Tisztelt Állampolgárok, Szenátorok!
Meglepődve olvastam a Clark megyei újságban olvasottakat és McInnis szenátor közleményét is. Ezek a cikkek csak politikai célokat szolgálnak, és egyfajta riógatásra készültek, ugyanakkor a tényeket minden szinten nélkülözik. Nem tudjuk, hogy milyen okból, de a szenátor úr a rendeletek szándékolt, vagy véletlen félreértelmezése okán, de nem a tényleges igazságot tükrözik, azt félreértelmezik.
A szenátor véleménye ellenére a vállaltok államosításáról szó sincsen, a vállalkozások szabadságában mi is továbbra is hiszünk, és az semelyik területen nem korlátozható. A szabad vállalkozás a nyugati gazdaság egyik allappilére és azt semmilyen módon nem szabad korlátozni. Ahogy a szenátor említett rendelet ezt nem is teszi meg.
A megyék tulájdonában lévő infrastrukturális létesítményekről szóló rendelet semelyik vállalatot nem államosítja, és rendelet alapján egyik vállalat sem szűnik meg vagy változik meg a tuajdonosi szerkezete. A rendelet, ahogy az szó szerint le is van írva benne, kizárólag a közmű szolgáltatást biztosító létesítményekről szól ezen témában. Ezek alapján az elektromos vezetékek, csatornahálózatok, vízvezetékek stb. kerülnek a megye tulajdonában, amiért a megye kárpótlást is fog fizetni a korábbi tulajdonosoknak. A szolgáltatást tehát ugyan úgy tudják tovább végezni a vállalatok, amennyiben a költségvetési rendeletben megállapított használati díjat meg fogják fizetni.
A rendeletre a kormányzók véleménye szerint azért volt szükség, mert a tapasztalatok alapján a közműszolgáltatások fejlesztése nem, vagy csak nagyon lassan haladt. Ezen ágazat olyan beruházási forrást igényel, ahol a megtérülésre csak nagyon hsszú idő alapján van lehetőség, vagy csak olyan minimális haszonnal melyek alapján a vállalatok a fejlesztést és bővítést nemigen vállalták. Ennek fényében a megye a költségvetések során képes összegeket áldozni a megye fejlődése érdekében a közműhálózatok bővítésére, mivel a megye elsősorban nem a profitorientált beruházásokban érdekelt. Ennek ellenére a használati díjra a felelős gazdálkodás érdekében van szükség. A díjakat a szolgáltatókkal együtt fogjuk megállaoítani, melyet egyébként a könyvelésben profitcsöökentő tételként lehet elszámolni.
Tehát a rendelet a vállalatok sazabd működését továbbra sem korlátozza. Amennyiben azonban nem vállalják az eddigi szolgáltatók, hogy ilyen körülmények között a szolgáltatást tovább nyújtják a lakosoknak, abban az esetben más vállalatok léphetnek a helyükbe folytathatják a lakosság illetve más fogyasztók felé a szolgáltatást nyújtását. Abban az esetben, ha szükséges a megye is vállalatot alapíthat a közműszolgáltatás nyújtása érdekében, de ez csak a legutolsó megoldás, törekszünk a magánszektor elsődlegességére.
A rendelet úgy gondoljuk a megye érdekét szolgálja, mert olyan beruházások kerülhetnek megvalósításra, melyeket a profiorientált vállalatok esetleg nem vállalnának. A rendelet is ezt szolgálja. Mind a közmávek mind más infrastrukturális létesítmény használati díja pedig úgy gondoljuk, hogy gazdaságilag racionális igény a megye részéről, mivel egy szolgáltatást nyújt, melyért pénzbeni ellenszolgáltatást kér.
Mindkét megye áll a kormányzati hivatalok rendelkezésére egyeztetés céljából, valamint állunk minden vizsgálat elébe, mivel úgy gondoljuk, hogy a rendeletek nem sértik sem az Alkotmányt, és semmilyen más törvényt sem. Amennyiben azonban az Legfelsőbb Bíróság tényleg úgy látja, hogy ez a rendelet nem állja ki az alkotmányosság próbáját, abban az esetben a rendeletet azonnali hatállyal visszavonjuk.
Clark és Graham megye kormányzói