SZ. 1. Törvény a Kommunisták Ellenőrzéséről
SZPONZOR: Joe Harkley (R-PY)
TÁRSSZPONZOROK: Arnold Barreth (R-BE), Andrew Fox (P-CK), Andrew Trump (R-CK), Rufus Blackburn (R-CY), John Prescott (R-DE), Phillys Lytton Brandt (R-EA), Martin Ricketts (R-ED), John Myne (P-GD), Pat Landford (R-GD), George Lee (R-GR), Jim Holsakamp (R-GE), Rick Fulton (R-LE), Nick House (R-OE), Ernest Holder (R-OL), Cody Parks (P-PE), Peter McCain (R-UN), Peter Noun (P-UN)
Egy törvény, amely törvényen kívül helyezi Cironia Kommunista Pártját, megtiltja, hogy a Párt egyes tagjai szervezkedhessenek, szervezeteket hozhassanak létre, tisztséget viselhessenek és más célokból.
Ha Cironia Köztársaság Szenátus és Képviselőháza által elfogadásra került a javaslat, erre a javaslatra „Törvény a Kommunisták Ellenőrzéséről” kell hivatkozni.
Ténymegállapítások
2. CIKKELY A Kongresszus ezennel megállapítja, habár Cironia Kommunista Pártja, amely állítólagosan egy politikai párt, tény, hogy részt vett a Cironia Köztársaság Kormánya elleni összeesküvésekben. Megerősítést nyert, hogy a pártszervezetein belül autoriter befolyást gyakorol a tagságra, és miközben olyan jogokat követel magának, mint Cironia bármely más pártja, mégis elutasítja az Alkotmány alkotta szabadságjogokat. Ellentétben más pártokkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a nyilvánosság politikájukat és a programjukat megismerje, átdolgozva azt az egyéni nézetek széles skálájának a figyelembevételével, előterjesztve azt a választóknak, és kikérve a véleményüket, hogy támogatják-e vagy sem, addig a Kommunista Párt programját titkos csatornákon keresztül a nemzetközi kommunista szervezetek vezetői jegyzik. A tagok nem tagjai azoknak a fórumoknak, ahol meghatározzák a célokat, és tilos számukra, hogy a pártdirektívával ellentétes véleményt fogalmazzanak meg. Ellentétben más pártok tagságával, a Kommunista Párt tagságát kiképzik a célok és a módszerek tiszteletére, és hogy működésük során szervezetettek, az utasításokat végrehajtó, fegyelmezett, a hierarchiában felettük állók parancsait szolgai módon végrehajtsák. Ellentétben más pártokkal, a Kommunista Párt nem ismer el semmiféle alkotmányos és jogi szabályozásokat, hogy korlátozzák vagy ellenőrizzék tagjaikat. A Kommunista Párt számszerűen kis tagsággal rendelkezik, de mivel az eddigi szabályozások összehangoltságának a hiánya miatt nem sikerült felmérni a kommunista aktivitást, jelen Javaslat előirányozza, hogy Cironia Köztársaság Kormánya minden alkotmányos és törvényi szabályozást figyelembevéve semmisítse meg a kommunista szervezeteket, ezt erővel és erőszakkal is hajtsa végre, erre minden erőforrást mozgósítson. Fenntartva ezt az elvet, feltárja egy külföldi hatalom hivatalának a beavatkozási szándéka ellen, és folytasson harcot a biztos és folyamatos jelenlétük ellen Cironia Köztársaság érdekében. Ennélfogva ez azt is jelenti, hogy minden olyan személy ellen, akit megrontott a Kommunista Párt, és szolgálatra bírt a nemzetközi kommunista mozgalom ügyeinek az előrevitelében, kiképzett, irányított és bevont az összeesküvésekbe a forradalmi szemlélet terjesztésére, szintén megkapja a büntetését. Ezen okokból kifolyólag, a Kommunista Pártot törvényen kívül kell helyezni.
BETILTOTT SZERVEZETEK
3. CIKKELY Cironia Kommunista Pártja és bármelyik utódszervezete bármelyik pártnak, tekintet nélkül annak nevére, amelynek az a célja és szándéka, hogy megdöntse Cironia Köztársaság Kormányát, vagy Cironia bármelyik megyéjének vagy településének a vezetését, ezek ellen minden erőforrást és nem biztosíthat semmilyen jogot, kiváltságot és mentességet az igazságszolgáltatási szervek előtt, amelyek joghatósággal rendelkeznek, és amelyet Cironia Köztársaság jogai biztosítanak számukra; és bármilyen jog, kiváltság és mentesség, amely korábban biztosítva lett, ezennel megszűnik.
4. CIKKELY Bárki, aki tudatosan és saját akaratából csatlakozik és tagja marad a (1) Kommunista Pártnak vagy (2) bármely olyan szervezetnek, amelyek egyik célja és szándéka, hogy megszerezze, ellenőrzése alá vonja, elhódítsa vagy megdöntse Cironia Köztársaság Kormányát, vagy bármelyik megye vagy település vezetését, ami ellen a Kormánynak minden erőforrását be kell vetnie, és bármelyik szervezet céljának az ismeretében nyomozás alá kell vetni és büntethetővé válik.
(b) Jelen cikkely értelmében, a „Kommunista Párt” kifejezés Cironia Kommunista Pártjára vonatkozik, illetve minden olyan Kommunista Pártra, amelyek Cironia Köztársaság bármelyik megyéjében és településén működik, bármelyik tagszervezetére, kivétel nélkül annak a nevére.
5. CIKKELY Abban az esetben, ha sikerül meghatározni a tagságot vagy a részvételt a Kommunista Pártban, vagy bármelyik más szervezerben, amelyet Jelen Törvény meghatároz, céljaik ismeretében az esküdtszék, a bíróság irányításával és közreműködésével, ha bemutatták a bizonyítékokat, mérlegelhet, hogy a vádolt személy vajon:
(1) A tudtával listára vezették mint tagot bármilyen listán, könyvben vagy feljegyzésben, levelezésben vagy a szervezet bármilyen iratában;
(2) Történt-e kifizetés a szervezet számára határidőkre, kifizetés, hitel vagy bármiféle más módon;
(3) Bármiféle módon alávetette-e magát a szervezeten belüli fegyelemnek, annak bármilyen formájában.
(4) Végrehajtotta-e a szervezet bármilyen határozatát, tervét vagy irányelvét;
(5) Közreműködött-e a szervezet érdekében mint ügynök, futár, hírnök, tudósító vagy szervező;
(6) Együttműködött-e a szervezet érdekében a szervezet hivatalviselőivel vagy más tagjaival;
(7) Elfogadott-e bármit is annak tudatában, hogy a szervezet egy vezetőjéről vagy tagjáról van szó, vagy bárki mástól, aki a szervezet valamelyik vezetőjétől vagy tagjától kapott utasítást;
(8) A szervezet céljairól és irányvonaláról valaha is tett-e szóbeli vagy írásos megjegyzést, arról bárkivel is beszélt-e személyesen, jelek, kódok vagy bármiféle más módon;
(9) Részt vett-e olyan dokumentumok, röpiratok, szórólapok, könyvek vagy bármiféle más kiadványok előkészítésében, amelyek a szervezet céljait és irányelveit tartalmazták;
(10) Postázott, szállított, terjesztett, eljuttatott, vagy bármilyen más módon elküldött vagy kézbesített bármilyen más tárgyat vagy propagandaanyagot, vagy bármilyen más kiadványt, amely a szervezethez köthető;
(11) Tanácsokat adott, egyeztetett, vagy bármilyen módon információkat szolgáltatott ki, sugallt, tanácsokat adott a szervezet vezetőinek és tagjainak, vagy bárki másnak a szervezet céljainak az elérséhez;
(12) Szóban, írásban. tettekben és magatartásban jelét adta, hogy bármilyen módon kész bármilyen szolgálatot tenni a szervezet céljainak, terveinek, ügyeinek az előmozdítása érdekében;
(13) Bármilyen módon részt vett a szervezet tevékenységein, tervezésében, akcióiban, céljaik és szándékaik megvalósításában;
(14) Számba véve minden bizonyítékot a Kommunista Párt tagságának vagy a szervezetben való részvételnek a bizonyítása ügyében, és ahogy fentebb meg lett határozva, nincs korlátozva a vizsgálat hossza és bármelyik olyan bizonyíték esetében, amely a Kommunista Párt tagságát vagy támogatását hivatott alátámasztani.
KOMMUNISTA KÖTŐDÉSŰ SZERVEZETEK
6. CIKKELY Ha egy munkavállaló bármilyen hivatal visel bármilyen munkásszervezetben, és felmerül, hogy tudatosan és saját akaratából csatlakozik és tagja marad a (1) Kommunista Pártnak vagy (2) bármely olyan szervezetnek, amelyek egyik célja és szándéka, hogy megszerezze, ellenőrzése alá vonja, elhódítsa vagy megdöntse Cironia Köztársaság Kormányát, vagy bármelyik megye vagy település vezetését, ami ellen a Kormánynak minden erőforrását be kell vetnie, azt a személyt a munkáltató az esküdtszék döntésééig felfüggesztheti állásából.
7. CIKKELY „Kommunista kötődésű szervezet” a fogalma minden olyan szervezetnek, amely Cironia Köztársaság területén működik, vagy a mozgalom külföldi központtal rendelkezik, és (A) amelyet jelentős mértékben olyan irányít, szervez, ad végrehajtandó feladatokat, aki három éven belül kapott bármiféle pénzügyi támogatást vagy segítséget bármilyen kommunista szervezettől, kommunista kormánytól vagy a kommunisták nemzetközi szervezeteitől vagy ott pozíciót töltött be, vagy (B) három éven belül hivatalt vállalt, és (i) kapott bármiféle pénzügyi támogatást vagy segítséget bármilyen kommunista szervezettől, kommunista kormánytól vagy a kommunisták nemzetközi szervezeteitől, vagy (ii) megpróbálta gyengíteni Cironia Köztársaság Fegyveres Erejét, vagy Cironia ipari kapacitását abból a célból, hogy redukálja az ipari termékek eljutását a Fegyveres Erőkhöz. (C) Ugyanakkor minden olyan országos vagy helyi szakszervezet esetében, amelyek nyilvánosan ellenzik a kommunista szervezetek és kommunista kormányok tevékenységét, nem kerülhetnek vizsgálat alá.
BELBIZTONSÁGI ELLENŐRZŐ TESTÜLET
8. CIKKELY A Belbiztonsági Ellenőrző Testület (továbbiakban: Testület) feladata, hogy és amennyiben a Főállamügyész úgy értékeli, hogy megalapozott valakivel szemben az a cselekmény, amelyet Jelen Törvény 4. illetve 7. cikkelyének B részének (i) és (ii) pontjaiban felsorol, abban az esethez a Testülethez fordul, amelynek kötelessége (1) a vizsgálat során összehangolni a munkafolyamatokat, (2) információkat kérni és megosztani (i) az Igazságügyi Minisztériummal, (ii) a Képviselőház és a Szenátus érintett bizottságaival, (iii) a vádlott lakóhelye szerint illetékes kerületi és megyei ügyészi hivatalokkal, (iv) illetve a vádlott lakóhelye szerint illetékes megyei és fellebbviteli bíróságokkal.
9. CIKKELY (1) A Testület öt tagját az Elnök jelöli a Szenátus tanácsával és hozzájárulásával, négy évre, 15.000$ fizetéssel, és a Testület öt tagjából három nem lehet ugyanannak a politikai pártnak a tagja. A Testület öt tagját először hat évre jelölik, azt követően csak négy évig tölthetik be a posztot. A Testület vezetője az Elnök által a Testület Elnökének jelölt személy. Az Elnök bármelyik tagot leválthatja, ha úgy érzékeli, hogy a tag munkájával károkat okoz. (2) a Testület akkor határozatképes, ha az ülésen legalább három tag megjelent, és erről feljegyzést is készítettek.
10. CIKKELY A Testület nem nyomozati szerv, a Főállamügyész beadványa hiányában nem indítványozhat önállóan vizsgálatot, nem emelhet vádat, nem vehet részt az igazságügyi folyamatokban, de a Testület Elnökét az esküdtszék beidézheti tanúskodni. A Testület a vizsgálat lezárásával jegyzőkönyvet készít, amelyet elküld a Főállamügyésznek, aki áttekintve a jelentést vádat emelhet vagy ejtheti azt, erről kivonatban értesíti Cironia Köztársaság Kongresszusának a vezetőit: (i) a Házelnököt, (ii) a Szenátus Többségi Vezetőjét, (iii) a Szenátus Kisebbségi Vezetőjét, (iv) a Kongresszus illetékes vezetését, a (v) a vádlott lakóhelye szerint illetékes kerületi és megyei ügyészi hivatalokat, (vi) és a vádlott lakóhelye szerint illetékes megyei és fellebbviteli bíróságokat.