Fórumok

   Ötletek, javaslatok

Beküldő
Üzenet
155.

Tőlem úgy pontoztok,ahogy akartok,csak átlátható legyen. Ez a mindenki kitölti az excel táblázatot sokat segítene. Meg,hogyha tudná az ember,hogy mérés van,nem egy műsör közepén randomra lenne bejelentve,hogy megvannak az elnökjelölti viták eredményei.

154.

Bocsánat, ha félreérthető voltam. Én sem akarok visszatérni a régi pontozáshoz. A mostani jó, csak azt szélesíteném ki, hogy minden játékos töltsön ki excelt. Azaz minden játékos - az érintett is - töltse ki az exceljét a jelöltekkel kapcsolatban (tehát pl.: a reformer előválasztás során mindenki töltse ki az excelt, amit én is kitöltöttem időről időre, az érintettek is). Ezáltal mindenfléeképpen gondolkodó társadalmi csoport megjelenik. Ebből az átlag továbbra is számítható.

153.

1) Az idő megváltoztatható, szabályozható, viszont akkor onnantól minden játékosnak a kitűzött időpontig végre kell hajtania a feladatát. Ez lehet előirányzat, törvényjavaslat, bármi. A szavazások is egy napon lesznek, ez a Congressional Recordban közzé lesz téve mindig. 

2) A szavazáson nem térnék vissza a sima pontozáshoz, a jelenlegi sokkal sokrétűbb, ezáltal valóban a társadalmi besorolás a meghatározó, és előjönnek azok a finom nüanszok, hogy ki tud jobban mozgósítani, kinek az üzenetei jobbak, ez sokat segít. Igenis taktikázzatok, gondolkozzatok, hol tudtok jobb jelölteket kiállítani, kivel. Ezért kellene, hogy mindenkinek legyen minden irányzatban egy-egy embere. Minden aktív játékos tölthet ki táblázatokat, de aki próbál a saját pártja javára szavazni, azt blokkolom. Egyébként ezért tettem elérhetővé a pdf-et, ami óriási segítség, hol, hogyan lehet és kell kampányolni. Egyébként van benne egy random is, ezáltal az is finomhangol az eredményeken. És itt vannak a további segítségek:

3) A politikai populizmusok,szélsőségek is benne vannak a pakliban, ez nincs, sose volt letiltva, csak meg kell nézni, hogy hol működőképes, hol nem, és arra lehet számítani, hogy az establishment próbálja megsemmisíteni azt.

152.

Következő hozzászólásom a számolást érinti, amivel kapcsolatban sokakban kérdés merült fel ilyen-olyan módon. Ehhez előzetesen annyit mondanék, hogy a változások szerintem előre mutatóak és támogatom, csak finomítani kell a módszertanon és annyit szerintem Peti is hibázott, hogy nem megfelelően lett kommuniklva a változás. De szerintem ez utólag is orvosolható és apróbb finomításokkal még jobb lehet.

Először is vázolnám, hogy mi volt a korábbi számítási módszertan: az adott politikus kampányolt személyesen, vagy aktivisták útján, ami növelte a részvételt és X pontot kapott az adott kampány során. Fontos megjegyezni, hogy bármennyire is akar elfogulatlan és objektív lenni, akik pontot ad, akkor is van szubjektív rész ebben, ami azért képes befolyaásolni a végeredményt. (Tudom mert én is pontoztam és én is igyekeztem a legobjektívebb lenni, ugyanakkor figyelembe venni az adott kor és helyszín adottségait. Ez elég lehetetlen küldetés és két különböző ember nem fog ugyannyi pontot adni ugyanarra a kampányra jó eséllyel.

És akkor a mostani rendszer. Alapvetően két résre bontható a mostani számítási rendszer. Első részét nevezhetjük aktivitásnak: rádiós hirdetések, plakátok, személyes kampányok (itt a hely újságok szerepe számít) stb. a regisztrált szavazókat növeli. A képlet egyszerű: minél többet kampányolsz annál nagyobb lesz a részvétel (nem csak a saját, de az ellenfeled táborát is mozgósíthatod, főleg negatív kampány esetén, így nem feltétlen az a jó taktikat, ha elárasztasz egy megyét kampányokkal). Ez jól ki van alakítva szerintem nincs szükség módosításra. A második rész pedig a tartalom. Itt az van figyelembe véve, hogy mit mondasz a kampányok során és ez alapján van megítélve, hogy az egyes társadalmi csoportok mennyire támogatnak (szazálákos részben az aktív szavazók között). Hogy ki mondja meg, mekkora a támogatottsága az egyes politikusoknak? A játkosok. A szubjektivitást kiküszöbölendő Peti küldött ki az érintetteken kívül több játékosnak (tudomásom szerint) excel táblát, amiben ki lehet töleteni, hogy az egyes politikusokat melyik társadalmi csoport, hogyan áll. Az átlagból pedig kiadatik az eredmény: mennyi szavazó van az adott csoportból, mekkora az adott csoport aktivitása, és mekkora az adott csoporton belül a politikus támogatottsága. Ez településre lebontva ki van számolva és ebből jön a szavazatszám. Bonyolultnak hangzik - az is - de azért szerintem érthető. Két változtatást / javaslatot fogalmaznék meg ezen a téren: egyrészt egy ugyan olyan word / excelt közzé kéne tenni az egyes megyékben, hogy ott milyen társadalmi csoportok vannak jelen az egyes típusú körzetekben (nagyváros, előváros, vidék, stb.) Ezt megyénként javaslom közzé tenni, nem településenként (akár én is vállalom, mert pontoztam már az összes megyében). Ez inkább adminisztratív jellegű változtatás. A másik, hogy szerintem minden aktív játékosnak legyen kiküldve az excel, hiszen mindannyian kicsit másképp gondolkozunk (ergó más társdalami szemlélet képviselünk). A kiküldött excelek visszaküldésére legyen határidő és aki nem küldte vissza, vagy csak részben töltötte ki az már magára vessen. Így az objektivitás és a társadalom lemodellezése még szélesebb módon valósulna meg szerintem. Az már techniaki kérdés, hogy esetleg ez nem kiküldött excel formájában, hanem a játékon belül történik meg. Nem értek hozzá, de szerintem nem vészes ezt leprogremozni, hogy egy ilyen kitöltendő táblázat legyen minden játékosnak és időzíteni, hogy meddig töltheti ki. Azt is szerintem meg lehet oldani, hogy változtatható legyen az indulók számától, hogy mennyi felé kell elosztani a száz százalékot. De ha marad az excel szerintem az is egy megoldás.

151.

Ez tetszik. De szerintem az idő megállítását legalább 5 játékosnak kéne támogatnia. Mert azért az úgy nem fair,hogy 1 ember mindig meg-meg állítgatja az időt. Mondjuk ha ő az elnök és így akar több dolgot letenni az asztalra,időt és politikai előnyt nyerve magának.  Ezért gondolom úgy,hogy több ember támogatása legyen szükséges az idő megállításához.

150.

Szabaályváltoztatási javaslat:

Javaslatom az idő múlásával kapcsolatos a játékban. Jelenleg négyszeres sebesség van, de meg van szabva, hogy melyik három hónap a ciklus melyik éve. Az alábbi a javaslatom (akár beilleszthatő a szabálykönyvbe is):

"Cironiában minden év három hónapig fog tartani, így egy négyéves ciklus egy éven át fog tartani. Tehát az idő négyszeres sebességgel telik a játékban:

1 valós nap = 4 játékbeli nap
1 valós hét = 1 játékbeli hónap
1 valós hónap = 4 játékbeli hónap
3 valós hónap = 1 játékbeli év

Az idő folyamatosan telik, ha a játék vagy a játékosok valamiért igénylik az idő megállítható és onnan folytaható, ahol megáltt."

Ez a megoldás nem fog időugrásokat okokzni, mégis a négyszeres sebesség megmarad. A legnagyobb különbség, hogy nincs kőbe vésve, hogy melyik három hónapnak kell lennie a ciklus melyik évének.

136.

A választások során nagyon hasznos lenne szerintem, ha az egyes megyei titkárságoknál is lenne egy olyan "minden közlemény" gomb, mint a főoldalon. Így nem kéne egyesével megtekintenem az összes kirakott kampányomat, hogy melyik városban voltam már... Más számára is hasznos lenne szerintem.

129.

Jó lenne, ha megyei szinten is müködne a kommunikáció, tehát képviselö vagy szenátor tudna javaslatot üldeni a kormányzónak vagy hasonló

92.

Sziasztok

Jó lenne ha, új alteregó létrehozásánál, a státuszbeállításnál, nem csak olyan opció lenne, hogy közéleti személyiség, hanem esetleg sportoló, üzletember, politológus stb...lehetne még pár opció

88.

Sziasztok!

Elnézést, mint technikai személyzet a nyáron kiestem cironiából, annyi melóm volt, de igyekszem felvenni a fonalat. :)

Jack Shephard üzenete: "Az jó, hogy e-mailt kapunk arról, ha a "Személyi titkár feladatot jelez", de én ezt a honlapon is valami feltűnőbb módon jelezném, mint a mostani"

Véleményem szerint a játékos menüben egy feltűnő piros "pötty" eléggé feltűnően jelzi, hogy a játékosnak ott "dolga" van. Ahogy korábban is írtam, nem cél, hogy a játékos arcába toljuk az információt, szükséges hogy önállóan nézzen szét naponta az oldalon. Egyébként nem hiszem hogy sok esetben a nem látható fontos információ akadályozza meg a játékosokat abban, hogy reagáljanak fontos eseménykor... de várom az ellenvéleményeket. :)

Cliff javaslata a kormányzók hovatartozásáról jogos, hamarosan javítom.

Cliff névváltozással kapcsolatos felvetése: Amit írtál, lényegében így történik.
A regisztrációkor hogy ne kelljen sokat gondolkodni (meg új játékosnak még ismerkedni kell a környezettel) szabadon bármilyen névvel lehet regisztrálni, amelyet 5 napon belül a játékos köteles valami játékhoz illőre módosítani. Új játékosok ráadásul még nem aktív politikusok, így nem is tudnak szabadon publikálni akármit, az aktív jogosultságot az admin adja neki, amikor már pl. meg tud írni egy újságcikket, nyilván ilyenkor a megfelelő név is feltétele az aktív politikussá válásnak. Szóval amit leírtál, az lényegében  már így működik. :)

87.

Sziasztok

Észrevettem, hogy néhányan nem ide illő nevekkel regelnek, mi lenne ha a regisztrációt Peti okézná le saját kezűleg, tehát addig nincs regisztrálva míg az admin itt vissza nem igazolja a nevet.

86.

Ez jó ötlet.

85.

Jó lenne, ha tudnánk melyik megyének ki a kormányzója, ezt sehol sem írja, vagy tudjuk, vagy nem, szóval a kormányzói titkárságon fellehetne tüntetni a megyét is mint a szenátoroknál

83.

Egyfelvetés, ami nem tudom mekkora munka, de lehet megéri. Az jó, hogy e-mailt kapunk arról, ha a "Személyi titkár feladatot jelez", de én ezt a honlapon is valami feltűnőbb módon jelezném, mint a mostani. Talán valami feltűnő módon, mint az üzenetek során van, vagy még feltűnőbb módon.

82.

Pár dolgot hozzátennék:

- képviselőknek, szenátoroknak nem kötelező szavazni. Minden játékos szíve joga, hogy akar-e szavazni, döntse el ő. Ha nem vesz részt a szavazásokon, a kampány során ezt bárki felhasználhatja, negatív, kikényszerített hibának számít.

- A pártok nemzeti bizottságok vezetői (kvázi pártelnökök) nem válthatnak se le senkit, nem hívhatnak vissza senkit, mivel egyéniben választják meg őket, vagyis bármelyik játékos ebben az esetben csatlakozhat a másik párthoz. Egy törvényhozót csak a saját választói válthatnak (visszahívó választás), de ezt csak akkor tehetik meg, ha valami nagyon nagy hibát követ el.

Adjunk ennyi szabadságot a játékosoknak, ha meg alig szavaz, az ellenfelei majd támadják.

81.

Ebben igazad van, a párt-menedzselés rész még nincs teljesen kidolgozva (pl. inaktív játékost nem tud a pártelnök a pártból eltávolítani, meg ilyenkor át kell gondolni ,hogy mi lesz a képviselőhelyekkel, hogyan is lesz feltöltve?) de igazából sajnos még nem vagyunk olyan sokan, hogy tülekedés lenne a képviselői/szenátori helyekért. Addig meg elég talán a "titkári értesítés" is, hogy ne legyenek legalább a szavazások eredménytelenek.

Azt viszont megcsinálom, hogy a szavazásoknál látszódjon melyik játékos nem szavazott, hogy könnyebb legyen őket pártelnökként aktivizálni.

80.

Ez így rendben is van Dénes, viszont akkor legyen annyi joga a pártnak hogy leváltja őt, illetve kirugja a pártból és új jelöltet állítson, ez így életszerű.

79.

Megmondom őszintén, én még a titkári értesítést is túlzásnak tartom. :) A Törvényhozás menüben tudatosan nincs kidolgozva automatizált értesítési rendszer, ez már korábban is volt téma itt.

Nekem az  a véleményem, hogy az a játékos aki a törvényhozásban valamilyen tisztsége(ke)t tölt be, annak legyen annyi munkája, feladata, hogy legalább naponta egyszer felnéz az oldalra, átnézi a feladatait és elvégzi azt önállóan, ez a játék része, egyfajta plusz munka. Ha erre mégsem képes, akkor ez legyen a pártjának a baja (pl. szavazástól való távolmaradás, vitában nincs részvétel). Illetve az adott párt vezetői is gondoskodhatnának maguk a tagok értesítéséről ha szavazás van, hogy az ne legyen eredménytelen (vagy esetleg a mozgósítással megfelelő legyen a végeredmény).

78.

A személyi titkár mindig jelzi feladatként :)

77.

A Szavazás törvényjavaslatról almenüben, kilistázza név szerint a szavazókat, viszont jó lenne ha azokat is listázná aki nem szavazott, hogy tudjuk őket értesiteni, így nagyban meggyorsul a folyamat.

76.

Szia!

Amit írsz az már egy tervbe vett funkció (a Levéltár menüpont szolgál majd erre) amelyben minden anyagban lehet keresni szövegrészletre, vagy adott személy/alteregó publikációira. Türelmet kérek, lesz majd ebben a hónapban több funkcionális bővítés az oldalon. Az előző megyés aloldalra is találunk megoldást.

75.

Sziasztok

Lehetne egy kereső funkció is, ahol személyre, ujságcikkre, vagy nyilatkozatra is kereshetnénk

74.

Az már félsiker, ha neked is tetszik, végülis csak egy kép, nem nagy kunszt egy megnyiló almenüként berakni, annyi, hogy kell a képre egy kód ami kiírja mindig az aktuális megyei politikust.

73.

Ez leginkább Dénes reszortja, ő tudja, hogy megvalósítható-e :)

72.

Sziasztok, mit szólnátok hozzá, ha a megyéknek adnánk egy kis életet :) Szóval a megyék magyarázattal almenü, a megyenevek felsorolásából állna ami kattintható lenne, és minden megyénél megnyilna a megye adatlapja, ami így nézne ki: http://www.kephost.com/images/2017/01/25/Nevtelen1295d4e.jpg tudom, hogy ez nem kis munka de ha tetszik a dolog segíthetek összeállítani a fenti képeket megyénként.

71.

Módosítottam a rendszert, mostantól újságíró is megadható vezetőként.

68.

Ok :)

67.

Szerintem lehessen újságíró, politikus és közéleti személyiség is :) Ugyanis egy politikus is létrehozhat mozgalmat, alapítványt, bármit. 

66.

Technikai akadálya nincs, ha Peti is beleegyezik, akkor megoldható.

65.

Lenne egy kisebb változtatással járó javaslatom. Szervezetnek ne csak közéleti személyiség alteregó lehessen vezetője, hanem újságíró is.

Azért vetődött ez fel bennem, mert létre akartam hozni a Független Ciron Újságírók Szövetségét (FCÚSZ) és úgy gondoltam logikus lenne, ha ezt egy újságíró vezetné. De sajnos nem tudtam kivitelezni, pedig úgy vélem ez így lenne logikus.

64.

Számomra sem égetően fontos a dolog mert naponta ellenőrzöm, csak van amit 1 hónapja nyujtottam be, és rá sem néztek, de ha ez csak a választások miatt van, elnézést kérek.

63.

Ebben én is Dénessel értek egyet, így legalább mindenki ránéz a törvénykezési aloldalra is, van-e valami beadva : )

62.

Nem véletlen hogy a törvényhozás menüpontban nincs automata üzenet és a játékinfóban sem szerepelnek az ottani történések. :)

Én úgy gondolom, hogy a bizottsági és más törvényhozási aloldalakat a játékosnak, aki valamilyen pozíciót lát el, napi szinten ellenőriznie kell. Csak néhány kattintás, de ezzel mutatja a játékos az aktivitását. Ha mindenre érkezne automata üzenet, akkor fel se kellene lépnie napi szinten az oldalra. Az olyan mint ha egy képviselő azt mondaná, hogy nem járok be a parlamentbe, csak üzenjetek ha van valami szavaznivaló. Ilyen pedig a valóságban nincs.... vagyis... öö...éppen előfordul, de nem elegáns.:)

De Petire bízom hogy legyen-e PM erről az eseményről, mert technikai akadálya nincs.

61.

A héten meglesznek a bizottsági ülések :) most azért nem sietünk, mert a választás félévig eltart. :)

60.

Szia

Szerintem nem lenne rossz ha kapna az illető PM-et ha egy bizottságához javaslat érkezik, mert van olyan javaslat ami észrevétlenül áll egy bizottságban, vagy ha a játékinfóban azut is kiírnbá melyik bizottsághoz került egy-egy javaslat

57.

Szia!

Ez nem hiba. Az alkotmányossági felülvizsgálat kérelmet a legfelsőbb bíróság elnökének a Cironia Postán távirat formájában kell benyújtani.

56.

A legfelsőbb bíróságnál hibának vélem, hogy az " azkotmányossági felülülvizsgálat kérése" gomb az Új távirat opcióra hivatkozik.

55.

Szuper nagyon szépen köszönöm

54.

Annakidején amikor a játékoldal elindult, még az alteregóknak nem volt nagyobb szerep szánva, így nem voltak tulajdonságaik sem. Aztán bővültünk, de a profilban csak a felsorolás maradt.Holnapra kész, minden alteregód látod majd ki hol milyen tisztséget tölt be

53.

Rendben, most már hogy pontosan leírtad mi a problémád, így már értem, bővítem a saját profil aloldalt.

52.

Nem kötekvésképp de nem érted a problémámat, hiányosak a részletek a profilban nem írja hogy xy hol képviselő pl, alteregóidnál irja hogy hol de ott meg azt nem irja milyen tisztségben  van xy. politikusok-politikusokban pedig irja mindkettöt de azt nem hogy ki a főkarakter szal mindhárom hiányos.

51.

Játékos menü-> Profil. Itt láthatod az összes alteregódat. :)

50.

Nem ilyenre gondoltam, itt hiába kategória szerint rendezhetem de ömlesztve mutatja ha esetleg lenne egy kategória hogy Saját politikusok az jobb lenne, tudod csak azért, mert per pill van 25 képviselőm, ujrainditanám őket, de elég nehéz kibogarászni ki hol vanés esetleg mi a nevük

49.

Ezt láttad már?

Politikusok -> Politikusok menüpont. Rendezhető több szempont szerint, többek között megye szerint is, mutatja hogy ki az alteregó, ki a főkarakter. Az alteregó valamennyi adata látható (tisztség megye, melyik pártnak tagja) rákattintva pedig hogy melyik játékoshoz tartozik.

Ennél több információt szerintem egy megye aloldala se tartalmazna, nem érzem túlságosan indokoltnak egy megye aloldalt, de lássuk másnak mi a véleménye...

47.

Szasztok tényleg jó lenne ha lenne minden megyének saját oldala ahol látnánk kik a politikusok, továbbá jó lenne a saját alteregónknál több infó lenne pl hohgy milyen posztot tölt be és hol, ugyanis van kismilló alteregód azt sem tudod ki kicsoda és hol

46.

A másik. A megyék menedzselése, ahogy arról már írtam is, ez a kormányzók feladata, hiszen ők dolgoznak helyben, a kongresszusi tagok, a képviselők és a szenátorok, az általános, országos ügyekben kell, hogy kifejtsék a véleményüket, és lobbizniuk a körzetükért/megyéjükért.

45.

Ezt elfelejtettem, de a megyék rendelkeznek önálló kerettel, ez erre az évre 10 ezer dollár, ebből lehet költeni, vagy félretenni. Én ezt mindig vezetem, és tudok tájékoztatást adni, hogy melyik megyének mekkora összeg áll a rendelkezésére.

44.

Ismertem a Madéniát de csak névről, soha nem játszottam rajta. Ugy gondoltam (majd) az infrastrukturális fejlesztést, mint valójában is van kapna minden megye minden hónapban x összeget az államtól és abbol gazdálkodna, oktatás, egészségügy stb, továbbá hozzáadódna néhány minimális összeg, pl exportbol ipari adó stb nos igy kb egyszerre fejlödne minden megye annyiba lenne érdekes hogy ahol jól gazdálkodnak a vezetök ott több maradna fejlesztésre, szal lenne egy ilyen bevételek kiadások csuszka rendszerezve, közbiztonság, egészségügy stb..stb, mint a sim citybe ha ismered.

43.

Oks, értem már nagyjából mit szeretnél. Hát ez érdekes kérdés, Peti lesz a kompetens, mivel ha egyfajta "mikromenedzselés" folyna az egyes területeken az még nem lenne baj, de ennek nyilván korlátai kell hogy legyenek.  

Pl. egy megye infrastrukturális fejlődése nagyban függ azért magának az egész országnak a gazdaságától. Értem ezalatt hogy ha az ország gazdasága mondjuk romokban, akkor ne lehessenek olyan ordító különbségek megyénként, hogy az egyikben már a 6. atomerőmű épül és 10. autópálya (mert a gazdája ezt úgy gondolja), miközben a szomszédban semmi nincs. Itt egy ország irányításáról van szó, a mikrogazdálkodásnak csak akkor van értelme, ha összefüggnek az adatok a makrogazdasággal. Játékelméleti kérdés függvényekkel, nemtom Peti bevállal-e ilyet.

Amúgy magáról egy megye fejlődéséről bármikor lehetőség van egy közleményben értekezni, erre csak annyi a korlát ,hogy történelemhű és realisztikus legyen.

Egyébként az én véleményem a bővítésekről az, hogy ezeknek csak akkor van értelme, ha a játékosok növekvő száma miatt automatikusan igény keletkezik rá. Amíg nincs sok játékos, úgy gondolom felesleges egyre több opcióval bővíteni a játékot, a jelenlegi lehetőségek sincsennek még kihasználva. Már így is jóval több lehetőség és funkció működik, mint mondjuk egy pusztán fórumalapú játékban.

Annak  hogy kevés a játékos leginkább az az oka, hogy ez egy realisztikus politikai szerepjáték annak minden előnyével és hátrányával, így pl. nem túl népes a "rajongótábor" se.
A Madénia pl. egy ehhez hasonló játék volt, (nem tudom mennyire ismered) ott a legnépszerűbb időkben sem volt több mint 15 aktív játékos egyszerre, pedig jóval egyszerűbb volt a játékmenet.

A javaslatokat egyébként gyűjtöm és Petivel egyeztetem, talán év végére lesz egy nagyobb funkcionális frissítés az oldalon, de még meglátjuk.

42.

Szia akkor visszavonnám a kormányzati dolgot ugyanis az hogy én nem látom, attól  nem biztos hogy nincsenek, és most hogy mondod hogy már vannak, sorry, de a megyés delgot remélem jó ötletnek tartod. A másik dolog... félreértettél vagy én magyaráztam félreérthetően! A játék részletes és sokrétű ez így igaz, sok a teendő, viszont nem erre gondoltam mikor fogalmaztam, hanem arra...."ööö hogy is fejezzem ki magam" nem a játék bonyolítására gondolok vagy szövevényesíteni hanem, hogy egy bizonyos játékosnak legyenek konkrét dolgai amit tud fejleszteni, Pl Szenátorként egy megye vagy város szépítése, fejlesztése aminek látszata van, tehát nem törvénytervezetek benyujtására gondolok mert ugye az vagy elfogadásra kerül vagy sem, ha igen akkor sincs utolagos hatása, értesz? tehát pl egy megye infrastruktúláris fejlesztése ami nem csak leírva van, hanem a megye lapján látszik a fejlődés. Nem tudom mennyire voltam érthető, remélem igen ha csak egy része ezeknek megvalósul már az is nagyon jó lesz:)

41.

Szia!

Köszi a javaslatokat, egy része mindenképp megfontolandó.

Viszont néhány dolgot nem értek. Írtad: "ne csak fellegyenek sorolva a kormánytagjai hanem akár virtuális iroda, dolgozószoba is legyen, ahonnan elérhetöek a miniszteri opciók". Ez már most is működik, virtuális irodák, kabinet stb. oldal van, ahol közlemények, rendeletek adhatóak ki. Nem értem még milyen miniszteri opciókra is gondolsz?

Írtad továbbá: "kicsit érdekessé tenni a játékot mert igy az 5-10 perc kötelező dolgok után, nem tud semmit csinálni a játékos és lelép"

Na, ezzel itt vitatkoznék. :) Szerintem a játék már így is elég részletes, van elég "mélysége" a játéknak, sőt, szerintem ha van ami elriaszthatja egy új játékost a játéktól az a túl részletes és elsőre talán bonyolultnak tűnő játékmenet (különösen a választások idején), nem hiszem hogy ettől még részletesebb játékmenet jótékony hatással lenne a kezdő játékosok próbálkozására. Épp ezért van pl. mentori munka, ez nem tudom mennyire segíti a kezdő játékosokat, ez Peti területe.

Szerepjáték lévén maguk a játékosoknak kellene a játék fonalát "göngyölíteni", ettől lehet érdekes a játék. Szerintem van elég tér és lehetőség a játékban, de ezt a játékosok zöme nem használja ki, pedig itt az önálló munkának elég sok szerepe van. Napi 5 perc alatt nem lehet végezni a játékkal ha valaki "tisztességesen" játszik, ez kizárt, ez azt jelenti hogy vagy nincs tisztában a lehetőségekkel vagy nem játszik teljes aktivitással a játékban. Ráadásul mindenkinek többszörös személyisége van, tehát egyszerre kell figyelnie pl. a kormányzati, képviselői, szenátusi, bizottság stb. munkákra!

Mire gondolok? Lássuk egy napi átlagos teendőlistát:
- közlemények, újságcikkek áttekintése (elolvasása, nem csak rápillantása!)
- saját szervezetek létrehozása, vagy a meglévők menedzselése, aktív élet bemutatása közlemények írásával
- elemző médiacikkek írása
- törvényhozás napi szintű áttekintése, hozzászólások, felszólalások indítása a törvényhozó testületeknél, részvétel a vitákban és amit látok hogy gond, pl. a szavazásokban való részvétel!
- bizottsági munkában való részvétel (vita, javaslat, döntés)
- törvénytervezetek készítése?
- kormányzóként rendeletek írása
- aktívabb pártélet, a pártfórum használatával
- kéthetente, új év kezdetekor a jelentések, elemzések áttekintése az ország állapotáról
- választások idején a kampány lebonyolítása, közleményeken keresztül stb.

Kizártnak tartom hogy napi 5 perc lenne ez, sőt, én úgy látom Peti sokszor épp azért halaszt határidőket, mert a meglévő játékosok se tudnak az elvárt módon aktívak lenni.

40.

Sziasztok amit hiányolok a játékbol és amit szeretnék, az egy menü (megyék) és almenüként fellenne sorolva minden megye ha rálépek egyre akkor a megye oldalát adja , ki ki a kormányzó, szenátorok képviselők, lakosság száma, bevétel kiadás stb megyei rendeleteket is ott lehetne hozni stb. tehát lenne ahol munkálkodnának politikusok, akár virtuálisan utakat épiteni, várost szépiteni infrastruktura ilesmi.a továbbá fejleszteném a kormányzati szerveket kormánymenüt bőviteni hogy ne csak fellegyenek sorolva a kormánytagjai hanem akár virtuális iroda, dolgozószoba is legyen, ahonnan elérhetöek a miniszteri opciók, ugyanezt tenném a president palace-al is bőviteni kellene kapjon uj menüpontot, opciókat stb, kicsit érdekessé tenni a játékot mert igy az 5-10 perc kötelező dolgok után, nem tud semmit csinálni a játékos és lelép

38.

Megvalósíthatjuk, de pont ne járjon érte, mert hamar elmehet pártversengésbe. De megvalósíthatjuk, akiben meg nem kelt semmilyen érzést, az nem szavaz.

37.

Szerintem nem rossz ötlet, ha Péter is támogatja, akkor a választások után megvalósíthatjuk. Kérdés, hogy a like/dislike számítson-e esetleg be valamilyen szinten a pontokba vagy csak tájékoztatásul szolgáljon...

36.

Sziasztok

Nem lenne rossz ha egy közlemélnyt és cikket tudna mindenki minősiteni egy like vagy dislike jellel, úgy gondolom nagyon fontosak a visszajelzések, még akkor is megfelelne a dolog ha a láthatóság nem lenne nyilvános, csak a cikk írója látná.

35.

Felkérést kaptam a három elnökjelölti és egy alelnökjelölti vita levezetésére. Az alábbiakban elképzeléseimet prezentálnám a vitákkal kapcsolatban.

Időpontok:
1) Elnökjelölti vita: 2016. augusztus 14. (vasárnap) 19-23 - Téma: Gazdaságpolitika, szociálpolitika
2) Elnökjelölti vita: 2016. augusztus 17. (szerda) 19-23 - Téma: Külpolitika
3) Alelnökjelölti vita: 2016. augusztus 20. (szombat) 19-23 - Téma: Általános vita
4) Elnökjelölti vita: 2016. augusztus 23. (kedd) 19-23 - Téma: Belpolitika

Szabály:
Első alkalommal eldöntjük ki kezd az alábbi módon: mind a két szereplő mond egy számot a vita előtt egy és tíz között, majd én sorsolok egyet random.org segítségével (erről kép lesz a facebook-on majd bizonyítéknak) a tippelések után, és aki közelebb tippel, az kezd. Aki az első vitát kezdi, annak az alelnökjelöltje fogja a saját vitáját is kezdeni, míg a másik két elnökjelölti vitát a másik fél fogja kezdeni.
A műsor három részre fog oszlani: először a kezdést megnyerő jelölt a köszönés és bevonulás után öt percben összefoglalja az adott témában az elképzeléseit. Erre két percben reagál ellenfele, és újabb két percet kap a kezdő, hogy a kritikákra reagáljon. Aztán ez lesz megfordítva is: öt perce elképzeléseit bemutatni, két perc reagálás majd viszontválasz.
Ezután jön a kérdések köre. Mindkét jelölt öt-öt kérdést kap a témakörben felváltva. Aki a kérdést kapja három percet kap a válaszra. Ezután ellenfele ezt is két percben lereagálja, és újabb két perc a viszontválaszra. Ezt felváltva végigcsináljuk, amíg mindenki meg nem kapja az öt kérdését.
Az utolsó részben mindenki öt percben összefoglalja gondolatait. A viták után a kérdőívek kiküldésre kerülnek, és tájékoztató jelleggel a pontozásos ötletem is kipróbálásra kerül, hátha később élesbe is bevetjük.

Ennyi lenne, remélem érthető volt. Akinek kérdése van tegye fel. Időpontokon lehet változtatni, ha valakinek a megadott nem jó.

30.

Nekem lenne egy javaslatom a következő vitákkal kapcsolatban. Az előválasztásnál még nem, de az elnökválasztásnál már lehetne alkalmazni. A lényege, hogy tényleg legyen súlya a vitának, hogy a szavazással egyben pontokat is kapnak a vitára a résztvevők.

Ez nem azt jelentené, hogy akik szavaznak pontokat adnak, hanem mondjuk lenne öt kategória: agresszivitás, program, kérdések-válaszok, megjelenés, stílus. Vagy mit tudom én, csak felsoroltam öt dolgot. mindegyik kategóriára van tíz pont és a tíz pontot a résztvevők között a szavazat arányában osztjuk fel. Pl, ha agresszívnak tartják Taylort a véleményezők 70%-a, akkor az agresszivitásra 7 pontot kap Taylor, a többit meg a szavazat arányában a többiek (tehát a max pont a tíz, és az van elosztva). Azonban pl. agresszivitásnál, ha a többség nem tartja jónak a negativitást, akkor ez minusz pont lenne ennél a kategórinál ( a többinél ilyen nincs).

És így tovább. A többi kategóriánál is a szavazatok arányába felosztjuk a tíz pontot, és az mehet hozzá a következő két választási alkalomhoz. Azért csak a kettőhöz, mert úgy vélem a válóságban sem a végtelenségig tart ki egy televíziós vita hatása.

Vélemények?

28.

A szabálykönyv frissült, arra kérek mindenkit, hogy olvassa el, hiszn a kezdeti lépések kerültek most publikálásra.

27.

Rendben, egyébként én is így gondoltam, hogy legördülő menüből lehessen választani. Az emailodat elolvastam, minden érthető.

26.

Ahogy beszéltük, én is támogatom a szabad szakmaválasztást a játékosoknál,  de technikai okok miatt jobb lenne a jelenlegi kialakítás,  vagyis a játékos egy listából választ szakmát magának, ha viszont olyat szeretne ami még nincs a listában,  akkor jelezze az adminnak és az admin hozzáadja a listához.  

Elkészítem neked erre az admin felületet. Addig is át kellene nézni a jelenlegi listát hogy jó-e,  kikerüljön-e valami felesleges szakma,  illetve újakra is várnék javaslatot mindenkitől. 

25.

Igen, a játékban vitt karakter politikusi munkájára gondoltam. A szakma azért hasznos, mert így szakkérdésekben az egyes politikusokat kérdezi meg a sajtó.

24.

Milyen "munkára" gondolsz? A játékban lévő feladatokra, vagy pedig a profilban lévő szakmákra?

23.

Majd milyen munkát lesznek?

22.

Gyakorlati szempontból pedig azért jobb, mint az egy- vagy kétszemélyes pártok, hogy nem kerül hátrányba egy nagyobbal. Ha pedig valakinek kevesebb ideje lesz, akkor a pártja nem fog megszűnni. A párton belüli munkamegosztásnak köszönhetően pedig sok terhet leveszünk egymás terhéről.

Az egész rendszer így alakul át, a média is sokkal inkább szolgáltató lesz, mint korábban. 

21.

William ehhez hasonlóan gondoltam

20.

Amúgy meg szerintem az a baj, hogy ugye hozzá vagyunk szokva ahhoz, hogy annyi párt van, amennyit akarunk, oda alapítjuk, ahova akarjuk, stb. De ha azt vesszük, ez most sincs másképp. Egyszerűen a két "párt" csak a két oldalt testesíti meg, azon belül pedig "azt csinálunk, amit akarunk". Így pedig nem csak a két "pártnak" kell megküzdenie egymással, hanem párton belül is küzdeni kell, meg kell győzni a másikat, hogy a mi álláspontunk jobb. Szerintem ezért is lesz izgalmas ez az évad. Aztán ahogy mondtad, majd meglátjuk, mi lesz.

19.

Jimmy, ez egy játék, ahol szabályok vannak, amiket együtt alakítunk ki. Itt semmilyen szabadság korlátozásról nem lehet beszélni. Ha pedig valaki ügyes, jóformán azt képviselhet a játékon belül, amit akar.

18.

Szerintem mind a kettőtöknek igaza lehetne, hogy két párt lesz az, ami George írt. De a párton belüli frakciók azokat a játékosok írják meg, mert így legalább mégis szabadabb lesz a játékosoknak a játék.

17.

Az nem semmi.  Mikor az emberek önmaguk elfogadják a szabadságuk korlátozását az már baj. De majd meglátjuk mi lesz.

16.

Tizenkét ember ezt akarta, mindenk elfogadta. Ha így nem játszol, akkor nem. Erre mást nem tudok írni.

15.

Oké hogy Amerikai jogrendszer lesz, de ez itt akkor sem Amerika.  Elfogadhatatlan hogy csak két párt lesz, az végkép elfogadhatatlan hogy azt is te döntötd el hogy milyen pártok és milyen programmal! Igenis legyen többpártrendszer mindenki olyan pártott alapíthasson olyan programmal amivel akar!  Az Amerikai demokratikus-diktatúra rendszer nekem tetszik, de attól ne korlátozzuk feleslegesen a játékosok szabadságát.

14.

Csak két párt lesz, ez az alapkoncepciója az évadnak. A párton belül meg választások lesznek, szóval azért nem lefutott dolog. Az elektorok elosztása az elnökválasztáson a győztes mindent visz elvén fog folyni, viszont az előválasztások különböző delegátusi elosztási módokkal működhetnek.

Viszont azt kérem mindenkitől, aki az oldalon ír, és nem biztos a nyelvhelyességben, először wordben ellenőrizz le, és utána közölje, máskülönben törölnöm kell a hozzászólást.

13.

Sziasztok!

Olasgatom itt a szabályokat de még mindig nem tiszta minden.  Tehát elméletben amcsi rendszer lesz tejhatalmú elnökkel igaz? Ez nem rossz, már nagyon untam a magyar politikai rendszert.

Ha jól értelmezem a dolgokat mind az elnök-választás, mind a képviselő-választás a "győztes mindent visz" elvre épűl.  Ez elfogadhatatlan hisszen így a nagy pártok kerülnek előnybe és az új/kisebb pártoknak szinte esélyük sincs bekerülni a parlamentbe.  Az amcsiknál és az angoloknál is azért van hagyományosan 2-3 pártrendszer mert az új pártok labdába sem rughatnak a "győztes mindent visz" rendszerben. Orbán is ezért nyerte meg 2014-ben a egyéni helyek több mint 90%-át, mert a régi rendszerbe kb a felét elvesztette volna.

Javaslom hogy mindkét választás kétfordulós legyen.

Elnökválasztás:

1. Forduló: Az győz aki a szavazatok több mint 50%-át megszerzi. Ha egyik sem akkor a két legtöbb szavazatott kapott jelölt jutt a második fordulóba.

2. forduló: Az győz aki több szavazatott kap.

Képviselőválasztás:

1. Forduló:  Az győz aki a szavazatok több mint 50% megszerzi. Ha egyik sem akkor a legalább 15%-ot elért jelöltek jutnak a második fordulóba.

2. Forduló: Az győz aki több szavazatott kap.

Így lehetőség volna taktikázásra a második fordulóban(visszalépés mások javára, kieset pártok kit támogatnak) mint anno a magyar  rendszerben is volt ilyen.  Jah és volna esélye a mindenkori ellenzéknek.

 

12.

Sziasztok!

Ezeket az olvasmányokat ajánlom, angolul:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_primary

http://classroom.synonym.com/major-difference-opinions-between-democrats-republicans-7724.html

http://classroom.synonym.com/republicans-vs-democrats-views-government-size-7737.html

Nagyjából ezen elvek mentén fog működni a következő évad :)

11.

Megindult az új évad kidolgozása, várom az ötleteket és a javaslatokat, hogy ki mit látna szívesen az amerikai modellben, és ki milyen munkát vállalna :) 

10.

Valóban...

9.

Jobban belegondolva, a politikus profilnál az önéletrajzba belefér a karakterleírás is. Kérdés hogy az alteregóknál mennyire lenne szükséges ez...

8.

Szia! Köszi az ötletet!

Technikai akadálya nincs, kérdés, hogy sok játékos fogja-e használni, kitölti-e ezt a mezőt? Nemsokára meghirdetjük az oldalt tesztelésre, akkor többen leszünk és ha több támogatóra talál az ötlet, akkor kiegészítem a politikusi profilt. 

7.

Üdv!

Nekem lenne egy olyan ötletem, hogy a politikushoz, és az alteregókhoz be lehetne rakni, egy mezőt amiben maximum 300 (vagy 500) karakterben leírást lehet készíteni, hogy hogyan is néz ki a karakter. Bár lehet túlságosan elviszem ezzel szerepjátékba a dolgot?

4.
A honlap működésével kapcsolatos ötletek, javaslatok (esetleg hibajelzések) gyűjtőhelye.

   Üzenőfal

2019. dec. 12. Nathen Bartek: Én azért raktam fel így először, hoyg más is nézze meg, jelen esetben nekem a Peti bólint rá, mint reform többségű tanács. Utána persze ki lesz adva rendesen is rendeletben

2019. dec. 12. Thomas McDornish: Szerintem a költségvetések csak akkor érvényesek, ha rendeletben is kivan adva. Ahol ellenkező többségű a megye tanács ott értem a kérelmeket, de ahol nem, ott mért nem megy rendeletbe?

2019. dec. 11. Cliff Bedroom: igen egy aposztróf volt a bibi köszi

2019. dec. 11. George Lee: szia, van benne aposztróf vagy valami más jel?

2019. dec. 11. Cliff Bedroom: Sziasztok nektek enged üzit irni? Nekem ezt irja: Nem sikerült a táviratot az adatbázisban eltárolni!

2019. dec. 01. George Lee: választási menetrend frissítve!

2019. okt. 29. George Lee: igen, úgy

2019. okt. 29. Andrew Trump: mivel nem az egész megye tartozik a médiapiachoz

2019. okt. 29. Andrew Trump: A rádió adásoknál ugye az van írva, hogy 400$*ahány megye tartozik a médiapiachoz. És mi van a fél megyékkel? Észak-Legrandot mondjuk egész árral számoljuk, mint a többit, vagy csak 200$-ral, féláron,

2019. okt. 25. George Lee: SZAVAZÁS A SZENÁTUSBAN!

2019. okt. 25. George Lee: pótolva

2019. okt. 25. Andrew Trump: Csak én nem láttom Madisonét?

2019. okt. 23. George Lee: megyék tartalékai fe löltve!

2019. okt. 23. Thomas McDornish: SZAVAZÁS A KÉPVISELŐHÁZBAN

2019. okt. 22. George Lee: gazdasági növekedések a jelentésben megyénként megtekinthetők!

2019. okt. 16. Nathen Bartek: Thad Caslte Eagle megyébe írt kampánya rossz helyre ment, a garfieldi a helyes

2019. okt. 15. Nathen Bartek: Thomas, a tankönyves észrevételem semmis, megtaláltam közben amit hiányoltam

2019. okt. 15. Nathen Bartek: Thomas, írtam egy levelet, benne az észrevételeimmel, mostanra jutottam oda, hogy átfussam

2019. okt. 15. Thomas McDornish: KH Költségvetési bizottság nézze meg az előirányzati törvényt és csütörtök estig jelezzenek a tagok.

2019. okt. 12. Thomas McDornish: Az utlosó edmundi kampámyt Bellick-e és nem McFayden-é. A sok jelöltet összekavartam.

2019. okt. 08. George Lee: most már visszatérek

2019. okt. 08. Edward Glover: Okés

2019. okt. 08. Nathen Bartek: Szerintem legyen Markshill (Osborne)

2019. okt. 08. Edward Glover: Azt lehet tudni, hogy melyik megyében/településen tartjuk?

2019. okt. 08. Edward Glover: Ez a beszéd

2019. okt. 07. Thomas McDornish: Nekem mindegy. Csak nyerd meg

2019. okt. 07. Edward Glover: Bocsi srácok, Peti elég elfoglalt a napokban. A legfrissebb időpont kedd este 8, ha nektek is alkalmas.

2019. okt. 07. Thomas McDornish: Dent nem is kapott meghívót

2019. okt. 07. Nathen Bartek: Akkor most miben maradtunk a vita kezdéásét illetően? szerintem nekem nyolc órától már jó lenne. A kérdéseim meg vannak, tehát rajtam nem fog múlni, hogy pörögjünk

2019. okt. 05. George Lee: sziasztok! Alelnökjelölti vita hétfőn, 18 óra után lesz, várunk mindenkit Bővebb info holnap

2019. okt. 05. Thomas McDornish: Nathen: még van észrevételem. Majd írok este.

2019. okt. 04. Nathen Bartek: az én postagalambom eltávedt akkor ezzel az információval

2019. okt. 04. Edward Glover: Vasárnap délután lesz, ha minden igaz

2019. okt. 04. Nathen Bartek: Thomas, ment a beígért számolás.

2019. okt. 04. Nathen Bartek: Srácok, az alelnöki vita ma vagy holnap lesz?

2019. szept. 27. George Lee: félóra múlva jön a vita

2019. szept. 26. Nathen Bartek: A West Doverben a hlászokkal című kampánynál nem Dover hanem Groveton ahogy a cikkben is jelölve van.

2019. szept. 18. George Lee: és kész

2019. szept. 18. Thomas McDornish: Jhonson Edmund hatban, Pace Edmund hétben jelölt (nem volt kihívója). Elrtam a szövegben.

2019. szept. 18. George Lee: előválasztási cikk holnap olvasható

2019. szept. 17. George Lee: Sziasztok, ma este meglesznek az előválasztási eredmények, cikkekbe foglalva

2019. szept. 14. Thomas McDornish: Nekem most egy hét Horvátország, de utána újult erővel, kipihenten jövök

2019. szept. 12. George Lee: nézd meg

2019. szept. 12. Thomas McDornish: Hozzám nem jutott el a körüzenet.

2019. szept. 11. George Lee: Megy róla köremail még ma

2019. szept. 11. Thomas McDornish: Milyen javaslatokról van szó? Hol olvashatom?

2019. szept. 10. George Lee: Sziasztok, a javaslatok közül beemeljük a vallási felekezeti kérdés hovatartozását, ez már beleszámít a választási harcba.

2019. szept. 08. Thomas McDornish: Az utolsó kampányomban a címet elrontottam, bocsi

2019. szept. 07. Nathen Bartek: Mi ez az orwelli rémálom?

2019. szept. 07. Thomas McDornish: Mindenhol balodali-liberális médiatúlsúly van. Ez alól Cironia sem kivétel

   Online (0)

 
Cironia politikai-gazdasági szerepjáték - Madenia CMS v1.3b © 2016-2019 Balla Péter / Molnár Dénes | Adatkezelési tájékoztató