III. KONGRESSZUS
1. ÜLÉSSZAK
SZPONZOR: FRANK SENTON (R-MN)
Reorganizációs Terv a Közlekedési Minisztérium létrehozásáról
Amint ez a javaslat Cironia Köztársaság Képviselőháza és a Szenátusa jóváhagyásával törvényerőre emelkedik,
A CÉLOK KINYILVÁNÍTÁSA
I. CIKKELY (a) A Kongresszus itt és most kinyilvánítja, hogy az általános jólét, a gazdasági növekedés és a Nemzet stabilitása által megkövetelt biztonság miatt a nemzeti közlekedési fejlesztések és programok irányítása és koordinálása, a gyors, biztonságos, hatékony és megfelelő közlekedés biztosítása a legalacsonyabb költségen való hozzáférése.
(b) (1) A Kongresszus úgy találja, hogy ezen célok eléréséhez, és a közérdek kielégítése céljából létrehozza a Közlekedési Minisztériumot, amely szükséges ahhoz, hogy a Kormányzat megfelelően koordinálhassa a közlekedés mindennapos ügyeit; előmozdítsa a fejlesztést és javítsa a koordinált közlekedési szolgáltatást, és alkalmassá tegye a magánvállalati szektor bekapcsolódását a lehető legnagyobb mértékben; ösztönözze az együttműködésre a Kormányzat, a megyei, települési hivatalokat, a szállítmányozási, szakszervezeti, és más érdekelt feleket a nemzeti közlekedés javításának elérése céljából; meghonosítani a legújabb közlekedési technológiákat; irányítóként fellépni a közlekedés során felmerülő gondok elhárításában; fejleszteni és elfogadásra ajánlani az Elnöknek és a Kongresszusnak a nemzeti közlekedési politikával kapcsolatban, és végrehajtani azokat a célokat, amelyek szükségesek a közérdek, a használók, az ipar, a szállítmányozók, a szakszervezetek és a nemzetvédelem kielégítésére.
(2) Itt kerül rögzítésre, hogy a nemzeti célok elérésében figyelembe kell venni a vidék természeti szépségét, a nemzeti parkok, az üdülőhelyek, az vadállatok és vízimadarak menedékeként szolgáló területek és a történelmi emlékhelyek épségét és háborítatlanságát.
A MINISZTÉRIUM LÉTREHOZÁSA
II. CIKKELY (a) Ezáltal létrejön egy végrehajtó hivatal a Kormányon belül, Közlekedési Minisztériumnak hívnak (ebben az újjászervezési törvényben a továbbiakban: Minisztérium), a Közlekedési Miniszterrel (ebben az újjászervezési törvényben a továbbiakban: Miniszter), aki ennek az élén áll, Cironia Köztársaság Elnöke jelöli ki a Szenátus tanácsával és beleegyezésével;
(b) aki évente tízezer dolláros fizetést kap, és a hivatali ideje éppen addig tart, mint a többi, végrehajtó hivatalt vezető tisztségviselőé.
(c) A Miniszter számára az Elnök kinevez egy Közlekedési Miniszterhelyettest, akiknek a fizetése évente nyolcezer dollár. Minden olyan kötelességet végre kell hajtania, amelyet a Miniszter vagy bármelyik törvény előír számárukra. Bármikor, amikor Cironia Köztársaság Elnöke felmenti hivatalából a Minisztert, vagy üresedés áll fenn, amelynek az idejére a Miniszterhelyettes veszi át a hivatalt, és az őrizetére bízzák a Minisztériumhoz kötődő nyilvántartásokat, könyveket és iratokat.
(d) A Minisztériumnak lesz négy helyettes titkára és egy számvevője, akiket az Elnök jelöl és nevez ki.
(e) A hivatali ügyekért felelős helyettes titkár, akit az Elnök jelöl és nevez ki, birtokolja a titkosított polgári információkat, amelyeket meg kell osztania a Szenátus tagjaival időről időre.
(f) (1) A Minisztériumon belül létrejön a Központi Autópálya Hivatal; a Központi Vasúti Hivatal; a Központi Repülési Hivatal. Minden részleget egy-egy hivatalvezető irányít, és mindegyik rendelkezik egy-egy hivatalvezető-helyettessel, akiket az Elnök jelöl és nevez ki.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
III. CIKKELY (a) A Miniszter jelen törvény értelmében kapja meg azokat a feladat- és hatásköröket, amelyekkel az Elnök irányítása alatt felelősséget vállal a közlekedési ügyekért, beleértve a nemzetvédelmi, regionális és országos vészhelyzetek ügyeit is; támogatja és belekezd a fejlesztés, adatgyűjtés és az új technológia, statisztikai, gazdasági és más releváns információk megosztásába;
(b) egyeztet és együttműködik a Munkaügyi Miniszterrel a munkaprojektekkel kapcsolatos szerződések státusához köthető információk összegyűjtésében és más, a munkaügyi projektekhez kapcsolódó problémák feltérképezésében, elősegíti az iparágak összhangját és a tartós foglalkoztatottságot a közlekedés minden területén;
(c) és elősegíti a közlekedési technológiák fejlesztését, beleértve a zajártalmak csökkentését, részben kiemelve a repülőgépek keltette zajt;
(d) egyeztet a Kormányzat egyéb hivatalainak a vezetőivel, hogy a Kormányzat saját közlekedési rendszerét és hálózatát is megtervezze, ügyelve a tisztviselők és az Elnök épségére;
(e) megyei, települési hivatalok, a szállítmányozási, szakszervezeti, és más érdekelt felek képviselőit nyilvános meghallgatáson fogadja és tájékoztathatja a kormányzati tervekről.
IV. CIKKELY Amint ez a javaslat törvényerőre emelkedik, a Miniszter időről időre felülvizsgálhatja Minisztériumának hivatalnokait és dolgozóit, hatáskörében áll bármikor leváltani és kinevezni egy új hivatalnokot.
V. CIKKELY (1) A Miniszter a gazdasági érdekeket és a hatékonyságot figyelembe véve időről időre létrehozhat és felszámolhat központi adminisztratív hivatalokat, amelyek a beszerzéssel, költségvetéssel, a könyveléssel, személyzeti politikával, a könyvtárral, jogi és más hivatalokkal, és néhány hivatal közös ténykedésével foglalkoznak;
(b) A Miniszter a Minisztériumon belül végrehajthatja az alkalmazott személyek áthelyezését, és a használt és fenntartott vagyontárgyakat és az irattárat, és ha a Minisztérium rendelkezik fel nem használt forrásokkal, azokkal kapcsolatban rendelkezhet úgy, hogy azokat a központi adminisztratív hivatalokra költhessék. Feltéve, ha nincs olyan törvény, amely az adott hivatallal vagy hivatalnokkal kapcsolatban úgy rendelkezik, hogy nem tartozik a Minisztérium hatáskörébe, illetve eltávolították onnan.
VII. CIKKELY (1) Minden más törvény cikkelyei, ha ellentmond a jelen törvénynek, hatályát veszti.