Törvény megtekintése

   Sz. 3 - Törvény az elérhető, minőségi és felelős ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatásról

Benyújtotta: George Lee
Kiadva: 2017. nov. 20. (1951/11)
hatályos

TÖRVÉNY AZ ELÉRHETŐ, MINŐSÉGI ÉS FELELŐS ELLÁTÁST NYÚJTÓ EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSRÓL

 

III. KONGRESSZUS
1. ÜLÉSSZAK

 

SZPONZOR: Stuart Hoyt (R-MN), Gregory McInnis (R-ED)

Mivel ennek a törvényjavaslatnak a halasztott bevezetése hajlamos lehet arra, hogy meghiúsítsa a célját, amely haladéktalanul kiterjeszti a Cironia lakóinak egészségügyi ellátáshoz való hozzáférését, ezért ez a közegészségügy azonnali megőrzéséhez szükséges vészhelyzeti törvényjavaslatnak minősül.

I. CIKKELY Az általános előirányzatról szóló törvény egyes tételeinek kiegészítése és az 1952-es pénzügyi évben az egészségügyi reformmal kapcsolatos egyes költségek finanszírozása céljából felmerülő egyéb előirányzatok tekintetében a 102. szakaszban meghatározott összegeket az általános alapból kell alkalmazni, kivéve, ha az e törvényben vagy a további előirányzatokban meghatározott feltételek mellett és a közpénzek folyósítására vonatkozó törvények hatálya alá tartozó, az 1952. szeptember 30-ig tartó pénzügyi évre külön jogszabályban, az említett 102. szakaszban szereplő összegek a korábban erre a célra előirányzott és rendelkezésre bocsátott összegek mellett további összegeket tartalmaznak, feltéve, hogy az ebben a szakaszban előirányzott források nem kerülnek máshol felhasználásra 1952. szeptember 30-ig.

 

102. SZAKASZ Egészségügyi és Jóléti Minisztérium végrehajtó hivatala

A Miniszter Hivatala

Az 1951/52. évre megalapozott általános előirányzott forrásokról szóló törvény F csoportjának (továbbiakban: Előirányzati Törvény, 1952.) 202. cikkelye alapján előirányzott összeg............................................... ......... 740,000 $

 

Közegészségügyi Osztály

Az Előirányzati Törvény, 1952. 202. cikkelye alapján előirányzott összeg ............................................... ... $ 1,120,000

 

3. §. A GAZDASÁGI FEJLESZTÉSI VÉGREHAJTÓ HIVATALA

A. Biztosítási Osztály

1) A biztosításokkal kapcsolatban felmerült költségeket külön bizottság vizsgálja meg, és tanulmányozza a hatását Cironia területén. Az Előirányzati Törvény, 1952. 202. cikkelye alapján előirányzott összeg.................... 150.000 $

2) A köztársaság egyes, előre nem tervezett kötelezettségeinek biztosítása érdekében, a jelenlegi előirányzatok céljának megváltoztatása és bizonyos törvényi követelmények teljesítése érdekében az ebben a szakaszban meghatározott összegeket az Központi Költségvetésből kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha kifejezetten másként rendelkezik. Az e szakaszban meghatározott feltételek mellett és az 1951. szeptember 30-ával végződő pénzügyi évre vonatkozó közpénzek kifizetését szabályozó jogszabályok. Jelen források a korábban előirányzott és rendelkezésre bocsátott összegek mellett vannak feltüntetve. ezek a tételek, feltéve továbbá, hogy az ebben a szakaszban előirányzott pénzeszközök nem kerülnek máshol felhasználásra, 1952. szeptember 30-ig kiadás céljából rendelkezésre állnak.

 4. §. AZ ADMINISZTRÁCIÓS ÉS PÉNZÜGYI HIVATAL VÉGREHAJTÓ OSZTÁLYA

A. Tartalékok

A tartaléknak a törvény végrehajtásához kapcsolódó további adminisztratív költségeinek finanszírozására, beleértve - de nem kizárólag - a köztársaság személyzeti költségeit, a túlórákat, a szerződéseket és szükség szerint az új információs technológiák beszerzését; a titkár az 1951. és 1952. pénzügyi évre vonatkozó előirányzatok és juttatások egyéb előirányzataiból és juttatásairól átcsoportosíthatja az említett költségeket fedező összegeket, amennyiben az egyébként rendelkezésre álló összegek e célból nem elegendőek, áthelyezési tervet kell készíteni, amelyet előzetesen be kell nyújtani a Képviselőház és a Szenátus Előirányzati Bizottságainak; a titkár csak az igazgatás és pénzügyek végrehajtó hivatala kérdésében illetékes, az Egészségügyi és Jóléti Minisztérium végrehajtó hivatala, és a biztosítási körzet közötti átcsoportosításokat más előirányzatokra és elosztásokra nem ruházhatja át; és feltéve, hogy a titkár az 1952-es költségvetési évre az egészségügyi ellátás minőségével és költségeivel kapcsolatos költségeit használja fel jelen összegből. ..................... ..... 350,000 $

5. §. Egészségügyi és humán szolgáltatások ügyvezető iroda

A. Közegészségügyi Osztály

1) Proaktív, egész országra kiterjedő fertőzés-megelőzési és -ellenőrzési program végrehajtása céljából; feltéve, hogy az ezzel ellentétes bármely általános vagy különleges törvény ellenére a közegészségügyi osztály az egészségügyi ellátás minőségének megosztása révén proaktív állami szintű fertőzés-megelőzési és -ellenőrzési programot alakít ki az engedélyezett egészségügyi intézményekben a fertőző betegségek, köztük a cseppfertőzés vagy a légi úton terjedő légúti betegségek terjedésének megakadályozásával kapcsolatos fertőzésellenőrzési gyakorlatok végrehajtása és betartása; feltéve, hogy az ajánlott fertőzésellenőrzési gyakorlatoknak tartalmazniuk kell, de nem korlátozódnak a kézi higiéniára; a szabványos óvintézkedések és az átviteli alapú óvintézkedések, ideértve a személyes kontaktust, a cseppfertőzéseket és a légi úton terjedő fertőzéseket, valamint a légzőkészüléket; a fertőzés-megelőzési és -ellenőrzési program kötelező oktatást tartalmaz az engedéllyel rendelkező egészségügyi személyzet és az engedéllyel rendelkező egészségügyi intézmények alkalmazottai számára ajánlott fertőzésellenőrzési gyakorlatok tekintetében, valamint az általános protokollok egyéni és intézményi meg nem felelésére vonatkozó szankciók kapcsán. ................................. 417,000 $

2) A gyermekgyógyászati ​​palliatív ellátás programhoz ... 60,000 $

 

103.SZAKASZ Jelen szakaszban szereplő következő szavakat az itt megadott fogalom szerint kell értelmezni, hacsak a szövegkörnyezet egyértelműen másképp nem kívánja:

1) „Orvos”, licenccel rendelkező egészségügyi szakember;

2) „Tanács”, az Egészségügyi Minőség- és a Költséghatékonyság Tanácsa;

3)  „Létesítmény”, egy kórház, klinika vagy idősek otthona, vagy otthoni egészségügyi hivatal;

4) „Az egészségügyi szolgáltató”, a klinikai orvos, a létesítmény vagy több orvos által létrehozott praxis;

 5) „Biztosító”, egy felhatalmazott vállalat, amely szerződést köt baleset- és egészségbiztosítás tárgyában, nonprofit kórházi ellátás társasági licenc alatt, nonprofit egészségügyi szolgálat társasági licenc alatt, fogászati szolgáltatás társasági licenc keretében, licenccel rendelkező, engedélyezett egészségügyi karbantartó szervezet.

6) „Több orvos által létrehozott praxis”, két vagy több orvos, akik részt vesznek a betegellátásban úgy, hogy egy rendelőn belül a közösek az eszközök és a személyzet, és az abból származó bevételt egy előre elfogadott képlet alapján osztják meg.

I. CIKKELY Az Egészségügyi Minőség- és a Költséghatékonyság Tanácsa végrehajtó hivatala ellenőrizheti az egészségügyi ellátás minőségének és költségeinek kezelését. A Tanácsnak meg kell határoznia az egészségügyi ellátás minőségének javítását és a költségek csökkentését célzó javaslatokat. A célokat a magas színvonalú, biztonságos, hatékony, időszerű, hatékony, méltányos és betegközpontú egészségügyi ellátás előmozdítására kell alapozni. A Tanács az Egészségügyi és Jóléti Minisztérium végrehajtó hivatala munkatársait megkapja, és - az előirányzat függvényében - alkalmazhat olyan kiegészítő személyzetet vagy tanácsadókat, akiket szükségesnek ítél. A tanács az Egészségügyi és Jóléti Minisztérium titkára, a köztársaság könyvvizsgálója vagy megbízottja, a főellenőr vagy megbízottja, a főügyész vagy megbízottja, a biztosítási ügyek biztosa, a csoportbiztosítási igazgató, és 7 fő, akiket az elnök nevez ki. A nem kormányzati szervezetek képviselői egymást követő hároméves időszakokat szolgálnak fel. A tanács elnöke az egészségügyi és emberi szolgálatok titkára.

103. SZAKASZ

a) A Tanács kidolgozza és összehangolja az egészségügyi ellátás minőségének javítását célzó javaslatok megvalósítását, amelyek célja az egészségügyi költségek növelése vagy csökkentése, az ellátás minőségének javítása, beleértve a faji és etnikai egészségügyi egyenlőtlenségek csökkentését. Mindegyik ilyen cél tekintetében a Tanács meghatározza a cél eléréséhez szükséges lépéseket; megbecsüli a végrehajtás költségeit; megtervezi az egészségügyi ágazat és a közjó számára elérhető rövid távú vagy hosszú távú pénzügyi megtakarításokat, és megbecsüli az egészségügyben részt vevő fogyasztók egészségi állapotának várható javulását a közösségben.

b) A tanács szerződést köthet egy független egészségügyi szervezettel, hogy a tanácsot a feladataihoz kapcsolódó technikai segítségnyújtással lássa el, ideértve többek között az egészségügyi minőségi célok fejlesztését, a költségek csökkentésének célját, a teljesítményt a mérési referenciaértékek alapján, az egészségügyi minőségi beavatkozások megtervezését és végrehajtását, beleértve az e szakaszban előírt jelentéseket is. A független egészségügyi szervezetnek bizonyítania kell a szükséges készségeket és szakértelmet, hogy:

(i) összegyűjtse, elemezze és összesítse a költségekkel és a minőséggel kapcsolatos adatokat az egészségi állapot folyamatosságában;

(ii) az adatok elemzése minőségfejlesztési területeken keresztül;

(iii) együttműködnek a minőségjavító intézkedések megtervezésében és végrehajtásában;

(iv) a titoktartás fenntartásához és az adatok sértetlenségének megőrzéséhez szükséges biztonsági intézkedések létrehozása és fenntartása;

(vi) tervezzen és hajtson végre egészségügyi ellátással kapcsolatos egészségügyi javító változásokat az egészségügyi szolgáltatókkal;

és (vi) azonosítsa és szükség esetén megfelelő költség- és minőségi intézkedéseket dolgozzon ki. Amennyire lehetséges, a független szervezet együttműködik más szervezetekkel, amelyek fejlesztik, gyűjtik és nyilvánosan jelentik az egészségügyi költségeket és minőségi intézkedéseket.

c) A tanáccsal szerződésben álló független szervezet éves alapon készít és frissít egy jelentéstételi tervet, amely meghatározza a feltüntetendő költség- és minőségi intézkedéseket. A jelentési tervnek meg kell felelnie az a) és b) alpontok követelményeinek. A szervezetnek figyelembe kell vennie azokat a már meglévő intézkedéseket, amelyek a nyilvánosság számára már rendelkezésre állnak, és hogy a tanács számára költséghatékony-e, és a kereskedelemben hozzáférhető összehasonlító adatok és a fogyasztói döntéstámogató eszközök engedélyezése. 

d) A biztosítók és az egészségügyi szolgáltatók az e) pont szerint kihirdetett rendeleteknek megfelelően adatokat szolgáltatnak a tanács vagy a független szervezet felé a tanács engedélyével. Ha a biztosító vagy az egészségügyi szolgáltató nem tesz eleget kellő időben a szükséges adatoknak a közlésére a tanács felé, a tanács írásbeli értesítést küld a biztosítónak vagy a szolgáltatónak. Ha a biztosító vagy az egészségügyi szolgáltató nem teljesíti az előírt írásos feladatot a kézhezvételétől számított 2 héten belül a szükséges információkat, akkor a biztosító vagy a szolgáltató köteles 300 dollár büntetést fizetni minden késedelmi hétre; azzal a feltétellel azonban, hogy az e szakasz szerinti maximális büntetés 6 000 dollár.

e) A tanács további szabályokat és rendelkezéseket hozhat az ésszerűen megkövetelhető információk típusára vonatkozóan, valamint a minőségi javítás és a költségcsökkentési célok megvalósításának formáját.

 f) A tanács irányelveket fogadhat el önmagára és tanácsadó bizottsága számára a hatékony működésére vonatkozóan, és javasolhatja, hogy a köz- vagy magán-egészségügyi szervezetek felelhessenek a cél megvalósításáért, és segítséget nyújthatnak e szervezetek fejlesztésében. Megvalósítási terveket készíthetnek.

(g) A tanács feladata fejleszteni a teljesítménymérés referenciaértékek alapján kapott mértékét, amelyeket aztán közzé kell tenni minden évben e a vezető ügynökségek és szervezetek, valamint a tanács és a tanácsadó bizottság egyeztetése után. Az ilyen referenciaértékeket oly módon kell kialakítani, hogy előmozdítsák a minőségi mérés és jelentéskészítés közös nemzeti kereteit, ideértve - de nem kizárólag - azokat a Nemzeti Minőségügyi Fórum és a Kórházak Minőségügyi Szövetsége által jóváhagyott, és más minőségi nemzeti csoportok által elfogadott intézkedéseket. A teljesítményre vonatkozó referenciaértékeknek klinikailag fontosnak kell lenniük, és tartalmazniuk kell mind a folyamat-, mind az eredményadatokat, szabványosítaniuk kell azokat, időszerűnek kell lenniük, és lehetővé kell tenniük és bátorítani az orvosokat, a kórházakat és más egészségügyi szakembereket, hogy javítsák az ellátás minőségét. A tanács által jelentett adatok pontosaknak és bizonyíthatóaknak kell lenniük, és nem mutathatnak különbséget, ha az összehasonlítás nem statisztikailag szignifikáns. Az e szakaszban létrehozott tanácsadó bizottság tagjai ésszerű lehetőséget kapnak arra, hogy az összes jelentést felülvizsgálják, és megjegyzik a nyilvánosság előtt.

h) A tanács éves nyilvános meghallgatásokat folytat az egészségügyi ágazat érintettjeivel, az egészségügyi ellátásban részt vevő fogyasztóknak és a nagyközönségnek a célok és a teljesítménymérési referenciaértékek tekintetében történő beviteléhez. A tanács felkéri az érintett célok megvalósításában érdekelt feleket, hogy segítsenek az egyes célok megvalósításának és értékelésének elősegítésében.

i) A tanács legalább évente egy jelentést készít az egészségügyi finanszírozással foglalkozó vegyes bizottságról, valamint a ház és a szenátus ügyintézőinek arról, hogyan halad előre a minőség javítása és az egészségügyi ellátás költségeinek csökkentése.

j) A tanács javasolhat jogszabályokat vagy szabályozási változtatásokat, ideértve a nemzeti egészségügyi fizetési módszerekre vonatkozó ajánlásokat is, amelyek elősegítik a tanács által meghatározott egészségügyi minőségi és költségmegtakarítási célokat, és a tanács e fejezet szerinti szabályozást hozhat.

k) Az előirányzat függvényében a tanács a támogatás céljára vagy kölcsönök formájában kifizetheti az egészségügyi ágazat tagjait a tanács által megfogalmazott célok megvalósítása érdekében.

l) A tanács valamennyi ülésének meg kell felelnie a fentebb leírtaknak, kivéve, ha a tanács a saját szabályzatán keresztül máshogy nem rendelkezik a tanács végrehajtó ülésein. A tanácsnak nem kell intézkednie erről egyik végrehajtó ülésen sem.

m) A tanács tagjai nem kapnak fizetést vagy napidíjat mint tanácstagok, de a feladataik teljesítése során ésszerűen felmerülő tényleges és szükséges költségekért térítésben részesülnek. A költségek magukban foglalhatják az utazás és a megélhetési költségek megtérítését, amelyet a tanács üzleti tevékenységeként kell feltüntetni.

(n) A tanács az előirányzat függvényében felszerelheti berendezési tárgyakkal az irodahelyiségeket, árukat és szolgáltatásokat vehet.

 

Egyéni egészségbiztosítás

I. SZAKASZ Jelen szakaszban szereplő következő szavakat az itt megadott fogalom szerint kell értelmezni, hacsak a szövegkörnyezet egyértelműen másképp nem kívánja:

1) „Működő biztosítás”: minden olyan egyéni biztosítás, amely névre szól, és több mint 63 napja nem kötődik hozzá egészségügyi terv: (a) az egyéni vagy csoportos egészségügyi terv, amely megfelel a „minimum működő biztosítás feltételeinek” fogalmának, amelyet az Egészségügyi és Jóléti Minisztérium állapít meg; (B) az egészségügyi terv, beleértve, de nem kizárólagosan, a kiadott egészségügyi tervet, megújított vagy az Amerikai Egyesült Államokból honosította vagy Cironia Köztársaság területén kötötték meg, illezve az egyén, aki beiratkozott diáknak minősül, egy másik állam polgára; (L) minden egyéb feltétel alapján megkapható az egyéni egészségbiztosítás, feltéve, hogy nincs folyamatban kiegészítő egészségbiztosítás, beleértve, de nem kizárólagosan, a balesetbiztosítást, csak korlátozott látás vagy fogászati ​​ellátásokat, ha azt külön ajánlják fel; a kórházi kártérítés, ha a felajánlott összeg önálló ajánlattétel, nincs összhangban e fejezetben felsoroltakkal, az egyéni biztosítással rendelkezők esetében nem haladhatja meg a 100 $ összeget egy napra; a kártérítést éves szinten kell kifizetni, amelynek a pénzügyi alapja Cironia Köztársaság jövedelmi viszonyainak a változásával egyenes arányban változik, abban az esetben, ha a jövedelmek csökkennek, úgy az összeg értéke stagnál, amelyet halál esetén a házastársnak vagy a legközelebbi vér szerinti hozzátartozónak kell kifizetni;

2) Az egyéni egészségbiztosítás kiegészítő biztosításai lehetnek: fogyatékossági jövedelembiztosítás; egészségbiztosításhoz kapcsolódó felelősségbiztosítás; meghatározott betegséghez vásárolt kiegészítő biztosítás nem helyettesíti a egészségügyi tervet, még akkor sem, ha mindenben megfelel az egészségügyi és jóléti miniszter által rendeletben közölt követelményrendszerének; biztosításból eredő valamely munkavállalói kártérítési vagy ahhoz kapcsolódó per; gépjárműhöz kapcsolódó orvosi biztosítás; olyan biztosítás, amely alapján az általános ellátásokban részesül, ezek nélkül a törvény által előírtak alapján tartalmaznia kell a felelősségbiztosítási szerződést vagy azzal egyenértékű egyéni biztosítást; a hosszú távú ellátást, ha külön csomagban ajánlották fel. Vényköteles gyógyszer vásárlásának kedvezményére csak működő biztosítással rendelkezők jogosultak.

 3) „Lakos” az a személy, aki:

(1) jogosult adó-visszatérítésre;

(2) rendelkezik hivatalos jelzálogszerződéssel, és a jelzáloggal terhelt ingatlan Cironia Köztársaság területén található;

(3) aki háztulajdonos, és rendelkezik legalább kiegészítő egészségügyi biztosítással;

(4) illetőségigazolást nyújtott be, és az azonosított lakóhelye Cironia Köztársaság városa vagy települése, és ez egy előfeltétele annak, hogy a kormányzati szervezet foglalkozzon az állampolgársági kérvényével;

(5) fizetett saját nevében, vagy van gyermeke vagy egy olyan eltartottja, akinek felügyeletre van szüksége, vagy államilag támogatott főiskolai, közösségi főiskolai vagy egyetemi képzésben vesz részt;

(6) kért és kapott állami támogatást Cironia Köztársaság maga vagy az a gyermeke vagy tőle függő személye számára, aki az felügyeletére van bízva;

(7) egy gyermek vagy eltartott, aki még a felügyeletében van, aki beiratkozott egy állami iskolába a köztársaság bármelyik településén vagy városában, kivéve, ha ilyen címen kap oktatási támogatást a gyermek vagy eltartott, vagy egy másik oktatás joghatóság alá tartozik;

(8) a köztársaság regisztrált szavazója;

(9) nem kapott semmilyen támogatást, mentességet, levonási jogosultságot, kiváltságot azért, mert állandó lakhelye van a köztársaság területén; vagy

(10) vagy bármilyen olyan írásos feltétel szerint lakos, amely alapján a pénzügyminiszter ruházza fel polgárjoggal.

II. SZAKASZ (a) 1952. július 1-jétől a következő, 18. életévét betöltött vagy idősebb személynek lehet megkötni és fenntartani egyéni betegbiztosítást, és fizetheti, amíg elérhetőnek tekinti, aki: (1) Cironia Köztársaság lakosa; (2) azok a lakosok, akik 63 napon belül telepednek le. Azon személyek, akik 63 napon nem indítják meg az egyéni betegbiztosítás megkötésének folyamatát, a határidő lejárta után 90 nappal megszűnik számára bármilyen egészségügyi szolgáltatás.

(b) Minden olyan személy, személyijövedelem-adóvisszatérítést kérvényez mint a köztársaság lakosa, külön-külön vagy együttesen a házastársával, jeleznie kell a visszatérítésre vonatkozó igényét az adóév utolsó napján, amelyre az adóbevallás benyújtásától kezdődően van lehetősége a kérvény benyújtására, ha (i) van hatályos biztosítása az (a) alfejezetben taglaltak szerint, vagy annak hatálya alá esik, vagy kedvezményezettje egy egészségbiztosításnak, amely vagy az ő vagy többek nevére szól, (ii) aki a (3) bekezdés alapján kér mentességet. (iii) Ha a személy nem jelzi vagy arról tájékoztat, hogy nincs érvényben lévő egészségügyi biztosítása, akkor az adót úgy kell kiszámolni, hogy a visszatérítésben erre a címre ne kapjon semmiféle kedvezményt sem ő, sem a házastársa, sem bármelyik másik családtagja. Ha a személy azt közli, hogy az egészségbiztosítása érvényben van, de a hivatal a rendelkezésre álló információk alapján nem teljesül az (a) bekezdésben foglaltak, akkor az az adót az adóévre visszatérítés nélkül kell meghatározni (b) a B. rész 62. fejezetének 3. pontja szerint, illetve abban az esetben az a személy, aki a kérelmet a házastársával közösen adja be, egyik fél sem részesülhet az adójóváírásból, de az illetékes hivatal által indított eljárás ellen sem, de értesíteni kell az ügy előrehaladásával kapcsolatban, és a leírt szabályoknak megfelelően lehetőséget kell biztosítani számára meghallgatásra.

201. § Az egyén mentesül a 102. szakasz rendelkezése alól, ha csatolja a hiteles vallomását az adóbevallásához, amely szerint nem volt beszámítható a biztosítás idején, vagy vallási elhatározás alapján nem tartotta fontosnak fenntartani abban a 12 hónapban a biztosítást, amelyről adóbevallást nyújtott be. Bárki, aki azt állította, hogy mentességet élvez, de megkapta az orvosi egészségügyi ellátást jelen adóköteles évben, vissza kell fizetni a teljes orvosi ellátás költségét a 102. szakasz (b) pontja alapján.

a) Minden személy, aki az egyéni jövedelemadó-bevallását mint a köztársaság lakosa külön-külön vagy a házastársával együttesen adja be az adó-visszatérítés céljából, jeleznie kell az előírt módon a biztosítója felé, amely igazolja, hogy ez a személy (i) biztosított volt az elmúlt adóköteles év 12 hónapjában a törvényeknek megfelelően, abban az esetben a benyújtott bevallás (a) bekezdésében előírtaknak megfelelően hatálya alá tartozó egyén, vagy a biztosítás alá tartozó egyén számára kérheti a mentességet a 3. szakasz alapján. Ha az illető nem jelzi, vagy azt jelezte, hogy nem volt ilyen biztosítása, akkor büntetést kell kivetni a visszatérítésre. Ha ez a személy jelzi, hogy rendelkezik hatályos biztosítással, de a biztosító a számára rendelkezésre álló információk alapján megállapítja, hogy az ilyen feltétel az (a) bekezdés szerint nem teljesül, akkor az biztosító kiszabja a büntetést. Ha bármely adóévre, egészben vagy részben, az adózó nem tesz eleget az (a) bekezdésben foglalt feltételeknek, a biztosítónak meg kell őriznie minden túlfizetett összeget azt az adózónak vissza kell fizetni a (c) bekezdésben leírtak szerint; feltéve azonban, hogy a visszatartott összeg nem haladhatja meg a minimális biztosítási díj hitelképes fedezetének 50 százalékát, amelyre az egyén jogosult lett volna az előző évben. A minimális biztosítási díj hitelképes fedezetet, amelyek az egyén jogosult lett volna az előző évben. A büntetést kell kivetni az egyes hónapokra, ha az egyén nem felel meg az (a) bekezdés követelményeinek; feltéve, hogy az eltelt a biztosítás 63 nap vagy annál kevesebb ideje lépett hatályba, nem kell büntetést kiszabni.

b) gyermekek és serdülők, a születéstől 18 éves korig bezárólag, jogosultságot szerez ingyenes egészségügyi ellátásra, ha a családjának jövedelmi szintje meghaladja az országos szegénységi szint 133 százalékát, de legfeljebb 300 százaléka, az ilyen gyermekek és serdülők megkapnak minden egészségügyi és orvosi ellátást.

c) Támogatható munkavállalónak számít, aki alkalmazásban áll (i), akit igazol a munkáltató (II), aki a Köztársaság területén tartózkodik; (Iii), aki nem töltötte be 65. évét; (Iv), akinek a munkáltatója vagy családtagja. A munkáltató az elmúlt 6 hónapban nem fizetett olyan egészségügyi biztosítást, amelyet az egyén igénybe vett; és (v), aki megfelel annak a pénzügyi és egyéb előírt jogosultsági normáknak, kihirdetett rendeleteknek, hogy a bruttó családi jövedelem nem haladja meg a szövetségi szegénységi szint 300 százalékát.

202. § Jelen szakaszban szereplő következő szavakat az itt megadott fogalom szerint kell értelmezni, hacsak a szövegkörnyezet egyértelműen másképp nem kívánja:

1) Betegbiztosítási tartozás: végrehajtott vagy igénybe vett egészségügyi szolgáltatást az igénybevevő biztosítása nem állja, ezért követelést nyújt be a biztosítója: amelyet: (i) behajthatatlannak tart, mivel ésszerű erőfeszítések kapcsán nem lehet behajtani, viszont jelen törvény lehetőséget nyújt rá, hogy a tartozást, amelyet a biztosító és a kórház nyújt be a helyben illetékes bíróságon, egy harmadik személynek kelljen befizetnie; (ii) hitelezési veszteségként tartanak számon; (iii) nem esik semmilyen kormányzati hivatal hatáskörébe; (iv) vissza nem térítendő egészségügyi szolgáltatásként lehet értelmezni.

2) „Sürgősségi betegellátás betegbiztosítási tartozással rendelkezők részére”, csak sürgősségi és életmentő ellátást kaphat az a személy, akinek nincs biztosítása, vagy betegbiztosítási tartozással rendelkezik.

3) „Sürgősségi egészségügyi állapot”, valakinek a betegsége, akár fizikai, akár szellemi szinten manifesztálódik, olyan súlyos tüneteket produkál, beleértve a súlyos fájdalmat is, hogy azonnali orvosi ellátásra szorul akár egy körültekintő, aki rendelkezik általános egészségügyi ismeretekkel, és feltudja mérni a gyógyszer hatását a szervezetre, akár egy laikus személy szerint is, vagy állapotos nőről van szó, biztosítás nélkül is meg kell kapnia a legszükségesebb ellátást.

4) „Sürgősségi szolgáltatások”, orvosilag szükséges egészségügyi szolgáltatások egy személynek a sürgősségi egészségügyi állapot megszüntetésére.

5) „Pénzügyi követelmények a kórházban” követelmény egy pénzügyi mérleg készítése minden évben, amelynek tartalmaznia kell, de nem kizárólagosan, ésszerű működési, bevételi és kiadási költségeket, valamint az ésszerű költségcsökkentéssel járó orvosi gyakorlati és a technológiai változásokat.

6) „Költségvetési év”, A 12 hónapos időszak októberében induló és következő év szeptemberében végződő év.

7) „Bruttó betegellátási bevétel”, a kórházaknak járó éves támogatási összeg, és a betegellátásért járó összeg.

8) „Egészségügyi szolgáltatások”, orvosilag szükséges fekvő- és járóbeteg-ellátás során alkalmazott eljárások. Az egészségügyi szolgáltatások nem foglalják magukban: (1) nem orvosi szolgáltatásokat, mint például a szociális, oktatási és szakképzési szolgáltatásokat; (2) a plasztikai sebészetet; (3) a visszavont és hiányzó eszközöket; (4) telefonbeszélgetéseket és konzultációkat; (5) s bírósági vallomást; (6) kutatási, kísérleti vagy bizonyított eljárásokat, (7) teljes vérátömlesztés, de az adminisztratív és feldolgozási költségek nyújtásához kapcsolódó vért és származékait nem kell megfizetni.

9) „Visszaigényelhető egészségügyi szolgáltatások”, egészségügyi szolgáltatás a biztosítással nem rendelkező vagy alulbiztosított betegek részére, akik úgy döntöttek, hogy anyagilag nem képesek fizetni a gondozást, részben vagy egészben, azon kórházak visszaigényelhetik állami forrásból az ellátási költséget; feltéve, hogy az egészségügyi komplexum sürgősségi, sürgős hozzáférési szolgáltatást nyújt; feltéve továbbá, hogy az ilyen egészségügyi központ nem jogosult visszatérítésre semmilyen más állami vagy magán, vagy harmadik fél által fizetett forrásból.

10) „Lakos”, élő személy, akit a Köztársaság hatályos szabályai alapján határoznak meg; feltéve azonban, hogy az ilyen szabályozás nem határozza meg, mint olyan személyt, aki azért költözött a köztársaság területére, azon egyedüli céllal, hogy biztosítsa az egészségügyi hozzáférését e fejezet szerint. Szülés vagy egy személy az idősek otthonában, kórházban vagy más egészségügyi intézményben önmagában még nem elegendő, hogy jogosult legyen bármilyen ellátásra, mint egy rezidens.

11) „Pótdíjfizető”, valamely személy vagy szervezet, amely fizet vagy intézkedik egészségügyi szolgáltatások nyújtotta kórházak és központok által nyújtott szolgáltatások vásárlásával kapcsolatban, az e fejezetben meghatározottak szerint; feltéve azonban, hogy a „pótdíjfzető” nem foglalja magában azon a kedvezményezettek vagy megnevezettek, és egyéb kormányzati programok és állami támogatások kedvezményezettjeit vagy megnevezettjeit és a dolgozóit, akik valamilyen programból kompenzációt kapnak.

12) „Alulbiztosított beteg”, olyan beteg, aki egyéni egészségbiztosítást nem fizet teljes egészében vagy részben, az egészségügyi szolgáltatásokat, amelyek adó-visszatérítésre jogosítanak fel, nem kapja meg, cserébe minden pénzügyi év végén egy összegben kell visszafizetnie az addig igénybe vett szolgáltatást. Ha két évig ezt nem teszi meg, csak sürgősségi ellátásra lesz jogosult.

13) „Nem biztosított beteg”, olyan beteg, aki a köztársaság lakosa, de nincs egészségügyi biztosítása, vagy nem fizet semmilyen hozzájárulást az egészségügyi ellátásához, ezáltal nem jogosult egészségügyi és orvosi ellátásra.

 

Munkáltató által fizetett egészségügyi ellátást

III. SZAKASZ Jelen szakaszban szereplő következő szavakat az itt megadott fogalom szerint kell értelmezni, hacsak a szövegkörnyezet egyértelműen másképp nem kívánja:

1) „Munkavállaló”, minden egyes alkalmazott bármely munkáltatónál jelen fejezet hatálya alá esik, és figyelmen kívül hagyja a foglalkoztatás tárgyát.

2) „Munkáltató”, egyéni vállalkozás, társulás, egyesület, társaság vagy más jogi személy, vagy bármely két vagy több fent említett résztvevőből álló közös vállalkozás, és többek között a jogi képviselői elhunyt munkáltatónak, vagy egy egyéni vállalkozás, társulás, egyesület, társaság vagy más jogi személy felvásárlója, vagy megbízottja által foglalkoztattt alkalmazottak jelen fejezet hatálya alá esnek; feltéve, hogy a tulajdonos rendelkezik egy lakóházzal, amely nem nagyobb három apartmannál és lakva van, vagy a tulajdonos a lakóházában a dolgozóknak karbantartási, építési vagy javítási munkálatokat ír elő, mint lakóházon, de nem azon az alapon, hogy a házak az általa, mint munkáltató által felajánlott munka járulékként értelmezhető. A „munkáltató” szó nem foglalja magában a nonprofit szervezeteket, ahogyan az önkénteseket sem kell a munkáltató szóhoz sorolni, sem az egyéni vállalkozókat.

3) A javaslat azt sugallja, hogy egy munkáltatói biztosításhoz egy személy rendelhető, kivéve akkor, ha eredetileg vagy későbbi módosítás, esetleg kérelem alapján egy felnőtt családtagot, aki közeli hozzátartozó (feleség, férj, eltartottak, szülők stb.), vagy gyermekeket, akik nem haladják a 25. életévüket, és a biztosítás megkötésének idején még nem töltötték be a 23. életévüket. Ha a biztosítás nem határoz meg kort olyan gyermek esetében, aki fizikailag vagy szellemileg képtelen önálló életvitelre, akkor továbbra is gyermekként tekint rá a biztosítás, de abban az esetben is, ha az elért korban munkaképtelenség áll fenn. Amint ennek orvosi akadályai elhárulnak, a biztosítást 31 napon belül lehet felmondani.

4) Ha egy munkavállalótól olyan személy követel egészségbiztosítást, aki nem a köztársaság lakosa, vagy nem teljes munkaidőben foglalkoztatott dolgozó, nem kötelező biztosítania; ekkor azonban lehetőség van százalékos tehermegoszlásra, amely során a munkáltató és a munkavállaló megegyezik a teherviselés százalékos megoszlásában, így egy, általános és az alapellátásra kiterjedő egészségbiztosításhoz juttatja a munkavállalót. Munkáltatói biztosítás csak kollektív szerződés által hozható létre, ebben az esetben a munkáltató kapja az év végi adó-visszaigénylésből származó bevételt, amit arra fordít, amire akar.

302. §. Részvénytársaság jelen cikkely hatálya szerint csak egy olyan egészségbiztosítási csoporttal szerződhet le egészségbiztosítás címén, amely nonprofit kórházi ellátást nyújt, ezt a kollektív szerződésben rögzíteni is kell. Ez az egészségbiztosítási csoport a kormányzat által elismert, a köztársaság területén működő biztosító lehet; azonban lehetőség van százalékos tehermegoszlásra, amely során a munkáltató és a munkavállaló megegyezik a teherviselés százalékos megoszlásában, így egy, általános és az alapellátásra kiterjedő egészségbiztosításhoz juttatja a munkavállalót. Munkáltatói biztosítás csak kollektív szerződés által hozható létre, ebben az esetben a munkáltató kapja az év végi adó-visszaigénylésből származó bevételt, amit arra fordít, amire akar.

303. §. Orvosi ellátást és szolgáltatást forgalmazó vállalkozással csak akkor szerződhet le a munkáltató egészségbiztosítás címén, ha ezt minden főállásban lévő dolgozóra kiterjesztik a kollektív szerződésben. Ez az orvosi ellátást és szolgáltatást forgalmazó vállalkozás a kormányzat által elismert, a köztársaság területén működő biztosító lehet; azonban lehetőség van százalékos tehermegoszlásra, amely során a munkáltató és a munkavállaló megegyezik a teherviselés százalékos megoszlásában, így egy, általános és az alapellátásra kiterjedő egészségbiztosításhoz juttatja a munkavállalót. Munkáltatói biztosítás csak kollektív szerződés által hozható létre, ebben az esetben a munkáltató kapja az év végi adó-visszaigénylésből származó bevételt, amit arra fordít, amire akar.

304. §. Mindkét biztosítási típusban a biztosítók kötelesek a csomagban szerepeltetni: a sürgősségi ellátást; a járóbeteg-ellátást, kivéve a fogászati és a nőgyógyászati kezeléseket, ezek opcionális formák; a 90 napnál rövidebb fekvőbeteg-ellátást; terhesgondozást; kötelező szűréseket; vényköteles gyógyszerek árának 60 százalékos támogatottsági rátáját. Az egyéni biztosítás annak felmondásáig, a munkáltatói biztosítás a munkahely elhagyásáig vagy felmondásáig áll fenn, kivéve, ha a munkáltatói szerződés gondoskodik a munkavállaló nyugdíjaskori ellátásáról. Nem része a baleset- és életbiztosítás, kivéve, ha a kollektív szerződés máshogy nem rendelkezik.

305. §. Jelen szakaszban szereplő következő szavakat az itt megadott fogalom szerint kell értelmezni, hacsak a szövegkörnyezet egyértelműen másképp nem kívánja:

1) „Biztosítási alapár”, az egészségbiztosító által kalkulált biztosítás összeg, amely a mindenkori ötéves havi átlagfizetés legkevesebb 10 százaléka kell, hogy legyen.

2) „Biztosítási felár”, a biztosítási alapáron felül fizetett, egyéni ellátást fejlesztő ellátás.

3) „Gyógyszerár-támogatás”, a biztosítással rendelkező lakosok, a betegségük által kalkulált biztosítási összeggel arányosan támogatást kaphatnak a szükséges gyógyszerek árából.

4) „Önálló biztosítóválasztás”, bármelyik lakos, munkáltató minden nyomás nélkül, a különböző biztosítói ajánlatokat figyelembe véve választja ki a jövőbeni biztosítást.

 

Záró rendelkezések

IV. SZAKASZ Jelen törvény elfogadásának értelmében az alábbi törvények alábbi szakaszai, paragrafusai, pontjai kerülnek hatályon kívül:

A Ciron Köztársaság Adótörvénykönyve III. rész a) pontjának v. pontja; c), d), e) és k) pontja.


vissza

   Üzenőfal

2024. ápr. 14. Dominick Stannard: Van még itt valaki?

2023. nov. 11. Peter Bedroom: Peti? Lesz meg ebbol valami?

2023. máj. 17. Laura Grey: Sziasztok ! Na mi újság a játékkal? Még mindig fejesztés alatt van? vagy halott lett az egész project

2023. márc. 05. Peter Bedroom: na lesz valami a jatekbol? kicsit mar sokallom a fejlesztesi idötennyi ido alatt megcsinalom a nasa honlapjat bakker

2023. jan. 28. Dr.Szöllösi Dominik: sziasztok

2023. jan. 28. Dr.Szöllösi Dominik: sziasztok uj ember vagyok miniszter elnöki pózícíóra pályázom szavazattok rám majd

2023. jan. 28. George Lee: sziasztok, ma menni fog egy köremail!

2023. jan. 23. Benedict Decker: Hello

2022. dec. 03. Francis J. Wright: Üdv Mindenkinek!

2022. dec. 03. Francis J. Wright: Üdv Mindenkinek!

2022. dec. 03. Francis J. Wright: Üdv Mindenkinek!

2022. nov. 19. Peter Bedroom: Remélem a a játékidöt is jol átfogjátok gondolni sokkal legenyesebb attol hogy mikor kezdödik a játék

2022. nov. 13. George Lee: Sziasztok, most már elkezdünk dolgozni a változásokon, a sztorin, fogunk jelentkezni

2022. nov. 10. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2022. okt. 10. Peter Bedroom: Szia eltelt 2 honap kb van már valami elorelepes?

2022. aug. 14. George Lee: köszi

2022. aug. 14. Peter Bedroom: Rendben ram szamithatsz a kezdesnel sot ha barmiben segithetek menet kozben szolj.

2022. aug. 14. George Lee: Sziasztok, már dolgozok a játék átdolgozásán, egy olyan formában, amit hasonló szimulációban lehet folytatni, de sokkal történetközpontúbb, és döntéscentrikus lesz, új térben

2022. aug. 09. Dr. Terence Rothman: Varhato valami a jatekkal kapcsolatban? vagy vegleg mondjunk le rola?

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Ne csak lapítsatok, ha idejön a Führer

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Mondjátok el

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Hol találom az önéletrajzomat

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Heil én!

2022. ápr. 25. Adolf Hitler: Heil én!

2022. ápr. 24. Peter Bedroom: Sziasztok lesz valami? vagy felejtsuk el Cironiat?

2022. márc. 12. George Lee: Sziasztok, sajnos egy munka miatt április elejére csúszik sok minden, viszont közben alakítunk át pár dolgot, ami jobbá teszi az élményt, nem felejtettük el Cironiát

2022. febr. 15. Fernand Geber: Nincs valami nagy nyüzsgés

2021. dec. 24. George Lee: még nagyobb elánnal most már nekem is kevesebb munkám lesz

2021. dec. 19. George Lee: sziasztok, úgy gondolom, hogy az ünnepek után már lehet indulni, ha vagyunk legalább öten-hatan

2021. dec. 14. Peter Bedroom: Peti, fórum!

2021. dec. 06. Alexander Smith: Jelenleg stagnálás.

2021. dec. 05. Francis J. Wright: Együttérzek. Első karácsonyom lesz, vizsgaidőszak nèlkül. Kemény időszak fizikailag, mentálisan egyaránt. És itt Curoniában mi a helyzet?

2021. dec. 05. Francis J. Wright: Együttérzek. Első karácsonyom lesz, vizsgaidőszak nèlkül. Kemény időszak fizikailag, mentálisan egyaránt. És itt Curoniában mi a helyzet?

2021. dec. 04. Alexander Smith: Közeledik a vizsgaidőszak

2021. dec. 02. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2021. dec. 02. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2021. dec. 02. Francis J. Wright: Sziasztok! Mi újság?

2021. aug. 15. Peter Bedroom: Fórum otletek, javaslatok....

2021. jún. 10. George Lee: ma 20 órától szenátusi szavazások következnek!

2021. jún. 03. George Lee: már nem

2021. jún. 03. Robert O'Connor: Rendben, meg épp nézem még mindig Május van Cironiában ? :O

2021. jún. 03. George Lee: CONGRESSIONAL RECORD cikk, benne a mai szavazásra kerülő javaslatok tartalmi kivonatával.

2021. jún. 03. George Lee: Módosító javaslatok összefoglalója délután olvasható lesz.

2021. jún. 03. George Lee: Szavazni

2021. jún. 03. George Lee: Sziasztok, ma 20 órától kezdődnek a szavazások a Szenátusban. Mindenki egyenként tud majd

2021. máj. 31. Danny Sanchez JR.: Elnézést a triplikált közleményért, már Petinek is jeleztem hogy huncutkodik a netem, mert Telekom hálózatépítést végez nálunk

2021. máj. 10. George Lee: 20:45-től lehet felszólalni a szenátusban,egészen egyig kivételt képez, ha valaki a kisebbségi vagy a többségi vezetőt képviseli, akkor a reggeli ügyek alatt is szabad

2021. máj. 09. Peter Bedroom: tulbuzgó voltam

2021. máj. 09. George Lee: Szia, még nem is került napirendre illetve a holnapi nap folyamán tudsz majd hozzászólni

2021. máj. 09. Danny Sanchez JR.: Szenátus-törvénylavaslat vitája, szót kértem

   Online (0)

 
Cironia politikai-gazdasági szerepjáték - Madenia CMS v2.0b © 2016-2024 Balla Péter / Molnár Dénes | Adatkezelési tájékoztató