Szabályzat - Cironia Köztársaság Alkotmánya

I. CIKK
Jogok törvénye

Ez a Jogok Nyilatkozata, amelyet Cironia jó emberei szuverén hatalmuk gyakorlása során készítettek, annak érdekében, hogy milyen jogok vonatkoznak rájuk és utódaira, és milyen jogok mentén épül fel a kormányzat.

1. szakasz: Az emberek egyenlősége és jogai.

Minden ember természeténél fogva egyformán szabad és független, és rendelkeznie kell bizonyos, ezzel a szabadsággal járó joggal, és a társadalom bármelyik szegmensének a részéből is jönne, semmilyen részétől nem tudják megfosztani vagy elidegeníteni utódaikat; nevezetesen az élet és a szabadság lehetőségét biztosító eszközök megszerzésétől és birtoklásától, valamint a boldogság és a biztonság törekvését és biztosítását célzó eszközöktől.

2. szakasz. Az emberek a hatalom forrásai.

Minden hatalom az emberekre hárul, és következésképpen az emberektől származik, ők az elöljárók bírái és megbízottai, akik az emberek szolgái, és általuk bármikor számonkérhetők.

3. szakasz. A közjó érdekében létrehozott kormány.

A kormányt, az emberek közös érdeke hozza létre, védelme és biztonsága érdekében dolgozik vagy kell dolgoznia, a nemzet vagy közösség fejlesztése érdekében; a kormányzás minden formája közül ez a legjobb, amely képes előteremteni a legnagyobb boldogság és biztonság, és leghatékonyabban biztosított a hivatali visszásság veszélye ellen; és amennyiben valamely kormányt nem találnak megfelelőnek vagy e célokkal ellentétesnek ítélnek, a közösség többségnek megkérdőjelezhetetlen, elidegeníthetetlen és megsemmisíthetetlen joga van annak megreformálására, megváltoztatására vagy megszüntetésére, ha úgy ítélik meg, hogy ez a legmegfelelőbb a közvélemény számára.

4. szakasz. Nincs kizárólagos járandóság vagy kiváltság; a hivatalok nem lehetnek örökletesek.

Senki egy személyben, vagy emberek csoportja nem jogosult kizárólagos vagy mindenki mástól eltiltott járandóságra vagy kiváltságokra a közösség részéről, figyelembe véve a közszolgáltatásokat is; nem lehet örökletes a hivatalviselő, a törvényhozó vagy a bíró hivatala sem.

5. szakasz. A jogalkotási, végrehajtó és igazságügyi ágak szétválasztása; rendszeres választások.

A Köztársaság jogalkotási, végrehajtó és igazságügyi szervezeti egységeinek függetlennek és különállónak kell lenniük; és ezek tagjait mentesíteni kell bármiféle nyomástól, ha az emberek többsége úgy érzi, hogy megsértették ezt az alkotmányos jogot, azokat a lehető leghamarabb a magánéletbe kell küldeni, és meg kell akadályozni, hogy visszatérhessenek ahhoz hivatalhoz, amelyet viseltek. Az eredetileg megválasztott hivatalokat és a megüresedett hivatalokat rendszeres választások biztosítják, amelyeken a korábbi tagok egésze vagy annak egy része ismét jogosult vagy nem jogosult az indulásra, attól függően, ahogy azt a törvények előírhatják.

6. szakasz. Szabad választások; kormányzáshoz való hozzájárulás.

Minden választásnak szabadnak kell lennie; és ha minden embernek elegendő bizonyítéka van arra, hogy a Köztársaság közös jóléte érdekében kíván élni szavazati jogával, ebben az esetben joga van a választójoghoz, és ezért az nem adóztatható, megfosztható vagy sérthető, nyilvános véleménynyilvánításra saját szavazatával kapcsolatban nem kényszeríthető, saját jóváhagyásuk nélkül, vagy a megfelelően megválasztott vagy kötelezett képviselőik jóváhagyása és minden olyan törvény nélkül, amelyek a közjó érdekében születtek, ezt tiltja.

7. szakasz. A törvényeket nem szabad felfüggeszteni.

A törvények felfüggesztésének vagy bármely törvény általi végrehajtásának hatalom általi megakadályozása, a Kongresszus képviselőinek egyetértése nélkül, sértik a jogokat, és tilos gyakorolni.

8. szakasz. Büntetőeljárások.

A büntetőeljárásokban az embernek joga van követelni megvádolásának okát és természetét, hogy ütköztesse érveit a vádlókkal és a tanúkkal, és bizonyítékot mutathat fel a saját javára, és élvezheti a gyors és nyilvános tárgyalást, melyet pártatlan esküdtszék bonyolít le, akiknek egyhangú hozzájárulása nélkül nem nyilvánítható bűnösnek. Nem fosztható meg élettől vagy szabadságtól, kivéve a törvények és a társai tanúvallomásai által, és bármilyen büntetőeljárás során nem kényszeríthető bizonyítékokat szolgáltatni önmagával szemben, nem kényszeríthető ugyanazon ok miatt elkövetett bűncselekmény letöltésére.

Olyan törvények hozhatók, amelyek előírják a bűncselekményeknek a bíróságok által nem nyilvántartott bírósági eljárásait, megőrizni a vádlottak azon jogát, hogy fellebbezést nyújtsanak be, és az esküdtszék előtt tárgyalást folytassanak olyan bíróságokon, amelyek rendelkeznek joghatósággal a vádlott által vélelmezett bűncselekményben. A törvények tizenkét, de nem kevesebb mint öt bírói esküdtszékből állnak, akik döntéseket hozhatnak nem erőszakos bűncselekményekben, és osztályozhatja az eseteket, és előírhatja az egyes esküdtszékek létszámát.

Büntetőügyekben a vádlott bűnösnek nyilváníthatja magát. Ha a vádlott nem tartja magát bűnösnek, de ha az lehet, akkor beleegyezésével és a Köztársaság Ügyészének a támogatásával a bíróság egy kisebb esküdtszéket jelöl ki, vagy lemond az esküdtekről. Ilyen lemondás vagy bűnösnek nyilvánítás esetén a bíróság tárgyalja az ügyet.

E szakasz rendelkezéseinek bármilyen módosítás nélkül kell érvényben lenniük.

8-A. szakasz. A bűncselekmények áldozatainak jogai.

Annak érdekében, hogy a büntetőeljárások során az áldozatokkal tisztességesen, méltósággal és tisztelettel bánjanak a Köztársaság és annak politikai hivatalainak alkalmazottai és ügynökei, valamint a bíróságok tisztviselői, a Kongresszus törvényben meghatározhatja és előírhatja, jogokat biztosíthat a büntetőeljárás ésszerű, megfelelő informatív, védelmező és hozzáférhető folyamatához. Ezek a jogok is ide tartoznak, de nem korlátozódnak csak ezekre:

1. A további károkkal vagy megtorlással szembeni védelemhez való jog megfelelő óvadék bevezetésével és a kibocsátás feltételei;

2. Jog iránti tisztelettel, méltósággal és igazságossággal a büntető igazságszolgáltatási rendszer minden szakaszában;

3. A bírósághoz való fordulás jogát a kiszabott büntetéssel kapcsolatban;

4. A bírósági eljárások időben történő értesítésének joga;

5. A behajtáshoz való jog;

6. Jog arra, hogy értesüljenek az elkövető őrizetből történő mentesítéséről vagy meneküléséről, akár a börtönbüntetés megkezdése előtt és után

7. A büntetőeljárás megindításának joga.

9. szakasz. A túlzott óvadék és pénzbírság, kegyetlen és szokatlan büntetés, a habeas corpus felfüggesztése, alkotmányos vádemelési eljárás és visszamenőleges törvénykezés tilalma.

Nem lehet megkövetelni a túlzott óvadékot, sem túlzott bírságot kiszabni, sem kegyetlen és szokatlan büntetéseket kivetni; hogy a habeas corpus okiratának kiváltságát nem lehet felfüggeszteni, kivéve, ha invázió vagy lázadás esetén a közbiztonság megkövetelheti; és ha a Kongresszus nem fogad el semmiféle vádemelési eljárást vagy utólagos törvényt.

10. szakasz. Házkutatások során, amelyet egy tiszt vagy egy megbízott vezethet annak érdekében, hogy a vélelmezett bűncselekményhez bizonyítékot szolgáltathassanak, nem lehet megnevezni nyilvánosan azt a személyt vagy személyeket, akik ellen az eljárás folyik, és akit nem lehet részleges bizonyítékokkal se a bűncselekményhez kötni, az ellen hasonlót nem lehet foganatosítani.

11. szakasz. Jogszerű eljárás; szerződési kötelezettség; magántulajdon elvétele vagy megsértése; tiltott megkülönböztetés; esküdtszéki tárgyalás polgári ügyekben.

Senkit sem szabad megfosztani életétől, szabadságától vagy vagyonától törvényes eljárás nélkül; a Kongresszus nem fogad el olyan törvényt, amely hátrányosan befolyásolja a szerződések kötelezettségét; és a vallási meggyőződés, faj, bőrszín, nemi vagy származás alapján történő kormányzati megkülönböztetés jogát nem szabad gyakorolni, azzal a különbséggel, hogy a nemek puszta különválasztása nem tekinthető megkülönböztetésnek. A vagyont érintő viták természetes személyek között zajlik, előnyösebb, ha az esküdtszék tárgyalja, a döntéseit el kell fogadni. A Kongresszus által nyilvántartásba vett bíróságokon a polgári ügyekben eljáró esküdtek számát ötre korlátozza.

A Kongresszus nem fogad el olyan törvényt, amely magánjellegű vagy alapvető jogot megsértő, a közösségi használatot korlátozó hatályú. Semmilyen magántulajdon nem sérülhet vagy kerülhet nyilvános felhasználásra anélkül, hogy a tulajdonosnak legalább kártérítést ne fizetne. Legfeljebb az a magántulajdon vehető igénybe, amire az előírt közhasználat biztosítása okán szükség van. A kompenzációnak nem szabad kevesebbnek lennie, mint a vagyon értéke, az elveszített nyereség és a tulajdon elvesztése, valamint a bevétel okozta maradvány mértéke. Az „elvesztett profit” és az „elvesztett tulajdon” fogalmakat a Kongresszus határozza meg. A közszolgáltató társaság, a közszolgáltató vállalkozás vagy a vasút gyakorolja a legfontosabb szerepet a közösségi használatban, ha ez a gyakorlat közüzemi, közszolgáltató vagy vasúti szolgáltatások engedélyezett nyújtására vonatkozik. Minden más esetben a magántulajdon birtoklása vagy megsértése nem nyilvános felhasználás, ha az elsődleges felhasználás magánhaszon, magánvállalkozás, magánügylet, munkahelyek növelése, adóbevételek növelése vagy gazdasági fejlődés céljából történik, kivéve a közhasználat megszüntetését, az ingatlanban fennálló hibát. A bizonyíték terhét a megítélő felel, hogy a felhasználás nyilvános legyen, anélkül, hogy feltételeznénk, hogy bármilyen szabálytalanság is fennáll.

12. szakasz. A szólás és a sajtó szabadsága; jog a békés gyülekezéshez és a petíció benyújtásához.

A szólásszabadság és a sajtószabadság a szabadság nagy és elidegeníthetetlen ügyei közé tartozik, és ezeket csak a despotikus kormányok által lehet korlátozni; hogy minden állampolgár szabadon beszélhessen, írhasson és közzé tehesse érzéseit minden témában, felelősséggel tartozik e joggal történő visszaélés szankcionálásáért; a Kongresszus nem fogad el semmilyen korlátozó törvényt a szólásszabadságra vagy a sajtószabadságra  nézve, ez nem sértheti az emberek békés gyülekezésének jogát és petíció benyújtását a kormány számára a sérelmek orvoslására érdekében megalapozott jogokkal kapcsolatban.

13. szakasz. Milícia; seregek; katonai alárendeltség polgári hatalomnak.

A fegyverekre kiképzett, az emberek közül való, jól szabályozott milícia a szabad állam megfelelő, természetes és biztonságos védelme, ezért nem szabad megsérteni az embereknek a fegyverek tartására és hordására vonatkozó jogát; az állandó seregeket a béke idején a szabadság védelmére kell szolgálatban tartani; a katonaságot minden esetben szigorú alárendeltség alatt kell tartani és irányítani a polgári hatalomnak.

14. szakasz. A kormánynak egységesnek kell lennie.

Az embereknek joguk van az egységes kormányzáshoz; ezért tehát nem szabad Cironia kormányától független vagy bármelyik területi egységében magát függetlennek deklaráló kormányt felállítani vagy létrehozni annak határain belül.

15. szakasz. A szabad kormányzás megőrzéséhez szükséges minőségek.

Nincs egyetlen olyan szabad kormány, amelyet egyetlen ember is megőrizhet szabadságával, hanem az igazságosság, a mérsékeltség, a mértékletesség, a szerénység és az erény határozott betartásával; az alapelvek gyakori megismétlésével lehet vezetni; és minden állampolgár elismeri, hogy kötelességekkel és jogokkal is rendelkezhet, és hogy ezek a jogok csak egy olyan társadalomban élvezhetők, ahol tiszteletben tartják a törvényeket és betartják a megfelelő eljárást.

Ez a szabad kormány, ahogy minden haladás, a tudás lehető legszélesebb körű terjesztésén nyugszik, és hogy a Köztársaságnak élnie kell azokkal a tehetségekkel, amelyeket a természet oly szabadon ültetett el az emberek között, biztosítva a teljes fejlődésük lehetőségét a hatékony oktatás céljából a Köztársaságban.

16. szakasz. A vallás szabad gyakorlása; nincs vallás megalapozása.

A vallást vagy kötelességet, amellyel tartozunk Teremtőnknek, és annak teljesítésének módját csak ok és meggyőződés vezérelheti, nem erő vagy erőszak; és ezért minden embernek a lelkiismeret diktálása szerint ugyanolyan joga van a vallás szabad gyakorlására; és hogy mindenki kölcsönös kötelessége a keresztény türelem, szeretet és odaadás gyakorlása egymással szemben. Senkit sem szabad arra kényszeríteni, hogy bármilyen vallási istentiszteletet, szertartást vagy szolgálatot végezzen, vagy támogasson, testében vagy vagyonában nem szabad rávenni, megfékezni, megfélemlíteni vagy erősíteni, és vallási véleménye vagy meggyőződése miatt semmilyen módon nem szenvedhet; de minden embernek szabadon meg kell vallania érveléssel fenntartva véleményüket a vallási ügyekben, ami nem csökkenti, hanem kibővíti vagy befolyásolja polgári képességeit. És a Kongresszus semmiféle vallási próbát nem írhat elő, semmilyen különleges kiváltsággal vagy előnnyel nem ruházhat fel egyetlen egyházat vagy felekezet, és nem fogadhat el olyan törvényt sem, amely bármely vallási társadalmat vagy a Köztársaság bármely kerületének embereit kötelezi vagy felhatalmazza bármelyik gyakorlására. vagy nem vethet ki adót a bármely nyilvános istentiszteleti ház felépítése vagy javítása, vagy bármely gyülekezet vagy szolgálat támogatására; de mindenkinek szabadon választhatja meg vallási oktatóját, és támogatása érdekében olyan magánszerződést köthet, amilyen tetszik.

17. szakasz. A Jogok Nyilatkozatának megalapozása.

Az emberi jogokról szóló törvényben felsorolt ​​jogokat nem szabad úgy értelmezni, hogy azok korlátozzák az abban nem szereplő emberek más jogait.


 

II. CIKK
Választójog és a hivatalviselők

1. szakasz. A szavazók választójogának gyakorlásának feltételei.

Az emberek által lefolytatott választásokon a szavazók szavazóképességének a feltételei a következők: Minden szavazónak Cironia Köztársaság állampolgárainak kell lennie, huszonegy évesnek kell lennie, teljesítenie kell az ebben a szakaszban meghatározott tartózkodási feltételeket és regisztrálnia kell a szavazáshoz e cikk alapján. A bűncselekményért elítélt személy nem szavazhat, kivéve, ha polgári jogait az elnök vagy más megfelelő hatóság helyreállította. A törvényben előírtak szerint senki sem, akit mentálisan inkompetensnek nyilvánítottak, nem képes szavazni addig, amíg kompetenciáját vissza nem állítják.

A tartózkodási hely követelménye, hogy minden választópolgár lakóhelye legyen a Köztársaságban, abban a megyében és abban a kongresszusi körzetben, ahol szavazni akar. A szavazáshoz szükséges feltételekre a tartózkodáshoz mind a lakóhelyre, mind a tartózkodási helyre egyaránt szükség van. A Kongresszus előírhatja, hogy a tengerentúlon alkalmazott munkavállalók, valamint házastársaik és velük tartózkodó eltartottak, akik szavazati joggal rendelkeznek, kivéve azok, akik lemondtak a Köztársaságon belüli lakhelyükről., a tengerentúlon történő feltételek mellett és időben történő szavazáson vehessenek részt, törvény által meghatározott korlátokkal. A Kongresszus előírhatja, hogy a szavazásra jogosult személyek, kivéve, ha a lakóhelyük egyik szomszédságából a másikba történő áthelyezése történik meg, folytassák a korábbi körzetben történő szavazást a törvény által meghatározott feltételek és határidők mellett, feltéve, ha már folyamatban van egy választási eljárás.

Bárki, akinek korának megfelelően képes lesz a következő általános választásokon való szavazásra, annak engedélyezett a regisztráció, valamint a közbenső általános vagy időközi választásokon való szavazás.

2. szakasz. A szavazók nyilvántartása.

A Kongresszus törvényben rendelkezik minden egyéb módon szavazati joggal rendelkező személy nyilvántartásáról, aki teljesítette az e cikkben foglalt tartózkodási feltételeket, és gondoskodik arról, hogy a regisztráció lehetősége idején azon részt vehessen. Az e szakasz hatálybalépése előtt végrehajtott regisztrációk az alábbiak szerint érvényesek:

A regisztrációs nyilvántartásokat az új regisztrációk okán nem szabad lezárni kevesebb mint harminc nappal a választás előtt, kivéve azok esetében szükséges tiltani kevesebb mint hatvan nappal a választás előtt, akik ezen a választáson szavazhatnak.

A nyilvántartásba vétel iránti kérelemben a kérelmezőnek a következő információkat kell megadnia egy szabványos formanyomtatványon: teljes név; születési dátum; lakóhely címe; társadalombiztosítási szám, ha van; hogy a kérelmező jelenleg Cironia Köztársaság állampolgára; és a törvény által megkövetelt kiegészítő információk. A regisztráció iránti kérelmet a kérelmezőnek kell kitöltenie vagy annak utasításai nyomán kell kitölteni, és a kérelmezőnek alá kell írnia, kivéve, ha fizikailag akadályoztatva van. A regisztráció iránti kérelem bejelentőjével szemben nem számítanak fel díjat.

Ez a cikk nem zárja ki azt, hogy a Kongresszus a regisztráció előfeltételeként megkövetelje a kérelmező azon képességének bizonyítását, hogy saját kezével tudja elolvasni és kitölteni a regisztrációs kérelmet. A nyilvántartásokat a megyék állítják össze, amelynek elöljárói eljuttatják a Kongresszushoz minden negyedévben a regisztráltak névsorát, kivéve országos választás esetén, amikor 60 nappal az általános választások előtt kötelesek ezt megtenni.

3. szakasz. A szavazás módja.

A regisztráltak szavazásánál a következő biztosítékokat kell fenntartani: a szavazás szavazólapon vagy gépeken történik, amely alkalmas a leadott szavazatok fogadására, rögzítésére és számlálására. A szavazógépeken található szavazólapokat vagy az azon szereplő jelöltek listáját nem lehet megkülönböztetni, kivéve jel vagy szimbólum, a politikai párthoz való csatlakozást azonosító szavak alapján; és formájuk, ideértve a betöltendő hivatalokat és a jelöltek vagy jelöltek felsorolását, ugyanolyan egységesnek kell lenniük, mint az a Köztársaságban vagy egy kisebb területiegységben, amelyben a választásokat tartják.

Az előválasztáson kívüli választásokon rendelkezni kell arról, hogy a felsorolt jelölteken kívül eltérő személyek számára szavazatokat lehessen adni. A szavazatok leadásának titkosságát meg kell őrizni, kivéve a fogyatékossággal élő szavazók számára nyújtandó segítség, és a szavazóurnát vagy a szavazógépet nyilvános helyen kell tartani, nem szabad kinyitni, sem máshova vinni, sem pedig a szavazatokat titokban számolni. A szavazást törvény szerint személyesen vagy távollévő szavazással lehet leadni.

4. szakasz. A Kongresszus hatáskörei és feladatai.

A Kongresszus az Alkotmány értelmében egységes rendszert hoz létre a szavazók állandó nyilvántartására, amelyet az egyes megyék adminisztrálnak, ideértve a nyilvántartásba vételt megtagadó személyek fellebbezési rendelkezéseit, az illegális vagy csalás okán történt regisztráció kijavítását, az illegális, csalás vagy hamis nyilvántartásba vételért kiszabott szankciókat, valamint az összes regisztrált személy megfelelő felruházását, és a más országban történő regisztráció törlése azon személyek számára, akik a Köztársaságban történő szavazásra jelentkeznek.

Cironia megyéi gondoskodik a pontos és aktuális regisztrációs nyilvántartások karbantartásáról, és előírhatja a regisztrációk ilyen célú törlését. Cironia minden megyéje gondoskodik a jelöltek nyilvántartásba vételéről, szabályozza az elő-, általános és időközi választások idejét, helyét, módját, lebonyolítását és felügyeletét, miközben a Kongresszus hatalmával rendelkezik a választásokat szabályozó bármely egyéb törvény elfogadására, amely nem áll ellentétben az Alkotmánnyal.

5. szakasz. Választható hivatali tisztség megszerzése.

A Köztársaság vagy annak kormányzati egységei bármely, a nép által választott hivatalának betöltésére az egyetlen feltétel az, hogy a személynek a választást megelőző egy éven belül a Köztársaságon belül lakóhellyel kell rendelkeznie, és e hivatalra való szavazási jogosultsággal kell rendelkeznie, kivéve, ha ez az Alkotmány másként rendelkezik, és kivéve:

a) a Kongresszus szigorúbb földrajzi tartózkodási követelményeket írhat elő tagjainak megválasztására, és engedélyezheti a Köztársaság más irányító testületeinek, hogy szigorúbb földrajzi tartózkodási követelményeket vezessenek be bizonyos választásokra bizonyos irányító testületek esetén, de ezek a követelmények nem befolyásolhatják a szavazati joggal rendelkező személyek egyenlő képviseletét;

b) a Kongresszus előírhatja, hogy az helyi kormányzatokban kijelölt választható hivatalok megválasztásához a területi egységben való tartózkodáshoz nem szükséges semmilyen más feltétel a helyi kormányzó testületben való tagság betöltéséhez; és

c) ezen Alkotmány semmilyen formája nem korlátozza a Kongresszus hatalmát az összeférhetetlenség, a kettős hivatali pozíció vagy más, a Köztársaság vagy bármely politikai részleg választott vagy kinevező tisztviselőinek összeegyeztethetetlen tevékenységei tiltása ellenében.

6. szakasz. Eskü vagy megerősítés.

Az Alkotmány szabályozása alapján megválasztott vagy kinevezett tisztviselők, mielőtt hivatalba lépnének, többször megfogadják és aláírják a következő esküt vagy kijelentést: „Ünnepélyesen esküszöm (vagy kijelentem), hogy támogatom az Cironia Köztársaság Alkotmányát, és hűségesen és pártatlanul teljesítem a számomra rótt minden kötelezettséget, (Isten engem, úgy segéljen).”

8. szakasz. Választási tanácsok; regiszterek és választási tisztviselők.

Mindegyik megyében és városban a választási testület három tagból áll, akiket a törvények szerint választanak meg. A választási bizottságok kinevezésekor a lehető legnagyobb mértékben képviseltetik magát mindkét politikai párt, amelyek a kinevezésüket megelőző általános választásokon a legtöbb és a következő legtöbb szavazatot szerezték. Az ilyen tanácsok jelenlegi tagjai hivatali idejük lejártáig hivatalban folytatják hivatalukat; ezt követően utódjaikat hároméves időtartamra nevezik ki. A bizottságban előforduló megüresedett helyeket ugyanazon hatóság tisztviselője tölti be a le nem járt időszakra. Választási tanácsot szenátusi körzetenként állítanak fel egyet.

Minden választási tanács kinevezi a megyéjének vagy városának a választási tisztviselőit és a hivatalvezetőt. Az ilyen választási tisztviselők kinevezésekor a lehető legnagyobb mértékben képviseltetik mindkét politikai pártot, amelyek a kinevezésüket megelőző általános választásokon a legtöbb és a következő legtöbb szavazatot adták.

Senki, sem annak helyettese, aki az Egyesült Államok, a Köztársaság vagy bármely másik ország kormánya alatt áll, vagy bármely nyereség- vagy jutalékot betöltő hivatalban vagy poszton működik, vagy haszonélvezeti vagy bizalmi választási hivatalt lát el egy városban vagy megyében, tilos kinevezni a választási testület tagjává vagy általános hivatalvezetővé. Senki, sem annak helyettese vagy alkalmazottja, aki a Köztársaság vagy bármely megye, város vagy a Köztársaság kormánya alatt választható pozícióban nyereség- vagy bizalmi hivatalt lát el, tilos kinevezni hivatalvezető asszisztensként vagy választási tisztviselőként.

9. szakasz. A választók választáson való jogosultságai.

Egyetlen választópolgár sem jogosult szavazni azon a választáson, aki nem kényszeríthető katonai szolgálat elvégzésére, kivéve a háború vagy a közvetett veszély idején, és nem léphet fel bíróságon vádlóként, esküdtként vagy tanúként; Az ilyen választópolgárokat semmilyen polgári eljárás keretében nem szabad letartóztatni a választásokon való részvétel miatt, illetve az oda való utazás vagy az onnan való visszatérés során.

III. CIKK
A végrehajtó hatalom

1. szakasz. A végrehajtó hatalom Cironia Köztársaság elnökét illeti. Hivatalát négy éven át viseli; az ugyanilyen időtartamra választott alelnökkel együtt az elnököt az alábbi módon kell megválasztani: minden szenátusi körzetből a törvényhozó testület által előírt módon annyi elektort jelöl ki, amennyi megfelel a körzet által a Kongresszusba küldendő szenátorok és képviselők összes számának: szenátort, képviselőt, valamint a Cironia Köztársaság joghatósága alá tartozó bizalmi vagy hasznot hajtó hivatalt betöltő személyt nem lehet elektorként kijelölni.

Az elektoroknak saját szenátusi körzetük legnagyobb városában össze kell gyűlniük, és titkos szavazással szavazniuk kell az elnök és az alelnök személyére, akik közül legalább az egyik nem lehet ugyanannak az államnak a lakója, ahol az elektorok szavaznak; külön szavazólapokon kell megnevezniük azt a személyt, akit elnöknek, és azt, akit alelnöknek választanak. Külön-külön listát kell összeállítaniuk azokról, akik elnökként, és azokról, akik alelnökként kaptak szavazatokat, valamint az egyes személyekre adott szavazatok számáról, mely listákat aláírásukkal hitelesítve, pecséttel lezárva továbbítani kell az Köztársaság kormányának székhelyére a Szenátus Elnökének címére; a Szenátus elnöke, a Szenátus és a Képviselőház jelenlétében valamennyi tanúsítványt kinyitja, majd megszámlálják a szavazatokat. Az a személy lesz az elnök, aki elnökként a legtöbb szavazatot kapta, amennyiben ez a szám a kijelölt elektorok létszámát tekintve a többséget jelenti; ha ezt a többséget egyetlen személy sem éri el, a Képviselőház a három legtöbb elnöki szavazatot kapott személy közül azonnali titkos szavazással megválasztja az elnököt.   Amennyiben a Képviselőház, bár a választás jogát reá ruházták, a következő március hó negyedik napjáig sem választja meg az elnököt, az alelnök veszi át az elnök jogkörét, épp úgy, mint amikor halál esetén vagy más okból az elnök nem tud alkotmányos kötelezettségeinek megfelelni. Az lesz az alelnök, aki a kijelölt elektorok száma szerinti legtöbb alelnöki szavazatot kapja. Ha ezt a többséget senki nem szerzi meg, a Szenátus a listán szereplő két legtöbb szavazatot kapott személy közül fogja kiválasztani az alelnököt. Határozatképességhez a szenátorok számának kétharmada, a választáshoz pedig a szavazatok többsége szükséges. Ha azonban valaki alkotmányos szempontból nem választható meg az elnöki hivatalra, nem választható meg az Egyesült Államok alelnökének sem.

Elnökké csak olyan személy választható, aki a Cironia Köztársaság állampolgáraként született, vagy a jelen alkotmány elfogadása idején a Cironia Köztársaság állampolgára; az elnöki tisztségre továbbá csak olyan személy választható, aki 35. életévét betöltötte és 14 év óta a Cironia Köztársaságban van a lakhelye. Amennyiben az elnököt hivatalából elmozdítják, elhuny, hivataláról lemond vagy nem képes ellátni az elnöki hivatallal kapcsolatos hatáskört és kötelességeket, a hivatal az alelnökre száll; a Kongresszus törvényhozási úton rendelkezhetik a hivatalból történő elmozdítással, elhalálozással, lemondással vagy a hivatalviselési képtelenséggel kapcsolatban mind az elnök, mind az alelnök vonatkozásában meghatározva azt is, hogy melyik tisztségviselő látja el az elnöki tisztet, aki addig marad e hivatalban, amíg a gátló körülmény megszűnik, illetve, ha az elnököt megválasztják. Az elnök megállapított időpontokban szolgálataiért tiszteletdíjban részesül, amelyet sem felemelni, sem csökkenteni nem lehet az alatt az idő alatt, amelyre megválasztották, s ugyanezen idő alatt nem fogadhat el más anyagi juttatást sem Cironia Köztársaságától, sem külföldről, sem más területi egységtől.

Egyetlen személy sem választható meg az elnöki hivatalra több mint kétszer, és egyetlen olyan személy sem választható meg egynél több esetben, aki már egyszer azt betöltötte, illetve két évnél hosszabb ideig valaki más helyett elnöki jogkörrel rendelkezett. Ez a cikkely azonban egyetlen olyan személyre sem vonatkozhat, aki az elnöki hivatalt éppen akkor töltötte be, amikor a Kongresszus erre vonatkozó javaslatát megtette, vagy aki korábban betöltötte azt, és hatályba lépésekor nem akadályozhatja meg, hogy az elnöki hivatalt vagy az elnök jogkörét az erre máskülönben jogosult személy átvegye, illetve a már átvett hivatalt hivatali idejének végéig megtartsa.

2. szakasz. Az elnök Cironia Köztársaság szárazföldi haderejének és hajóhadának és az egyes megyék milíciájának főparancsnoka, amikor az utóbbiakat a Cironia Köztársaság tényleges szolgálatában alkalmazzák; írásban felkérheti a végrehajtó hatalom egyes ágainak vezető tisztségviselőit, véleményük megadására az adott hivatallal kapcsolatos bármilyen kötelesség vonatkozásában és, a közjogi felelősségre vonás esetét kivéve, joga van Cironia Köztársaság ellen elkövetett bűncselekményekkel kapcsolatban a büntetés végrehajtásának felfüggesztésére és a kegyelmezésre. Az elnöknek joga van a Szenátus tanácsa és hozzájárulása alapján nemzetközi szerződések kötésére, feltéve, ha a jelenlevő szenátorok kétharmada ahhoz hozzájárul; kijelöli a Szenátus tanácsa és hozzájárulása alapján a nagyköveteket, követeket, konzulokat, legfelsőbb bírósági bírákat és Cironia Köztársaság más olyan tisztviselőit nevezi ki, akiknek kinevezése tekintetében az Alkotmány nem tartalmaz eltérő rendelkezéseket, és akiknek hivatalát törvény alapján állították fel; a Kongresszus azonban törvényhozási úton, ha azt megfelelőnek találja, alsóbb hivatalok tisztviselőinek kinevezését egyedül az elnökre, bíróságokra vagy a végrehajtó ágazatok vezetőire ruházhatja. Az elnök joggal bír megüresedett hivatalok betöltésére akkor, amikor a Szenátus nem ülésezik, olyan kinevezések adományozása útján, amelyek a legközelebbi ülésszak végén lejárnak.

3. szakasz. Az elnök időről-időre tájékoztatja a Kongresszust a Köztársaság helyzetéről s a Kongresszusnak megfontolásra ajánlhat olyan intézkedéseket, amelyeket szükségesnek és hasznosnak ítél; rendkívüli alkalmakkor összehívhatja mindkét Házat, illetve az egyik Házat, s abban az esetben, ha a két Ház nem tud megállapodni az elnapolás ideje tekintetében, mindkettőt annyi időre napolhatja el, melyet megfelelőnek ítél; fogadja a nagyköveteket és követeket; gondot fordít arra, hogy a törvényeket híven hajtsák végre és kiadja Cironia Köztársaság összes tisztségviselői számára a kinevezési okmányokat.

4. szakasz. Cironia Köztársaság elnökét, alelnökét és valamennyi polgári tisztségviselőjét közjogi felelősségre vonás során hivatalukból el kell mozdítani, hazaárulás, vesztegetés, vagy egyéb súlyos bűncselekmény és vétség miatt történt elítélés esetén.


 

III. CIKK
A törvényhozó hatalom

l. szakasz. Minden itt meghatározott törvényhozó hatalom ezennel a Cironia Köztársaság Kongresszusát illeti, amely Szenátusból és Képviselőházból áll.

2. szakasz. A Képviselőház az egyes kongresszusi körzetek népe által minden második évben választott tagokból áll és az egyes megyék választói a megye számbelileg legerősebb törvényhozási ágába történő választások alkalmával megkívánt kellékeknek kell, hogy megfeleljenek. Csak olyan személy lehet képviselő, aki elérte 21. életévét, 7 éve a Cironia Köztársaság polgára, és aki a választás idején annak a választókerületnek a lakosa, amelyben a választás történik. A képviselőket a Köztársaság részét alkotó megyékből létrejövő körzetekből kell megválasztani, amelyek egy szenátusi körzethez tartozó megyékből tevődnek össze. A Képviselőház megválasztja elnökét és egyéb tisztségviselőit; csak a Képviselőház van felhatalmazva a közjogi felelősségre vonásnál a vádemelésre.

3. szakasz. A Cironia Köztársaság Szenátusa megyék szabad akaratából létrejövő kerületekből áll, minden kerület két szenátorral rendelkezik, akiket a megyék választókorú lakossága hatévi időtartamra választ; minden szenátor egy szavazattal rendelkezik.

A megválasztásuk módjában a korábbi gyakorlatokhoz képest nem történik változás; amennyiben lemondás vagy egyéb okok folytán mandátumok üresednek meg akkor, a Szenátus elnöke a megüresedett mandátumok betöltése érdekében ideiglenesen kijelölhet szenátorokat: a választási tanács a megüresedett helyeket betölti oly formán, hogy időközi választásokat ír ki, vagy azt a következő általános választásra halasztja.

Szenátorrá csak 30. évét betöltött olyan személy választható, aki 9 éve az Cironia Köztársaság polgára, és aki a választás időpontjában annak a kerületnek lakosa, amelyben a választás történik. Cironia Köztársaság alelnöke a Szenátus elnöke, szavazati joggal azonban, szavazategyenlőség esetét kivéve, nem rendelkezik.

A Szenátus választja egyéb tisztségviselőit, valamint ideiglenes elnökét az alelnök távolléte esetén, vagy amikor Cironia Köztársaság elnökének a tisztjét gyakorolja. Csak a Szenátusnak van hatásköre a közjogi felelősségre vonás során a tárgyalás lefolytatására. Amikor a Szenátus ebből a célból ülésezik, a szenátorok esküt vagy ünnepélyes fogadalmat tesznek. Amikor Cironia Köztársaság elnökét vonják felelősségre, az elnöki tisztet a Legfelsőbb Bíróság elnöke látja el; marasztaló ítéletet minden esetben csak a jelenlévő tagok kétharmadának egyetértésével lehet meghozni. A közjogi felelősségre vonás során hozott ítélet nem mehet túl a hivatalból való elmozdításon, valamint azon, hogy az érintett személy nem tölthet be választott tisztséget, nem láthat el megbízást és nem tölthet be a Cironia Köztársaság szuverenitása alá tartozó bizalmi vagy hasznot hajtó hivatalt: az elítélt személy ellen azonban mindamellett vádat lehet emelni, bíróság elé lehet állítani, s a törvény szerinti polgári vagy büntető ítélettel lehet sújtani.

4. szakasz. Szenátorok és képviselők megválasztásának idejét, helyét és módját a Köztársaság Kongresszusa állapítja meg;

A Kongresszus évente legalább egyszer összeül, mely összeülés napja december első hétfője, kivéve, ha a törvény erre más napot határoz meg.

5. szakasz. A Kongresszus egyes Házai bírálják el a választásokat, a választási eredményeket s tagjaik választhatóságát; az egyes Házak többsége határozatképes ennek végrehajtására; ennél kisebb számú tag azonban a Házat egyik napról a másikra elnapolhatja és felhatalmazással bírhat arra, hogy az egyes Házak által megállapított módon és büntetések mellett kényszerítse a hiányzó tagokat a megjelenésre. A Kongresszus Házai meghatározhatják házszabályaikat, büntetéssel sújthatják rendbontó tagjaikat és a tagok kétharmadának hozzájárulásával kizárást foganatosíthatnak.

A Kongresszus mindkét Háza üléseiről naplót vezet, amelyet időről-időre közzétesz, kivéve azokat a részeket, amelyek megítélésük szerint titkosságot igényelnek; az egyes Házak tagjai által leadott igen vagy nem szavazatokat bármely kérdésben a jelenlévő tagok egyötödének kívánságára a naplóban fel kell tüntetni.

A Kongresszus ülésezésének tartama alatt a Kongresszus egyik Háza a másik Ház hozzájárulása nélkül három napnál hosszabb időre nem napolhatja el üléseit, s azokat nem helyezheti át más helyre, mint ahol a két Ház ülésezik.

6. szakasz. A szenátorok és képviselők szolgálataikért a törvényben megállapított tiszteletdíjban részesülnek, amelyet a Cironia Köztársaság kincstári hivatala folyósít. A hazaárulás, súlyos bűncselekmény, vagy békebontás eseteit kivéve szenátorokat és képviselőket a Kongresszus adott Házának ülésszakán való részvétel tartama alatt, valamint oda és visszamenetelük során nem lehet letartóztatni; a Kongresszus Házaiban tartott beszéd vagy vita miatt más helyen sem vonhatók felelősségre. Szenátor vagy képviselő mandátumának fennállása idején nem nevezhető ki Cironia Köztársaság fennhatósága alá tartozó olyan polgári hivatalra, amelyet ezen időszak alatt létesítettek, vagy amelynek díjazását ezen idő alatt felemelték; Cironia Köztársaság fennhatósága alá tartozó hivatalt viselő személy hivatalviselésének tartama alatt a Kongresszus egyik Házának sem lehet tagja.

7. szakasz. Az állami bevételekre irányuló törvényjavaslatokat a Képviselőház kezdeményezi; a Szenátus azonban egyéb törvényjavaslatokhoz hasonlóan, módosításokat terjeszthet elő, illetve a javaslatokat módosításokkal fogadhatja el. A Képviselőház és a Szenátus által elfogadott minden törvényjavaslatot mielőtt az törvényerőre emelkednék, Cironia Köztársaság elnöke elé kell terjeszteni; az Elnök, egyetértése esetén, azt aláírja, ellenkező esetben ellenvetéseivel együtt visszaküldi a Kongresszus ama Házának, mely a törvényjavaslatot kezdeményezte; e Ház az ellenvetéseket részletesen feltünteti naplójában és hozzálát a törvényjavaslat újbóli tárgyalásához. Amennyiben az új tárgyalás után a Ház kétharmada elfogadja a törvényjavaslatot, azt az ellenvetésekkel együtt a Kongresszus másik Házának kell megküldeni, amely azt hasonló módon új tárgyalás alá veszi; ez utóbbi Ház tagjainak kétharmada által történt elfogadás esetén az törvényerőre emelkedik.

Minden ilyen esetben azonban a Kongresszus mindkét Házában igennel vagy nemmel kell szavazni és a törvényjavaslat mellett és ellen szavazó személyek nevét a két Ház naplójában fel kell tüntetni. Amennyiben valamely törvényjavaslatot az elnök az eléje terjesztéstől számított 10 napon belül (vasárnap kivételével) nem küldi vissza, az ugyanolyan módon törvényerőre emelkedik, mintha aláírta volna, kivéve, ha a Kongresszus elnapolása miatt a visszaküldés nem lehetséges, mely esetben az nem emelkedik törvényerőre.

A Szenátus és a Képviselőház egyetértését igénylő minden rendeletet, határozatot vagy szavazatot (kivéve az elnapolás kérdését) Cironia Köztársaság elnöke elé kell terjeszteni; mielőtt az hatályba lép az elnöknek jóvá kell hagynia, illetőleg, amennyiben azt nem hagyja jóvá, a Szenátus és a Képviselőház kétharmada törvényerőre emelheti a törvényjavaslatokkal kapcsolatos szabályozások és korlátozások szerint.

8. szakasz. A Kongresszus hatáskörrel bír adók, vámok, illetékek és járulékok kivetésére, valamint behajtására, adósságok kifizetésére, Cironia Köztársaság közös védelmére és általános jólétére vonatkozó rendelkezések meghozatalára, de a vámok, illetékek és járulékok Cironia Köztársaság egészében egységesek; kölcsön felvételére Cironia Köztársaság számára; az idegen nemzetekkel folytatott kereskedelem szabályozására; Cironia Köztársaság egész területén az állampolgárság megszerzésének egységes szabályozására; valamint a csődeljárást szabályozó egységes törvények meghozatalára; pénzérmék kibocsátására, azok, valamint idegen pénzérmék értékének megállapítására, továbbá a szabványsúlyok és mértékek rögzítésére; az állami értékpapírok és Cironia Köztársaság forgalomban lévő pénzérméinek hamisítása miatt büntetések megállapítására; a tudomány és a hasznos művészetek haladásának támogatására azzal, hogy a szerzők és a feltalálók számára a vonatkozó írásművek és felfedezések jogát biztosítja meghatározott időre; a Legfelsőbb Bíróság alá tartozó bíróságok létesítésére; a kalózkodás és a nyílt tengeren elkövetett súlyos bűncselekmények, valamint a nemzetközi jog elleni cselekmények meghatározására és megbüntetésére; hadüzenetre, elkobzó és megtorló levelek kibocsátására, valamint a szárazföldi és tengeri zsákmányolás szabályozására; hadseregek szervezésére és fenntartására azonban ilyen célokból a költségvetési hitel két évnél hosszabb időre nem terjedhet; hajóhad felállítására és fenntartására; a szárazföldi és tengeri haderők irányításának és szervezetének szabályozására; a milícia igénybevételével kapcsolatos rendelkezésekre, a Köztársaság törvényeinek végrehajtására, felkelések elfojtása és ellenséges támadások visszaverése céljából; a milícia szervezetére, fegyverzetére és fegyelmére vonatkozó rendelkezések kibocsátására és a milíciának a Cironia Köztársaság szolgálatában álló részének irányítására.

9. szakasz. Olyan személyek bevándorlását vagy behozatalát, akiket a jelenlegi törvények alkalmasnak találnak a bebocsátásra, a Kongresszus 1965. év előtt nem tiltja el. Az államkincstárból csak törvényhozási úton adott felhatalmazás alapján lehet kifizetést teljesíteni; időről-időre az állami költségvetés bevételeit és kiadásait feltüntető beszámolót és mérleget kell közzétenni. A Cironia Köztársaság nem adományoz nemesi címet; Cironia Köztársaság joghatósága alá tartozó hasznot hajtó vagy bizalmi tisztséget betöltő személy a Kongresszus hozzájárulása nélkül idegen állam vezetőjétől ajándékot, anyagi juttatást, hivatalt vagy címet nem fogadhat el.


 

IV. CIKK
Bíróságok

1. szakasz: Igazságügyi hatalom; joghatóság.

A Köztársaság bírói hatalmát a Legfelsőbb Bíróság és a többi, a Legfelsőbb Bíróságnak alárendelt vagy a fellebbviteli bíróságok alkotják, amelyeket a Kongresszus időről időre felállíthat. Az általános joghatósággal rendelkező bíróságokat, a fellebbviteli bíróságokat és a Kongresszus által kijelölt egyéb bíróságokat nyilvántartott bíróságoknak nevezik.

A Legfelsőbb Bíróság az Alkotmány értelmében veleszületett hatáskörrel rendelkezik a habeas corpus, a utasítás és a tilalom ügyében; mérlegeli az elítélt bűnözők által a tényleges ártatlanság iránti kérelmeket, a Kongresszus által biztosított esetekben és módon; a bírói bizalmatlanság, a nyugdíjba vonulás és az e cikk 10. szakasza szerinti elbocsátás ügyében; valamint hogy válaszoljon az állami jog kérdéseire, amelyet Cironia Köztársaság bírósága vagy bármely más joghatóság fellebbviteli bírósága elé citál. A Legfelsőbb Bíróság minden egyéb joghatósága fellebbező. A fellebbezés és egyéb eljárási kérdésekben előírt ésszerű szabályok figyelembevételével a Legfelsőbb Bíróság ezen Alkotmány alapján fellebbező joghatósággal bír az olyan esetekben, amikor valamely törvény alkotmányosságát az Alkotmány írja elő, valamint olyan ügyekben, amelyek bármely személy életét


Utolsó módosítás: 2021.04.13. 21:22

Vissza

   Üzenőfal

2024. ápr. 14. Dominick Stannard: Van még itt valaki?

2023. nov. 11. Peter Bedroom: Peti? Lesz meg ebbol valami?

2023. máj. 17. Laura Grey: Sziasztok ! Na mi újság a játékkal? Még mindig fejesztés alatt van? vagy halott lett az egész project

2023. márc. 05. Peter Bedroom: na lesz valami a jatekbol? kicsit mar sokallom a fejlesztesi idötennyi ido alatt megcsinalom a nasa honlapjat bakker

2023. jan. 28. Dr.Szöllösi Dominik: sziasztok

2023. jan. 28. Dr.Szöllösi Dominik: sziasztok uj ember vagyok miniszter elnöki pózícíóra pályázom szavazattok rám majd

2023. jan. 28. George Lee: sziasztok, ma menni fog egy köremail!

2023. jan. 23. Benedict Decker: Hello

2022. dec. 03. Francis J. Wright: Üdv Mindenkinek!

2022. dec. 03. Francis J. Wright: Üdv Mindenkinek!

2022. dec. 03. Francis J. Wright: Üdv Mindenkinek!

2022. nov. 19. Peter Bedroom: Remélem a a játékidöt is jol átfogjátok gondolni sokkal legenyesebb attol hogy mikor kezdödik a játék

2022. nov. 13. George Lee: Sziasztok, most már elkezdünk dolgozni a változásokon, a sztorin, fogunk jelentkezni

2022. nov. 10. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2022. okt. 10. Peter Bedroom: Szia eltelt 2 honap kb van már valami elorelepes?

2022. aug. 14. George Lee: köszi

2022. aug. 14. Peter Bedroom: Rendben ram szamithatsz a kezdesnel sot ha barmiben segithetek menet kozben szolj.

2022. aug. 14. George Lee: Sziasztok, már dolgozok a játék átdolgozásán, egy olyan formában, amit hasonló szimulációban lehet folytatni, de sokkal történetközpontúbb, és döntéscentrikus lesz, új térben

2022. aug. 09. Dr. Terence Rothman: Varhato valami a jatekkal kapcsolatban? vagy vegleg mondjunk le rola?

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Ne csak lapítsatok, ha idejön a Führer

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Mondjátok el

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Hol találom az önéletrajzomat

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Heil én!

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Heil én!

2022. ápr. 24. Peter Bedroom: Sziasztok lesz valami? vagy felejtsuk el Cironiat?

2022. márc. 12. George Lee: Sziasztok, sajnos egy munka miatt április elejére csúszik sok minden, viszont közben alakítunk át pár dolgot, ami jobbá teszi az élményt, nem felejtettük el Cironiát

2022. febr. 15. Fernand Geber: Nincs valami nagy nyüzsgés

2021. dec. 24. George Lee: még nagyobb elánnal most már nekem is kevesebb munkám lesz

2021. dec. 19. George Lee: sziasztok, úgy gondolom, hogy az ünnepek után már lehet indulni, ha vagyunk legalább öten-hatan

2021. dec. 14. Peter Bedroom: Peti, fórum!

2021. dec. 06. Alexander Smith: Jelenleg stagnálás.

2021. dec. 05. Francis J. Wright: Együttérzek. Első karácsonyom lesz, vizsgaidőszak nèlkül. Kemény időszak fizikailag, mentálisan egyaránt. És itt Curoniában mi a helyzet?

2021. dec. 05. Francis J. Wright: Együttérzek. Első karácsonyom lesz, vizsgaidőszak nèlkül. Kemény időszak fizikailag, mentálisan egyaránt. És itt Curoniában mi a helyzet?

2021. dec. 04. Alexander Smith: Közeledik a vizsgaidőszak

2021. dec. 02. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2021. dec. 02. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2021. dec. 02. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2021. aug. 15. Peter Bedroom: Fórum otletek, javaslatok....

2021. jún. 10. George Lee: ma 20 órától szenátusi szavazások következnek!

2021. jún. 03. George Lee: már nem

2021. jún. 03. Robert O'Connor: Rendben, meg épp nézem még mindig Május van Cironiában ? :O

2021. jún. 03. George Lee: CONGRESSIONAL RECORD cikk, benne a mai szavazásra kerülő javaslatok tartalmi kivonatával.

2021. jún. 03. George Lee: Módosító javaslatok összefoglalója délután olvasható lesz.

2021. jún. 03. George Lee: Szavazni

2021. jún. 03. George Lee: Sziasztok, ma 20 órától kezdődnek a szavazások a Szenátusban. Mindenki egyenként tud majd

2021. máj. 31. Danny Sanchez JR.: Elnézést a triplikált közleményért, már Petinek is jeleztem hogy huncutkodik a netem, mert Telekom hálózatépítést végez nálunk

2021. máj. 10. George Lee: 20:45-től lehet felszólalni a szenátusban,egészen egyig kivételt képez, ha valaki a kisebbségi vagy a többségi vezetőt képviseli, akkor a reggeli ügyek alatt is szabad

2021. máj. 09. Peter Bedroom: tulbuzgó voltam

2021. máj. 09. George Lee: Szia, még nem is került napirendre illetve a holnapi nap folyamán tudsz majd hozzászólni

2021. máj. 09. Danny Sanchez JR.: Szenátus-törvénylavaslat vitája, szót kértem

   Online (0)

 
Cironia politikai-gazdasági szerepjáték - Madenia CMS v2.0b © 2016-2024 Balla Péter / Molnár Dénes | Adatkezelési tájékoztató