SZPONZOROK: Isaiah Guttmann (R-UN)
MELLÉKSZPONZOROK: Jason Chaffee (R-BE), Percy Keyes (R-BE), Frank Senton (R-MN)
Amint ez a javaslat Cironia Köztársaság Képviselőháza és a Szenátusa jóváhagyásával törvényerőre emelkedik,
I. RÉSZ
1. CIKKELY (a) Az Elnök időről időre felülvizsgálja a Kormányzat minisztériumainak és ügynökségeinek szervezetét, és megállapítja, milyen változások szükségesen az alábbi célokhoz:
(1) szabályos módon elősegíteni az átmenetet a háborúból a békébe;
(2) csökkenteni a kiadásokat és elősegíteni a gazdasági növekedést, a legnagyobb mértékben elősegíteni a kormányzati lehetőségek által a termelékenység növekedését;
(3) növelni a kormányzati intézkedések hatékonyságát a lehető legnagyobb mértékben a rendelkezésre álló forrásokkal;
(4) csoportosítani, koordinálni és egységesíteni a Kormányzat hivatait és rendeltetését oly módon, hogy az leginkább szolgálja a legfontosabb célok megvalósítását;
(5) csökkenteni a hivatalok számát, egységesíteni több, egy feladatkörrel rendelkező hivatalt egy vezető alatt, és felszámolni olyan hivatalokat, amelyek nem fejtenek ki a szükséges hatást a kormányzati munkára; és
(6) törekedni az átfedések és a duplikálások felszámolására.
(b) A Kongresszus kinyilvánítja, hogy a közérdek megköveteli a különleges célok megvalósítását, amelyek az (a) alfejezetben lettek felsorolva, és annak érdekében, hogy minden cél megvalósulhasson, és ez minél hamarabb megtörténjen, különleges törvénykezési eljárás során kell elfogadni ezeket a törvényjavaslatokat.
(c) A Kongresszus elvárása, hogy az átcsoportosítások, egységesítések, koordinációk és felszámolások költsége jelen törvény értelmében nem haladhatja meg az adminisztratív kiadásokra szánt költségvetési források 25 százalékát.
REORGANIZÁCIÓ TERVEK
3. CIKKELY Bármikor, amikor az Elnök vizsgálat után úgy találja, hogy
(1) egy hivatal teljes vagy részbeni átszervezése, vagy ugyanezek tevékenységük teljes vagy részbeni átszervezése, vagy a hatáskörök és a szabályozások megváltoztatása bármelyik hivatal esetében; vagy
(2) egy hivatal teljes vagy részbeni átszervezése; vagy
(3) egy hivatal teljes vagy részbeni egységesítése és koordinálása, vagy ugyanezek tevékenységük teljes vagy részbeni, vagy a hatáskörök és a szabályozások egységesítése és koordinálása bármelyik hivatal esetében; vagy
(4) bármelyik hivatal bármelyik részének egységesítése és koordinálása, vagy a funkciók vagy bármelyik másik hivatal hasonló részének vagy azok tevékenységének egységesítése és koordinálása; vagy
(5) egy hivatal teljes vagy részbeni felszámolása, vagy bármelyik hivatal bármelyik részének a felszámolása, ha a tevékenységével nem fejt ki pozitív hatást a Kormányzat munkájára, vagy a reorganizáció kapcsán olyan új feladatkörrel ruházza fel, amely addig nem volt, de az új feladatok ellátásához új hatáskörök szükségesek,
hogy megvalósulhasson az egy vagy több cél,
2 (a) az Elnök felkészül a reorganizációs terv benyújtására, amely tartalmazza az átcsoportosításokat, egységesítéseket, összehangolásokat és felszámolásokat, éppen úgy, ahogy módot talál, hogy miként hajtsa végre a tervet, és továbbítsa (hozzáadva az azonosítási számot) a Kongresszus felé, együtt egy nyilatkozattal, tekintettel minden átszervezésre, egységesítésre, összehangolásra vagy felszámolásra, amelyek ennek a cikkelynek az (1), a (2), a (3), a (4) és az (5) paragrafusaira vonatkoznak, és részletesen be kell mutatni a tervben, meg kell határoznia, miért szükséges minden átszervezés, egységesítés, összehangolás vagy felszámolás a 2. (a) pontjában felsorolt egy vagy több cél elérése érdekében. A tervet el kell juttatni a Kongresszus mindkét házának, először a Képviselőháznak, majd azt követően a Szenátus is dönt, ugyanabban az ülésszakban. Az Elnök, üzenetét csatolja a tervhez, minden felszámolás esetén pontosítani kell a részletes tevékenységet a tervben a törvényes felhatalmazást minden rendeltetés gyakorlását.
A TERV MÁS VONATKOZÁSAI
4. CIKKELY Minden reorganizációs tervet az Elnök továbbít a 3. cikkely alatt –
(1) megváltoztatja, minden ügyben, amelyről úgy gondolja, hogy szükséges, bármelyik hivatal nevét, amely a reorganizációval jön létre, és a nevét; ha megváltoztatásra kerül bármelyik hivatal elnevezése, azt jelölni kell a reorganizációs törvényben;
(2) magában foglalhatja a jelölés cikkelyeit, amelyben a hivatal vezetőjét, egy vagy több helyettesét, a kompenzációkkal együtt (beleértve a az egyesítéssel létrejövő hivatalt is), ha az Elnök úgy gondolja, és az elküldött üzenetében nyilatkozik a terv létjogosultságáról, minden átszervezés, egységesítés, összehangolás vagy felszámolás szükségességéről, amely megjelenik a tervben, az egyes hivatalok és azok vezetőik feladatairól és felelősségéről. Erősen ajánlott, hogy a vezető vagy egy személy, vagy egy két vagy több főből álló bizottság legyen; minden jelölési ügyben a hivatalviselési idő nem lehet hosszabb négy évnél, és a kompenzáció egy személy esetében nem lehet több 10.000 dollárnál, és ha a jelölés nem egy titkosított polgári hivatal esetében történik, az Elnök teszi meg, a Szenátus tanácsával és egyetértésével. Minden négy év múlva lejáró hivatalviselési időt egy újabb jelöléssel meg lehet hosszabbítani. Jelen rendelkezés nem terjed ki Ridgefield Ügyészére és a Központi Nyomozó Ügynökség (CCA) Főigazgatójára, akinek a hivatalviselési ideje 10 év, amelyet nem lehet újabb jelöléssel meghosszabbítani;
(3) cikkelyeket illeszthet az átszervezéshez vagy az irattár, a tárgyak és a személyek és bármi más elrendezéséhez, az egységesítéshez, az együttműködéshez vagy a felszámoláshoz;
(4) cikkelyeket illeszthet az átszervezésnél felmerült költségek kiegyenlítésére, amelyek kapcsolatban állnak az átszervezett, egységesített és összehangolt hivatallal vagy a rendeltetési szereppel, ha szükségesnek érzi az átszervezés, egységesítés, összehangolás okán, összhangban az átszervezés, egységesítés, összehangolás okán megváltozott rendeltetési szereppel, vagy azon hivatallal kapcsolatban, amely átszervezésre került, de minden fel nem merült költséget az átszervezésre szánt előirányzatokból kell finanszírozni;
(5) cikkelyeket illeszt a felszámolt hivatallal kapcsolatban, hogy mely ügyek hova kerülnek megszüntetett hivatalból.
KORLÁTOZÁSOK A REORGANIZÁCIÓS TERVEKKEL KAPCSOLATBAN
5. CIKKELY (a) Egy reorganizációs terv nem intézkedhet, és nincs olyan reorganizáció, amely jelen törvény szerint hatást gyakorol –
(1) egy végrehajtó minisztérium felszámolására vagy átszervezésére, és ugyanazokkal a funkciókkal egy új minisztérium létrehozására; vagy
(2) megváltoztatni bármelyik „minisztérium” nevét vagy a vezetőjét, vagy bármelyik hivatalt minisztériummá változtatni vagy a vezetőjét a „miniszterről” átnevezni úgy, hogy nem változnak a funkciói; vagy
(3) egy hivatal folyamatosságát, amelyet egy törvény hozott létre időlegesen, és egy reorganizációs törvénnyel próbálják meghosszabbítani a hivatal működését; vagy
(4) egy hivatal folytatólagosan fenntartja a működését, miután lejárt a kiszabott idő, és ha még nem történt meg a reorganizáció elfogadása, vagy korábban nem rendelkezett azokkal a jogkörökkel; vagy
(5) olyan hatáskörrel ruházni fel egy hivatalt, amelyet más törvény vagy a Kongresszus nem biztosít a számára, vagy a Kongresszus hatáskörét csorbítaná; vagy
(6) felruházni bármilyen látszólag igazságszolgáltatási vagy törvénykezési gyakorlattal, amelyet egy független intézmény gyakorol, vagy nagyobb korlátozást kivetni, mint amit egy független bíró gyakorlata és mérlegelése jelent, vagy olyan gyakorlattal és hatáskörrel ruház fel egy hivatalt, amelyet egy másik már gyakorol, és ezt nem törvénnyel, hanem egy reorganizációval akarja kiiktatni; kivéve, ha nem előzi meg felszámolás, vagy minden említett hatáskör elvonása; vagy
(7) növelni bármelyik hivatal és hivatalnok szolgálati idejét, amelyet törvény ír elő.
(b) Nincs olyan reorganizációs terv, amely jelen alcikkelyben szereplő hivatalok nevét megváltoztathatja; a korlátozás nem terjed ki jelen hivatalok egyes részeinek a megnevezéseire; nincs olyan terv, amely részben vagy egészben megváltoztathatná jelen hivatalok rendeltetését, szerepkörét, nincs olyan reorganizációs terv, amely jelen alfejezetet módosíthatja. Ezek a hivatalok a következők: Központi Nyomozó Ügynökség, Ciron Hírszerzési Iroda, Országos Szabványok Igazgatósága, Partmenti és Földmértéktani Intézet, Népszámlálási Hivatal, Külkereskedelmi Hivatal és a Statisztikai Hivatal.
(c) Nincs olyan reorganizációs terv, amely átnevezhetné Cironia Fegyveres Haderejének bármelyik hivatalát.
(d) Abban az esetben, ha 1951. január 1-jét megőlőzen sor került reorganizációra, létrehozott, átszervezett, egységesített, összevont és felszámolt hivatalokat, nincs olyan reorganizációs törvény, amely a korábbi döntésekre hatással lennének.
(e) Nincs olyan reorganizációs törvény, amely megtiltaná a Kongresszus bármelyik házának, hogy az 1951. január 1. előtt létrehozott, átszervezett, egységesített, összevont és felszámolt hivatalok élére jelölt személyeket a Kongresszus valamelyik vagy mindkét háza ne hallgassa meg és döntsön a jelöltségéről. Esküjét nem teheti le, hivatalát nem foglalhatja el a reorganizációs törvény hatályba lépéséig.
(f) Nincs olyan reorganizációs törvény, amely hatályba lépne, hacsak nem 1951. január 20. után került elfogadásra.
A REORGANIZÁCIÓS TERVEK HATÁLYBA LÉPÉSE
6. CIKKELY (a) A részletes reorganizációs terv egyetértésben a tervben foglaltakkal, akkor lép hatályba, amikor a Kongresszus mindkét háza elfogadja a javaslatot, és ha az Elnök kézjegyével látta el a törvényt, de abban az esetben, ha hatvan napon belül a Kongresszus nem hoz döntést, a működő hivatalok elnöki rendelet után ügyvezető jelleggel kilencven napig hatályban maradnak, ha a törvény hamarabb aláírásra kerül, a rendelet hatályát veszti.
(b) Az (a) alfejezet célja –
(1) hogy a Kongresszus folyamatos ülésén tanácskozzon a javaslaton, amelyet csak az ünnepnapok szakíthatnak meg;
(2) A reorganizációs terv előnyt élvez minden más javaslaton túl a bizottsági és az üléstermi vitában is, kivéve az Alkotmánykiegészítéseket.
A „HIVATAL” FOGALMA
7. CIKKELY Amikor jelen törvényben a „Hivatal” szó használatban van, az végrehajtó minisztériumot, bizottságot, független intézetet, testületet jelent, amely részben vagy egészben Cironia Köztársaság tulajdonát képezi, amely Cironia Köztársaság eszköze, testülete, ügynöksége, osztálya, irodája, hivatala, hatósága, apparátusa vagy más testülete, a Kormányzat végrehajtó szervezetének része. Jelem fogalom nem terjed ki olyan hivatalokra és hivatalnokokra, amelyek a törvényalkotási ága a Kormánynak.
ÜGYEK, AMELYEKTŐL FÜGG A REORGANIZÁCIÓ
8. CIKKELY Ennek a törvénynek a célja, hogy bármilyen átszervezés, egységesítés, összehangolás, megszüntetés, átnevezése a névnek és címnek, elrendezés vagy felszámolása egyes ügyeknek, vagy intézkedés jelölés vagy bármelyik hivatal vezetőjének a kompenzációjáról, amelyek a (3) és a (4) cikkelyekre vonatkoznak, „reorganizációnak” kell nevezni.
KIVÉTELES INTÉZKEDÉSEK
9. CIKKELY (a) (1) Bármilyen szabály kerül elfogadásra, és bármilyen szabályozás vagy más eljárás kerül foganatosításra, előírásra, közzétételre, engedélyezésre vagy végrehajtásra, a bármelyik hivatal és bármelyik tevékenység átszervezésre, egységesítésre vagy összehangolásra kerül más hivatalokkal jelen törvény rendelkezései értelmében, mielőtt minden átszervezésre, egységesítésre vagy összehangolásra kijelölt időpont előtt, kivéve az érvénytelenítés, módosítás, hatálytalanítás mértékét, vagy ha más törvény értelmében alkalmazhatatlanná válik, amely hasonló hatással van, mintha az átszervezés, egységesítés vagy összehangolás ne történt volna meg; de ahol bármilyen szabályra, szabályozásra, más eljárásra felhatalmazást kap valamelyik hivatal, amelyet átruháztak jelen terv alatt, minden rendeltetést, amennyiben az átruházás után gyakorol, figyelembe véve át kell ruházni a hivatalra, amelyik érdekében az átruházás megtörténik;
(2) Az (1) alfejezetben használt „szabályozás vagy más eljárás” jelent minden szabályozást, szabályt, rendeletet, eljárásmódot, szándékot, irányelvet, felhatalmazást, engedélyt, kiváltságot, követelményt, rendeltetést vagy más akciót.
(b) Nincs kereset, eljárás vagy más törvénytelenséget vizsgáló folyamat, amely Cironia Köztársaság hivatalainak vezetői vagy más hivatalnoka ellen, amely csökkenti a hivatala teljesítményét, vagy akadályozza hivatali feladatainak elvégzését, érvényteleníti jelen törvény reorganizációs tervének hatályba lépését, de a bíróság egy indítvány vagy kiegészítő beadvány által tizenkét hónapon belül a reorganizáció hatályba lépését követően, meglévő kereset, eljárás vagy más törvénytelenséget vizsgáló folyamat segítségével helybenhagyja a felmerülő kérdések rendezését, engedélyezi a vizsgálatot a hivatal vezetője utóda ellen, amelyet érintett a reorganizáció, vagy megszűnés vagy átnevezés esetén, amelyet az Elnök tett meg, a korábbi vezető ellen.
EL NEM KÖLTÖTT ELŐIRÁNYZATOK
10. CIKKELY Az előirányzatok azon részei, amelyek nem kerülnek felhasználásra, jelen törvény értelmében nem használhatja fel semmilyen célra, de zálogba kell venni, és a Kincstárba kerül.
A REORGANIZÁCIÓS TERVEK NYOMTATÁTSA
11. CIKKELY Ha a reorganizációs terv hatályba lép, ki kell nyomtatni, azt a Nagy Törvénykönyvbe be kell illeszteni, és a Központi Irattárba iktatni kell.
II. RÉSZ
201. CIKKELY A következő cikkelyek jelen rész alatt elfogadásra kerültek a Kongresszus által:
(a) Amint a Szenátus és a Képviselőház egy szabályalkotó hatáskörének gyakorlata, kölcsönösen, mindkét szabály saját szabályai szerint kell elfogadni, kölcsönösen, de csak az eljárás tekintetbe vételével alkalmazandó, amelyet mindkét Házban a határozat ügyében kell alkalmazni (ahogy azt a 202. cikkelyben került meghatározásra); és mindegyik szabály pótolja azokat a szabályokat, amelyek tartalmukban ennek ellentmondanak; és
(b) teljes mértékben elismerve mindkét Ház alkotmányos jogát a szabályaik megváltoztatására (amennyiben kapcsolódik a két Ház eljárásmódjához), bármikor, hasonló témában és hasonló tartalommal bármelyik ház szabályainak ügyében.
202. CIKKELY A részben használt „határozat” csak egy hozzájáruló határozatot jelent a Kongresszus két házától, amelyet a következő záradék követ: „A Kongresszus nem támogatja a számú reorganizációs tervet, amelyet az Elnök küldött, 19… … hó … napján.”, az üresen részeket helyesen kitöltve; és ez nem tartalmazza a hozzájáruló határozatot, amely egynél több reorganizációs tervet részletez.
203. CIKKELY Egy indítványnak tekintettel kell lennie a reorganizációs tervre, és jelentenie kell a bizottságnak (és minden indítványnak, amely a reorganizációs terv tekintetében született, jelentést kell tennie a hasonló bizottságnak) a Szenátus Elnökén és a Házelnökön keresztül, ha az ügy megengedi.
204. CIKKELY (a) Ha egy bizottság, amely jelentést kap a reorganizációs terv kapcsán, ha 10 naptári napon belül nem kerül bemutatásra (vagy ha 10 naptári napon belül nem kerül valamelyik ház napirendjére, miután a bizottság elfogadta a reorganizációs tervet), azt követően (de előtte nem) kötelezni kell a bizottságot, hogy más indítványokhoz hasonlóan döntsön, vagy tűzze napirendre.
(b) Be lehet nyújtani egy személyes indítványt, amelyet nagy kiváltsággal kell kezelni (kivéve, ha korábban a bizottság nem hallgatott meg egy jelentést a beadott reorganizációs tervvel kapcsolatban), és akkor a bizottságon belül egy órára kell csökkenteni a reorganizációs tervvel kapcsolatos vitát, és egyenlően kell elosztani a támogató és az ellenző oldal közötti időt. Nincs olyan előterjesztés, amely bármilyen indítványt napirendre tűzhet, sem napirendre tűzni a szavazás megfontolását, ha valamelyik indítványt elfogadták vagy elutasították.
(c) Ha egy indítvány kapcsán eldől, hogy támogatják vagy elvetik, nem lehet még egyszer benyújtani, vagy egy indítványt benyújtani ugyanazon reorganizációs tervvel.
205. CIKKELY (a) Amikor egy bizottság jelenti, hogy a tanácskozás során döntésre jutottak, egy indítvány, amely a reorganizációs tervre vonatkozik, bármennyi idő (annak ellenére, hogy egy ugyanilyen indítvány hasonló végrehajtási utasítással elutasításra került) eltelhet a tanácskozás befejezéséig. Az ilyen indítvány nagy kiváltságnak örvend, ezért nem képezi vita tárgyát. Nincs olyan módosító indítvány, amelynek hatására újra szavazásra bocsátanának egy olyan indítványt, amelyet már elutasítottak.
(b) A vita az indítványról nem lehet több tíz óránál, amelyet egyenlően kell elosztani a azok között, akik támogatják és akik ellenzik az indítványt. Egy módosító indítvány, amely csökkentené a vitára szánt időt, nem képezi vita tárgyát. Nincs olyan módosító indítvány vagy olyan előterjesztés, amely újra bizottság elé küldené az indítványt, vagy amely felülvizsgálná a korábban hozott döntést az olyan indítvány esetében, amelyet támogattak vagy elutasítottak.
206. CIKKELY (a) Minden módosító indítvány, amely elnapolást vet fel, a bizottság döntésén múlik, vagy a tanácskozás, amely a reorganizációs tervre vonatkozik, és minden módosító indítványról, amely az indítvány megfontolását célozza, vita nélkül kell dönteni.
(b) Minden folyamodvány ügyében a Bizottság Elnöke dönt, aki felhasználja a Szenátus és a Képviselőház vonatkozó szabályait, és ha az ügy megengedi, a reorganizációs tervvel kapcsolatos indítványról vita nélkül határoznak.