hogy a másik két kongresszusi harcban az elnök személyes jelenléte nem biztos, hogy segít. „Denfield 3-ban 3, Osborne 2-ben 7 ponttal kapott ki René Westtől, Madisonban és Grahamben West több mint a voksok felét kapta, egyedül Edmundban volt szorosabb a végeredmény. Sokkal inkább lesz aktív Dent a félidős kampányban.” – véli Mark Thompson politikai guru, aki a Reform Párt Nemzeti Bizottságának dolgozik. Thompson szerint a rekordrészvétel segített igen sokat Dentnek, de ez most nem várható, hogy bekövetkezik, „és a Reform Párt is résen lesz.” Információink szerint Thomas Levin (R-Edm.) nemsokára Warwickbe utazik, hogy a kampányadományozókkal egyeztessen, Stuart Hoyt többségi szenátusi vezető pedig arra kérte Thad Castle garfieldi szenátort, hogy kezdjen adománygyűjtésekbe.

A President Palace kérésünkre már finomította a korábbi kijelentését: A denfield-i időközin az Elnök biztos nem vesz részt aktívan, nem fog a jelöltek mellett kampányolni. Jelenleg az Elnöknek fontosabb dolga van ennél. Azonban minden esetben jelezni fogja a választók felé, hogy szerinte a választáson ki az általa támogatott jelölt.” – áll a sajtónyilatkozatban, hozzátéve: a kormányzóválasztásokban már lehet, hogy aktívabban fog részt venni.

Az Elnök nemsokára felszólal a Kongresszusban

2020. jan. 25. - Ridgefield Times (David Rossi)


Sajtótájékoztató tartott az új kormányzat sajtófőnöke, a korábbi képviselőnő, Kensi Blye, aki elsősorban aktuálpolitikai kérdésekről beszélt. Több téma is szóba került az esemény sorána, amelyet a President Palace erre kialakított termében alakítottak ki. Minden érdeklődő sajtóorgánum jelen lehetett és sokan kérdéseket is feltehettek. Így jött szóba többek között a Házelnök meghívása is: "Az Elnök úr természetesen eleget tesz a meghívásnak és reméli, hogy az a demokratikus hagyomány, hogy a végrehajtó hatalom minden év elején értékeli az előző évet, illetve felvázolja terveit. Ez a hagyomány még Taylor elnök alatt került megalapozásra, és az Elnök úr újra fel szeretné éleszteni. Ehhez természetesen a Házelnök meghívása az előfeltétel és úgy látszik Bartek Házelnök úr partner lesz ebben a kérdésben."

Ezután szóba került a kormányzati struktúra és az esteleges kerekasztal egyeztetés: "A kormányzat még nem állt fel, most folynak a meghallgatások és a Szenátusi szavazások. Amíg ez nem történik meg, addig ezt még korainak tartjuk. Ami a jelölteke illeti, az Elnök úr nem akar nyomst helyezni egy megválasztott képviselőre sem, de természetesen csak olyan jelölteket hívott meg a kormányába, akit Ő maga alkalmasnak talál. A többi a jelöltek szenátusi szereplésén múlik. A kerekasztal beszélgetés pedig alkalmas egyeztető fórum lehet, de az Elnök úr rendszeresebb kapcsolattartásra törekszik majd a törvényhozói hatalaom vezetőivel. Emellett fontosnak tartja, hogy a kormányzók hangjait is meghallgassa."

Az RT kérdésére azt mondta, hogy az "Elnök nem fog támoatóként részt venni az idei rendes és rendkívüli választásokban. Jelenleg nem az a legfontosabb feladata a kormányzatnak, hogy ezeken a választásokon támogatóként részt vegyen. Emellett az Elnök hamarosan a külföldi kapcsolatok felélsztése okán külföldi körutat fog megtenni, melyre a kormányzat után kerül sor és sok kormánytag is el fogja kísérni." Erről az ígéretek szerint később tovább részleteket árulnak el.

A Szenátus holnap több miniszterjelöltről is szavaz

2020. jan. 25. - Congressional Record (Michael Breeze)


A Szenátus holnap 12 órakor megnyitja a vitát több kormánytagjelöltről, míg 17 órakor szavaznak a vita lezárásáról, este 19 órától 20 óráig következik a végszavazás.

Ezt követően, ha megkapják a kellő voksot, a jelölteket felesketik.

Az újdonsült Házelnök kerekasztal megbeszélésre invitálná az Elnököt és kormányát és a kongresszusi vezetőket

2020. jan. 25. - Columbia Post (Oliver Goldin)


A mai napon Nathen Bartek, Osborne 4. népszerű képviselője, aki korábban volt képviselői többségi, majd kisebbségi vezető is, a visszaszerzett képviselői többséget követően Házelnöki pozícióba került, hála a kongresszusi reform szárny támogatásának. Új pozíciójában először állt a sajtó munkatársainak rendelkezsére, ahol köszönetet mondott a frakció tagjainak. "Leírhatatlan az a büszkeség, amit érzek, hiszen a Képviselőház komoly feladattal és felelősséggel ruházott fel, aminek tudásom legjavát nyújtva kívánok az elkövetkezendőkben megfelelni. Köszönöm minden kollégám támogatását és kívánom tőlük a jövőben, hogy segítségemre legyenek és akkor együtt valóban komoly dolgokat vihetünk végbe Cironia és a polgárok érdekében."

A Házelnök elmondta, kritikus álláspontot fog képviselni a regnáló elnökel és kormányával szemben, azt a fajta léhaságot és tétlenséget ne mfogja egyetlen percig sem némám eltűrni, ami a GLover kormány sajátja volt. "4 évet dobtunk ki az ablakon grandiózus tervek megvalósítása nélkül. Látszat kormányzás zajlott, számos látszat intézkedéssel. Ebben a ciklusban viszont minden más lesz. A legnagyobb kritikusa leszek a Dent-kormánynak, amennyiben arra okot adnak."

Bartek képviselő zárásképpen előre jelezte, asztalhoz kíván ülni számos magas beosztású és prominens politikai személlyel az ország jövője érdekében. "Amint feláll az új kormány és annak minden tagja kinevezésre kerül, a miniszterek, a szenátusi és képviselőházi többségi és kisebbségi vezetők, illetve maga az Elnök társaságában konzultációt szeretnék tartani, ahol 4-5 pontban, szigorúan kétpárti hozzáállás mentén lefektetjük a legfontosabb megoldadndó országos kérdéseket. Olyan 4-5 pontot akarok hivatalosan is meghatározni, amiket a jelen ciklusban az Elnök, kormánya és a kongresszsu közös erővel mindenképpen megvalósít. Ez hasznos, hiszen így mindenki tudja és látja mi a feladat, mihez kell igazodni és mi az ami számonkérhető. Konkrétumokról nem szeretnék különösebben beszélni, de ha egyetlen példát kellene mondanom, az infrastrukturális beruházásak országos szintű kezelése és financiális megalapozása az egyik ilyen sarkallatos pont lesz."

Bob Walsh újraindulását tervezi

2020. jan. 23. - Ridgefield Times (Howard Briggs)


RAINIER – Bob Walsh reformer kormányzó rövid időn belül bejelenti újraindulási szándékát, értesült a lap biztos forrásból. A mérsékelt megyei vezető már egyeztett a családjával, akik támogatják, hogy újrainduljon. Walsh még februárban bejelenti idei terveit, csapatával már tervezi a jövő évi költségvetést. Információink számos népszerű javaslatra keresnek forrást, és idén se vetne ki adót az üzemanyagokra – ez az elmúlt időszakban jelentősen növelte a helyi benzinkutak bevételeit.

A kormányzó egyébiránt támogatja a minimálbér bevezetését, erre is fog ajánlatot tenni, miközben a jövőben is ügyelne a deficit visszaszorítására, és kabinet szerint ugyan az első költségvetés jelentős hitelfelvételt eredményezett, ezt már sikerült megoldani. 

Habár korábban Graham biztos kék megyének számított, tavaly René West 4 százalékponttal legyőzte Harvey Dentet, George Lee biztosan megőrizte a szenátusi mandátumát, és a grahami kongresszusi küldöttség is többségében reformpárti, ezek pedig jó előjelek Walshnak, aki négy éve három ponttal győzte le a hivatalban lévő kormányzót, Leo Wellingtont.

Jay Harrington, aki tavaly az egyik elővárosi kongresszusi körzetben próbált képviselő lenni, már bejelentkezett a progresszív kormányzójelöltségért, de sokan úgy vélik, hogy Leo Wellington volt kormányzó is jelentkezik, hogy újra megmérkőzhessen Walshhal.

Az RKKB kampányhirdetésekben fogja támadni a piros körzetben tevékenykedő progresszívakat

2020. jan. 17. - Columbia Post (Henry Stevenson)


A Reform Párt Kongresszusi Kampánybizottsága rádiós hirdetésekben fogja támadni azokat a progresszív képviselőket, akik olyan körzetekben nyertek, amelyeket tavaly René West elnökjelölt szerzett meg, és nem támogatták Nathen Bartek házelnökségét. „Azok a progresszívak, akik nem támogatták Bartek házelnöki jelöltségét, és konzervatív körzetekből jönnek, szembementek a helyiek értékeivel. Éppen ezért az RKKB meg fogja mutatni, hogy akik magukat mérsékelt törvényhozóknak mutatják, csak Harvey Dent utasításait követik.”

Levin sajtónyilatkozatában kitért arra is, hogy az RKKB sok tekintetben változtat eddigi stratégiáján, és már idén megindulnak az adománygyűjtések, „hogy a félidős választásokon ennél sokkal nagyobb többséggel tartsuk meg a képviselőházi többségünket.”

Helyreigazítás

2020. jan. 13. - Ridgefield Times (David Rossi)


Helyreigazítás: Korábbi cikkünkben tévesen állítottuk, hogy Madison megyének nincs elfogadott költségvetési rendelete. A valóság az, hogy Madison megyének van elfogadott költségvetési rendelete. A tévedésünkért az érintettektől elnézést kérünk.

Rengeteg megyének nincs költségvetése

2020. jan. 13. - Ridgefield Times (David Rossi)


Továbbra sincs sok megyének költségvetési rendelete. Több megye elfogadott költségvetési rendelettel rendelkezik, páran késve adták be a rendeletet és csak a januári hónapban lett elfogadva. De továbbra is sok megyének nincs elfogadott költségvetési rendelete: Belfort, Burkhill, Clark, Eagle, Edmund, Graham, Green, Jefferson, Lassen, Legrand, Madison, Oakland, Packsdale, Perry, Walker. Ezeknek a megyéknek nincs elfogadott rnedelete.

Ezek közül több-ben választás volt, így talán ez is közrejátszik a költségvetés hiányának. Többen idén lesz választás. Vannak olyan megyék, amelyben vannak hírek a költségvetésről, de a hatályos rendelet még nem született meg, noha elvi megállapodások már vannak. Várjuk a fejleményeket ezen a téren is.

Elhunyt Adam Cougnes

2020. jan. 11. - STINS ’31 (Adam Hutchinson)


Adam Cougnes alelnök, George Taylor elnök jóbarátja és munkatársa 5 éven át töltötte be az ország leghatalmasabb emberének jobbkezeként a pozíciót, mialatt számtalan elismerést kapott mindkét ciron párt táborából jószívű gesztusaiért és őszinteségéért. Álmában, 80 esztendős korában érte a végzetes agyvérzés. 2 gyermeke, 6 unokája és 3 dédunokája gyászolja. 

Az alelnök felesége halála után tört meg és szorult depresszió miatt kezelésre. Bár tünetmentesnek nyilvánították, lényegében sosem tudta feldolgozni Ellie Cougnes halálát, akivel egész életüket együtt élték le, gyermekeik szerint mindent együtt csináltak. 

Szerkesztőségünk részvétét fejezi ki a családnak és a barátoknak. 

,,Amikor meghalok, Cironia lesz a szívemre írva." - Adam Cougnes

joe-Convert-Image

 1/50  

   Üzenőfal

2020. febr. 15. Harvey Dent: Pritchettnél elírtam. Ennyi embert találátunk meg a kampány során és nem ennyi háztartást. Bocsi.

2020. febr. 14. Harvey Dent: Nem tudom mért nem jelent meg rendesen a hír címe. Amikor jóváhagytam, akkor még látszódott. A lényeg benne van a szövegben.

2020. febr. 12. Nathen Bartek: Jó tudni, ebben az esetben kéretik figyelmen kívül hagyni a felszólalásom meg hamarosan érkezik

2020. febr. 12. George Lee: a házelnök bármikor szólhat kérés nélkül

2020. febr. 12. Harvey Dent: Ja értem. De a Házelnök vezető az üléseket. A Képviselőházban nem jelöltünk ki soha eddig levezető elnököt.

2020. febr. 12. Harvey Dent: Bartek nem a Házelnök? Akkor ki az?

2020. febr. 12. Nathen Bartek: Nem Bartek a levezető elnök végül is. Gondolom akkor neki is be kell állni a sorba

2020. febr. 12. Harvey Dent: A Házelnök kér szót a Házelnöktől? Ezt megnézem

2020. febr. 06. Alexander Smith: https/www.youtube.com/watch?v=OCP-Y4u-beQ

2020. febr. 06. George Lee: Egy valamit sose felejts el: https/www.youtube.com/watch?v=_MHusGl9BeM

2020. febr. 06. Andrew Trump: Semmi baj,te csak félreértelmeztél egy dolgot akkor. Peti viszont rögtön rám akarta fogni azt,hogy félre ment valami.

2020. febr. 06. George Lee: Mit gondolsz, hol van ez a pont?

2020. febr. 06. Edward Glover: Az oldal megengedte, hogy napirendre tűzzem, így azt gondoltam, hogy igazam volt és valóban jogosult vagyok rá. Tanulva az esetből, legközelebb szólok előre, mielőtt ilyesmi történik

2020. febr. 06. Edward Glover: Én tűztem napirendre a kérdéses javaslatokat, mint kisebbségi vezető. A szenutusi szabálykönyv alapján úgy értelmez(t)em, hogy erre lehetőségem van a többségi vezető szándéka ellenére is.

2020. febr. 06. Edward Glover: Elnézést mindenkitől, főleg Trumptól, nem akartam konfliktusokat generálni! Sajnos az elmúlt 2 napban nemigen tudtam figyelni az oldalt, így nem tudtam tisztázni a helyzetet.

2020. febr. 06. Andrew Trump: amúgy előtte kellett volna megkérdezned,mielőtt automatikusan elkönyveled,hogy biztos én csináltam

2020. febr. 05. George Lee: ennek utána fogok járni ebben az esetben

2020. febr. 05. Andrew Trump: Meg mondom,én anno a szóadásért lettem levezető elnök,a napirendi pontokkal sose foglalkoztam.

2020. febr. 05. Andrew Trump: Magamtól soha

2020. febr. 05. Andrew Trump: De én se tűztem napirendre semmit. Sőt egész pályafutásom alatt egyszer tűztem ki napirendi pontot,amikor te mondtad.

2020. febr. 05. George Lee: nem szót adtál, azokhoz nincs is hozzászólás, azok napirendre lettek tűzve, de nem általam

2020. febr. 04. Andrew Trump: nézem,hogy ez most miért.

2020. febr. 04. Andrew Trump: Aztán,hogy a szenátor mit garázdálkodott,arról én nem tehetek. De mindegy,akkor nem leszek levezető elnök. Csak a tájékoztatás elég,hiányos volt,egyzer csak láttam a főoldalon,hogy mi történt és így

2020. febr. 04. Andrew Trump: Én csak,szót adtam Perry szenatorának,mivel anno azt mondtad,hogy azért lenne jó,ha én is levezető elnök lennék,hogy hamarabb kapjon valaki szót ée ezzel felgyorsúljon a játék.

2020. febr. 04. George Lee: 21:16-kor

2020. febr. 04. George Lee: A két módosító javaslatot

2020. febr. 04. Andrew Trump: Tegnap óta? Melyiket?

2020. febr. 04. George Lee: előterjesztettél két javaslatot, amit a szenátusi többségi vezető blokkolt, és amihez nem volt jogosítványod.

2020. febr. 04. Harvey Dent: Ezt Peti intézi...

2020. febr. 04. Andrew Trump: Csak,mert anno mikor kaptam meg lettem kérdezve,most meg hirtelen el lett véve...

2020. febr. 04. Andrew Trump: Mégis mi alapján lett elvéve a levezető elnöki pozícióm?

2020. febr. 04. Alexander Smith: Egyelőre fokozatosan, szépen De igyekszem

2020. febr. 04. Harvey Dent: Remélem a kormányban is aktív leszel

2020. febr. 04. Alexander Smith: Ave Cironia! I came back after a long time!

2020. jan. 31. George Lee: 5 perc és kezdődik az Üzenet a Köztársaságnak, a chaten lehet majd elérni, utána a Reform Párt válasza is következik, nemsokára

2020. jan. 30. George Lee: egy elnöknek is lehetnek és vannak támogatottjai, támogatói

2020. jan. 30. Harvey Dent: Marc Scott cikkáhez: természetesen az Elnök nem hív meg senkit a Pártba, ez nem feladata és joga. És sajtótájékoztató sem tartott új tag bemutatásáról...

2020. jan. 24. Nathen Bartek: Don Colloway korábbi bejelentése törlésre került, a mostani a hivatalos

2020. jan. 13. George Lee: új feladat van, olvassátok

2020. jan. 13. George Lee: Ha ez megvan, küldjétek a bizottságok elnökeinek az anyagot, ezenfelül minden bizottsági elnök és rangidős tag adjon nyitó nyilatkozatot.

2020. jan. 13. George Lee: Sziasztok, kiment minden jelölés, keressétek Harveyt, hogy melyik kormánytag kihez tartozik, és kérdezzetek tőlük.

2020. jan. 11. George Lee: Sziasztok. nézzétek a PVI-t, az sokat fog nektek segíteni holnap frissítem az időt, küldöm a jelöléseket, megvannak a szenátusi bizottságok elnökei, lehet kérdezni a jelöltektől

2020. jan. 08. George Lee: bocsi, a házelnökszavazást tolnunk kell, holnap lesznek meg az új képviselők

2020. jan. 07. Cliff Bedroom: Valaki kuldje mar el nekem a mail hozzaferes újratelepítettem a gépet és elveszett minden

2020. jan. 06. Harvey Dent: Progresszív játékosoknak: e-mailben van új feladatkiosztás

2020. jan. 04. Frenk: BÚÉK

2020. jan. 01. George Lee: BÚÉK!

2020. jan. 01. Edward Glover: BÚÉK!

2019. dec. 30. Edward Glover: Itt is leírom azért, hátha valaki kimaradt, a progik nézzék meg a párt email fiókját a szenátusi bizottsági helyek ügyében

2019. dec. 28. George Lee: szia, dolgozunk, reményeim szerint szilveszter estére meglesz az új bizottsági rendszer, elküldöm a jelöléseket, januártól kezdődhetnek a meghallgatások

   Online (0)

 
Cironia politikai-gazdasági szerepjáték - Madenia CMS v1.3b © 2016-2020 Balla Péter / Molnár Dénes | Adatkezelési tájékoztató