Ezek mind olyan események, amelyek érdemben befolyásolják a játék menetét. Az események során egyrészt az elnök, a kormány bizonyos tagjai és a politikusok válnak érdekelté, hogy megoldjanak egy ügyet, vagy reagáljanak egy tőlük független eseményre. Ilyen lehet egy közlekedési katasztrófa, egy nagy visszhangot kiváltó esemény stb. Erre reagálhatnak az ellenzéki oldal politikusai és a médiumok is. Az, hogy éppen milyen esemény történjék, azt kitalálhatja és megírhatja bármelyik játékos, lehet pozitív (pl. egy vállalat befektetést hajt végre az ország bizonyos területén) vagy negatív (brutális gyilkosság történt), de előtte jeleznie kell az adminisztrátornak, aki ha engedélyt ad, megírja az egészet az elnöknek, a publikálás előtt huszonnégy órával (a vezetés minden eseményről korábban kap hírt). Az év végén, amikor az aktivitás és a pártok országos és megyénkénti támogatása kiszámításra kerül, minden játékos és adminisztrátor titkos szavazatával eldöntjük, hogy a kormányzat pozitívan vagy negatívan reagálta-e le, vagy nem volt jelentős hatása. A pontok a következőképpen alakulnak: a kormányzat jól kezelte az ügyet: +50 pont; nem volt jelentős hatással az országra: 0 pont; a kormányzat rosszul kezelte: -50 pont. A „nehéz napok” minden évben megtörténnek, egy évben több esemény is lehet.
Bizonyos időszakokban minden kormánynak hozni kell nehéz döntéseket, amelyek egy nap alatt dőlnek el – innen a 24. Bizonyos időközönként (különösen feszült nemzetközi helyzetben) az adminisztrátor vagy valamelyik játékos (amelyet az adminisztrátor jóváhagyott) kitalál egy szituációt, amelyet a kormánynak kell megoldania. Az http://easydecisionmaker.com segítségével sorsolja ki az eseményeket: terrorcselekmény, diplomáciai konfliktus (nagykövetség vagy repülő megtámadása), környezeti katasztrófa vagy járvány történik. A szálakat a kormány döntései alapján mindig a történet kitalálója szövi.
Ezt először nem látja minden játékos, csak a kormányzat és az elnök, az ő döntése, hogy bevon-e másokat. A történet ihletője közzéteheti valamelyik médiumban, hogy mi történt, robbanás, stb. de csak felszínesen, az ügy részletei nem világosak az újságírók számára – kezdetben. Ettől kezdve egy egész héten át minden nap (a „24” során egy nap három óra történései folynak le, szombaton és vasárnap 4,5-4,5) a történeti írója, a kormánnyal egyeztet, és csepegtethet információkat, vagy a kormány is adhat tájékoztatást. A tájékoztatás és a szivárogtatás is lehet fals. Az események mindig a kormány döntései nyomán alakulnak tovább, gyűrűznek tovább, és a nap végén nyilvánosságra kerül a dolog, amelyeket nem titkosít a kormány. A „24” beleszámít a következő évi kormányzati megítélésbe is.
A „24” végén a játékosok és az összes adminisztrátor titkos szavazás pontozzák a kormány teljesítményét annak fényében, hogy mi került nyilvánosságra. Vagyis mennyire volt jó a kormányzat ez ügyben végzett tevékenysége. A kormány jól végezte a feladatát: +200 pont; a kormány rosszul végezte a feladatát: -200 pont. A „24” pontjai két éven át jelennek meg az aktivitásban.
Mivel a „24” egy hétig tart, ilyenkor a ciklus hossza egy héttel meghosszabbodik, azaz egy ciklus nem nyolc, hanem kilenc hétig tart.
Utolsó módosítás: 2016.05.28. 22:09