Az első lépés, hogy választotok magatoknak egy olyan nevet, amely az Egyesült Államokban teljesen megszokott. Ő lesz a ti fő karakteretek. Ezt követően kerestek egy olyan nevet, aki a korban élt és alkotott, az lesz a karakterek vizuális megjelenése. Így a névhez arc is köthető. A következő, hogy megkeresitek azt a pártot, amely titeket érdekel, és jelentkeztek az adminisztrátornál egy önéletrajzzal (ebben teljes egészében maga a játékos alakítja ki karrierjét és múltját azzal a kikötéssel, hogy választott tisztséget nem tölthet be, azaz nem lesz senki automatikusan szenátor, kormányzó, képviselő, alelnök és elnök). Az adott párt vezetésének a beleegyezésével (a pártvezetést a Progresszív/Reformpárti Nemzeti Bizottság elnöke és a Progresszív/Reformpárti Kormányzók Egyesületének az elnöke adja). Ha az adminisztrátor elfogadja a jelentkezést, a párt többi tagjával kell egyeztetni, hogy milyen feladatot kap. Mivel két párt van, a párton belüli munkamegosztás különösen fontos. A tagoknak kell menedzselniük az egyes megyei pártszervezeteket. Ez azt jelenti, hogy amikor az adott megye kormányzót, szenátorokat és/vagy képviselőket választ, a jelölteket mindig az a játékos választja ki, aki a munkamegosztás részeként kapta meg az adott megyét. A játékos szervezi ezenfelül a megyei kampányokat is (szenátorok, kormányzók és képviselők megválasztása, helyi elnöki kampány koordinálása az elnökjelölt felkérésére).
Politikai platformok
Nagyon fontos, hogy a játék megkezdése előtt a játékos meghatározza, hogy az általa alakított politikus milyen kérdéseket vall az egyes kérdésekben. Minden elnökválasztási évet megelőző utolsó hétvégén az a hozzávetőleg húsz téma, amely befolyással lesz a következő négy évre a játékmenetre. Tulajdonképpen ezek azok a témák, amelyek érdeklik az embereket. Ezek a témák az elnöki politika és a pártok által képviselt értékek és programok által válnak a közbeszéd tárgyává. Vagyis azok a témák kerülnek előtérbe, amely érdekli a választókat, és amely az elmúlt időszakban meghatározta az ország életét. A pártok hivatalos véleményét az egyes platformokkal kapcsolatban minden választás előtt nyilvánosságra kell hozni, rendszerint a választást megelőző év első hetének az utolsó napjáig (vasárnapig).
A játékosok maguk döntik el, hogy melyik irányzathoz csatlakoznak, és hogy az egyes kérdésekben milyen álláspontot képviselnek. Tehát egy progresszív politikus néhány kérdésbe nyugodtan képviselhet konzervatív álláspontot, míg egy jobboldali politikus baloldali álláspontot. Ugyanakkor van pár olyan kérdés, amelyben az egyes irányzatokhoz tartozó politikusnak vallaniuk kell.
Aki radikális progresszív akar lenni, annak a szakszervezeti kérdésben és a szociális juttatások esetében szélsőbaloldali álláspontot kell képviselni (ezeket részletesen lehet olvasni a „Politikai platformok 1946” aloldalon). Aki liberális progresszívként kíván politizálni, legalább baloldali álláspontot kell képviselnie a kisebbségeknek járó polgári jogok kiterjesztésében, az adóügyekben legalább balközép álláspontot. A déli progresszív legalább jobbközép álláspontot képvisel a megyék jogát illetően, míg a kisebbségeknek polgári jogokkal kapcsolatban legalább jobboldali álláspontot képvisel. Aki liberális konzervatív szeretne lenni, az a kisebbségeknek járó polgári jogokban legalább baloldali, a kormányzati kiadásokban legalább jobbközép álláspontot képvisel. A konzervatív libertariánusnak a kormányzati kiadásokban legalább jobboldali, mindenféle külpolitikai kérdésben pedig legalább baloldali álláspontot kell képviselnie. A „hagyományos” Reform Pártot képviselő politikusnak a belbiztonsági témában legalább jobbközép, a gazdasági élet szabályozásában legalább jobboldali álláspontot kell képviselnie. Egy szociális konzervatív politikusnak Izrael esetében szélsőjobboldali politikát kell képviselnie minden időben és esetben (feltétlen Izrael-barátság), a kommunizmus kérdésében úgy szint szélsőjobboldali politikát kell képviselnie. Összegezve tehát: ahhoz, hogy valaki egy bizonyos irányzathoz tartozzon, bizonyos politikai kérdésekben határozott álláspontot kell képviselnie.
Ahhoz, hogy mindenki kiválaszthassa a neki szimpatikus irányvonalat, nyilvánosságra kerülnek az egyes platformokról alkotott vélemények a szélsőbaloldalitól egészen a szélsőjobboldaliig, hogy könnyebben megtalálja mindenki a saját véleményét. Ezt, és a négyévenként változó platformokat mindig frissítésre kerülnek, erről a játékosok értesítést fognak kapni.
Tulajdonságok kiosztása
Ha ezek megvannak, a játékosok négy kategóriában kapnak pontokat, amelyet a mindenkori adminisztrátor sorsol ki: tisztesség, tapasztalat, vezetői képesség és karizma (kisugárzás). Minden kategóriában, 0 és 20 pont között lehet pontokat szerezni. A négy kategória összegének a százszorosa jelenti majd a játékos kampánypontjainak alapját. Vagyis, ha valakinek a tisztessége 7, a tapasztalata 15, a vezetői képessége 9 és a karizmája 18, akkor: (7+15+9+18)*100=4900 ponttal indul el jelöltként bármilyen minőségben, erre rakódnak majd a kampányban szerezhető és elveszthető pontok. Az alteregók az összes pont négyötödét kapják meg a kampány indulásakor.
A tisztesség egy kezdő politikusnál mindig a legmagasabb, húsz pont, hiszen aki bekerül a politikába, még nem került összefüggésbe semmilyen botránnyal, vagyis nem feszegették…még. Tisztesség csökken a „piszkos trükkök” használata során, minden használatnál eggyel (erről a negatív kampánnyal lesz még szó), továbbá kettővel, ha valaki egy kérdéssel kapcsolatban négy éven belül változtatja meg jelentősen a véleményét. Három ponttal nő vagy csökken a tisztesség a véletlen eseményekre és a „24”-re adott válaszok kapcsán (ezekről is később lesz szó).
A tapasztalat folyamatosan növekszik, méghozzá minden kitöltött mandátum után a mandátum fele jár. Így mindenki, aki a Képviselőház tagja (a képviselőket kétévente választják) kétévente egy, aki kormányzó (a kormányzót négy évre választják) kettő, aki szenátor három (a szenátort hat évre választják), aki miniszter (a kormányt négy évre választják) két pontot kap minden kitöltött mandátum után. Félbehagyott mandátum után nem emelkedik a tapasztalati szint. Az alelnök négy év után négy pontot kap, az elnök négy év után nyolc pontot.
A vezetői képesség szintén a nulláról, és folyamatosan növekszik, egyrészt a véletlen eseményekre és a „24”-re adott válaszok alapján (+/-3 pont), illetve az elnök, és akiből a Képviselőházban és a Szenátusban kisebbségi vagy többségi vezető vagy a házelnök (a Képviselőház elnöke) lesz, annak kétévente egy ponttal nő a vezetői képessége, amíg betölti ezt a posztot. A Képviselőház és a Szenátus alelnökei minden ciklus után egy ponttal növelik a vezetői képességüket.
A karizma állandó érték, véletlenszám-generátor segítségével kerül meghatározásra, és az nem változik a játékos karakterének pályafutása során.
Utolsó módosítás: 2016.12.27. 14:50