Szenátus káplánja
Hosszú ideje élek, uram, és minél tovább élek, annál meggyőzőbb bizonyítékokat látok erről az igazságról: arról, hogy Isten kormányoz az emberek ügyeiben. És ha egy veréb nem eshet a földre az ő értesülése nélkül, akkor valószínű, hogy egy birodalom felemelkedhet az ő segítsége nélkül?
Meggyőződtünk arról, uram, a szent írásokban, hogy „hiába dolgoznak, építik, kivéve, ha az Úr felépíti a házat.” Ezt határozottan hiszem; és azt is hiszem, hogy egyidejű segítsége nélkül ebben a politikai épületben sem leszünk sikeresebbek, mint a Bábel Építői.
Ezért kérem a szabadságot, hogy maradjon velünk - hogy ezentúl a Menny segítségét igénylő imákat és tanácsainkra adott áldásokat minden reggel ezen a helyen tartsuk meg, mielőtt az ügyeket folytatnánk. Ámen.
Remiel D'Alambert levezető elnök (R)
A reggeli ima után felkérem a Szenátust, hogy együtt mondjuk el a Hűségesküt: Hűséget fogadok az Cironia Zászlajának és a köztársaságnak, amelyet jelképez: egy és oszthatatlan Nemzet az Isten színe előtt, amely szabadságot és igazságosságot nyújt mindenkinek.
Stuart Hoyt többségi vezető (R)
Elnök Úr!
Remiel d'Alambert levezető elnök (R)
Hoyt szenátor következik!
Stuart Hoyt többségi vezető (R)
Elnök Úr,
Ez a hét mindenképpen jelentős izgalmakat rejt. A múlt hét végén az Igazságügyi Bizottság úgy döntött, hogy továbbítja nekem George Lee grahami szenátor választási törvényjavaslatát, amely jelentős változást hoz az eddigiekhez képest, de erre a gyökeres változásra szükségünk is van, hiszen az új Alkotmány és a berendezkedés megköveteli, hogy ezekhez az új változókhoz alakítsuk választási rendszerünket. Az új rendelkezés értelmében egyre több ciron állampolgárnak nyílik lehetősége regisztrálni, leadni a szavazatát. A jövőben a szavazóhelyiségek kialakítása úgy fog megtörténni, hogy az szolgálja az ott élők érdekeit, és a levélszavazatokban bevezetendő engedmények azt a célt szolgálják, hogy minél többen élhessenek Alkotmány biztosította jogukkal, és megválaszthassák vezetőiket. A kompromisszum jegyében a javaslat több kérdést megyei hatáskörben hagy, ilyen például a kongresszusi körzetek, a szavazóhelyiségek kijelölése, habár ahhoz ragaszkodunk, hogy ezeknek a helyeknek a kijelölésénél is érvényesüljenek a tisztességes és demokratikus normák. Nagy sajnálatos, hogy a progresszívak közül, aki az ülésen jelen volt, nemmel szavazott, míg sokan nem vettek részt az ülésen. Remélem, hogy be fogják látni, ez a javaslat kétpárti, és az ország csak profitál belőle, ha elfogadjuk. Természetesen lehetőség van módosító javaslatok benyújtására, és Lee szenátor nyitott azok megvitatására, ahogy eddig is.
Szólnom kell a déli partvidéken és a Lee-adminisztrációban kialakuló krízisről. Az elmúlt napokban és hetekben folyamatosan tárgyalok a Reform Párt déli területeit képviselő szenátorokkal, akik mindent megtesznek, hogy a bevándorlásért és a menekültek ellátásáért felelős személyek, illetve ügyeik intézésében megbízott hivatalnokok, akik most már hetek óta 14-16 órában dolgoznak, hogy a lehető legjobb ellátásban részesüljenek, persze az ő támogatásuk ehhez kevés. A Lee-adminisztrációnak ideje lenne megfontolni, hogy több hivatalnokot vezényel a partvidékre, továbbá a Nemzeti Gárdát és a Hadsereget is beveti, hogy minél gördülékenyebb legyen a kubai menekültek ellátása. Jó hír, hogy Mike Jezza képviselő arról értesített, hogy még ma benyújtja törvényjavaslatát, amely lehetőséget fog jelenteni a menekültkrízis megoldására. Azt ugyanakkor szeretném kifejteni, milyen igazságtalan és valóságnak ellentmondó nyilatkozatok hagyják el a Progresszív Párt és a kormányzat egyes vezetőinek a száját. A Reform Párt és köztük én is fontosnak tartom, hogy minél több kubainak segítsünk túlélni ezt a vészterhes időszakot, de arra nem vagyunk felkészülve, hogy milliókat tudjunk fogadni, szükség van arra, hogy bizonyos korlátokat szabjunk. Remélem, a Jezza-javaslat erre is megoldást fog nyújtani. A kérdésért felelős miniszterek és kormányzati szakértők nem veszik túlságosan komolyan a menekültekkel érkező bolsevik ügynökök felkutatását, véleményem szerint Cironia polgárainak biztonsága felülír mindent, és az elsődleges, hogy nyomozzunk a menekültek hátterével kapcsolatban, ha pedig nem tudja igazolni a történetét, úgy nem kaphat menedéket.
Az elmúlt időszakban annak is a szemtanúi vagyunk, hogy a Lee-adminisztráció nem törekszik a párbeszédre. Miniszterek és tanácsadók olyan hangot ütnek meg, amely eddig nem volt megszokott. Egy megbízott miniszter túllép saját hatáskörén, akit még a Szenátus aktuális bizottsága nem is hallgatott meg, és amikor törvényhozók jelzik a kételyüket, felháborodottan oktatja ki őket. Ez nagyon veszélyes precedens lehet, hiszen Cironia kormánya nem azért jött létre, hogy a Kongresszussal harcoljon, sőt a kormányzat alá van rendelve a törvényhozásnak, ugyanis a kongresszusi tagoknak joguk van ellenőrizni a kormányzat tagjait, és ezért nem érdemelnek semmiféle kioktatást. Támogatom Harkley és Prescott bizottsági elnökök felvetését, és ha minden a vártak szerint teljesül, még ebben a hónapban elfogadjuk a Szenátus új szabályzatát, így a megújuló bizottságok megkezdhetik a meghallgatásokat és az ellenőrző tevékenységüket. Martin Hoywood nyilatkozata is meghökkentő volt, egyben rendkívül aggasztó is. A Lee elnök mellett tevékenykedő tanácsadó szerint Cironia betartja a genfi egyezményben és a varsói szerződésben foglaltakat. Mr. Hoywood ezzel nemzetközi értelemben támogatásáról biztosította a Szovjetunió által létrehozott katonai szövetségi rendszert, amelyben Moszkva a vazallusai segítségével bármikor leverheti a szabad emberek megmozdulását. Roppant aggasztó, hogy mi történik a President Palace falai között.
Az is aggodalomra ad okot, hogy az elnök a beiktatása óta nem kereste meg a szenátusi többséget, hogy közösen tárgyaljunk az előttünk álló feladatokról, és információim szerint Bartek házelnök sem kapott meghívást. Ez nagyon kezd hasonlítani Ed Glover kormányzására, aki elnöksége során szinte végig mellőzte a reformpárti többséggel való egyeztetést, látszik is, milyen eredménnyel járt. Cironia akkor tudott fejlődni, amikor a kétpárti kompromisszumok mentén olyan döntések kerültek előkészítésre, amely szolgálta minden itt élő állampolgár érdekét, és akkor tudtunk igazán fejlődni, amikor ezek az egyeztetése vitális jelleget öltöttek. A közeljövőben kell előterjesztenie Lee elnöknek a jövő évi előirányzatokra és költségvetésre vonatkozó terveit, és mivel jelenleg a Kongresszus reformpárti többségű, ebben változás nem is lesz a közeljövőben, az egyeztetéseket sürgősen meg kell kezdeni, hogy szeptember 30-ra elkészüljön az új fiskális évet bevezető előirányzatok. Továbbra is várjuk Lee elnök hívását.
Elnök Úr, indítványozom, hogy ezen a héten a Szenátus és a bizottságai hétfőn, kedden, szerdán, csütörtökön és pénteken ülésezzen.
Remiel d'Alambert szenátor (R)
Nincs ellenvetés!
Stuart Hoyt többségi vezető (R)
Átadom az ülésterem nyilvánosságát, és kérem a határozatképesség meghatározását.
Szenátusi titkár
Mr. Aston, Mr. Barreth...
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Szót kérnék elnök úr!
George Lee szenátor levezető elnök (R)
A határozatképesség meghatározását felfüggesztem, és megadom a szót Belfort szenátorának.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Köszönöm Elnök Úr!
Nos tisztelt hölgyeim és uraim. Először is arról szeretnék említést tenni, hogy a napokban kitört adok-kapok a Reform Párt és a kormányzat között, a jelen helyzetben aggasztó és káros a Ciron politikára. Véleményem szerint a kormánytagok rendkívüli erőfeszítéseket tesznek a Kuba válságkezeléssel. Ellenben sok negatívumot kapnak. Ráadásul alaptalan piszkálódásokat, Önök ha nem a menekültügybe kötnek bele, akkor a hatáskörök túllépésével vádolják a nemzetbiztonsági minisztert. És ahogy hallgattam Hoyt kollégám szavait, szintén elállt a lélegzetem mert ő már az ENSZ általi Varsói és Genfi egyezményekbe kötött bele. Tehát Mr. Hoyt ön azt gondolja, hogy a Varsói és Genfi menekültügyi egyezmény betartása a bolsevik eszmerendszert támogatja? Kérem ez beteges! Az ENSZ tagjai vagyunk, ha betartjuk azon egyezményeket amelyiket országunk is dedikált, az nem szolgál másra, csak egy demokratikus menekültügyi egyezmény betartására. Collins minisztert is szeretném megvédeni. Akinek sokat köszönhet Cironia. Nemzetbiztonsági miniszterként, egy közleményben kijelentette, hogy a CKP-t nemzetbiztonságilag veszélyesnek nyilvánítja és kéri a hivatalos szerveket tegyenek az ügy érdekében, hisz így is jogtalan a CKP működése. Mondják uraim, hol van itt a jogellenesség vagy, hogy túl lépi hatáskörét? Kérem uraim még ha más-más oldalt is képviselünk ne menjünk bele, hogy kitalált ürügyekkel támadjuk egymást. A jelen helyzetben amikor két háború küszöbén állunk önök szerint ez tisztességes? Nem az, egyáltalán nem az...más szavaiból kielemezni valamit és azt a választók szájába rágni az abszurd. Collins és O’Connor miniszterek értünk és a hazáért harcolnak, próbálnak megfelelni mindenkinek, azoknak is akik menekültellenesek és azoknak is akik egy befogadó demokratikus ország képét vetítik maguk elé. Kérem ezt fejezzük be mind két oldalról. A Kubai válsággal kell foglalkozni, a CKP jogellenes működésével és a bolsevik fenyegetésekkel.
Második témám a George Lee által benyújtott választási törvény. Amit én személy szerint és több kollégám is nem tartunk tökéletesnek. Az első dolog, ami aggaszt az alkotmányellenesség. Az alkotmány III. Cikk 3. szakasz 2 bekezdése, és a törvényjavaslat 2. fejezet 2. cikk 206. pontja ütközik egymással. Kérem ezeket kikeresni és utána olvasni. Továbbá az alkotmány II. cikke a választójogról is első ránézésre kétségeket vet fel, hogy a választási törvényjavaslat nem-e tartalmaz olyan előírást, ami ezzel ütközik. Kérem a tisztelt szenátust, mivel a választási törvény, annyira hosszú és minden eshetőségre részletesen kitérő, adjanak még időt kollégáimnak a teljes áttanulmányozására hisz addig nem szeretnék további véleményeket nyilvánítani. De azt el kell mondanom, hogy elsőre a javaslat nekem túl bürokratikus. ami további kérdéseket vet fel. Hisz az kitér, a választási helységre, az eszközökre, a bejáratra, továbbá kitér olyan adminisztratív dolgokra. amit jelen helyzetben sem a tisztségviselők, sem a választási bizottság, sem a választási iroda nem fog tudni adminisztrálni és nyomon követni. Ebben a formában nehéz lesz eme törvény minden egyes pontját betartani és betartatni. Első rénézésre....mert őszinte leszek nem volt időm áttanulmányozni csak futtában, sok aggasztó pontja van a javaslatnak, ilyen a gépjárművek hivatalának adminisztrációja amit összekell majd kötni a választási adminisztrációval, tehát sok-sok hivatal, sok-sok adminisztratív munkáját kell majd szinkronba hozni, ami nem mondom, hogy rossz ötlet, de annyira lekötné a jelenlegi hivatalokat, hogy nem tudnak ezeket időben teljesíteni. Tehát így, a teljes terjedelmet nem ismerve azt mondom túl bürokratikus. de ismétlem önmagam, ha kaphatunk rá időt, részletesen megvizsgáljuk a teljes javaslatot. Köszönöm
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr!
Ernest Holder szenátor levezető elnök (R)
Edmund szenátora következik.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Tisztelt Szenátus. Nagyra becsült belforti szenátortársam felszólasára reagálnék. Rólam itt elég sokan tudják, hogy nem tartom túl sokra az ENSZ-t, az egy sóhivatal, országunk teljes körű szuverenitása mindennél fontosabb. Melyik varsói egyezményre gondol a szenátor?
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Tisztelt Ricketts kollégám a szenátus elnökét megkerülve válaszolok. Az ENSZ menekültügyi egyezményre 1948 New York 1951 Genf, és 1955 Varsó
Ernest Holder szenátor levezető elnök (R)
Arra kérem a szenátorokat, hogy tartsuk meg a szabályokat, és adjuk meg a levezető elnökségi hivatal fényét azzal, hogy szót kérnek.
Ernest Holder szenátor levezető elnök (R)
Lehetőségük van kifejteni egymásnak a válaszukat anélkül, hogy szót kellene kérni. Edmund szenátora következik.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr, nagyra becsült szenátortársam és Lee elnök politikai tanácsadója együtt éljenzik azt a katonai szövetségi rendszert Európa keleti felén, amely vérbe fojtotta az NDK-ban és a Magyarországon 1956-ban kitörő szabadságharcokat. Ez sokkoló, hogy egy ilyen elnyomó hatalmi centrumot támogat. Belfort lakossága jobb képviseletre érdemes. Átadom az ülésterem nyilvánosságát.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Nana Ricketts szenátortársam ön valamit nagyon összekever a Varsói szerződés és Varsói egyezmény nem ugyanaz, ön a Varsói szerződésről beszél, ami merőben más, mi meg az ENSZ által többszörösen dedikált menekültügyi egyezményről.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Hol van ez a dokumentum?
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Az ENSZ menekültügyi egyezményt 1948-ban írták le először, aztán több országban, több ENSZ konvención is kiegészítették, többek között Londonban, Párizsban is....az Egyezmény bárki számára elérhető
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Szenátor, kérem mutassa meg nekem ezt az 1955-ös varsói egyezményt. Nem másról van, csak erről az egyről.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Ricketts úr, ön lyukat keres a zsákon és azt akarja mutassak meg egy menekültügyi egyezmény kiegészítést? Nem tudom önnek megmutatni sem a Genfit sem a Párizsit, nem vagyok ENSZ tanácstag, de azt megtudom önnek mutatni mi az ENSZ menekültügyi egyetemes egyezményt, amely minden ENSZ tagállamra érvényes
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr,
Három megoldás kínálkozik: 1) A kormányzat mellett érvelők tájékozatlanok, és nem tudják, miről beszélnek; 2) Elhiszik, hogy a varsói szerződés vagy egyezmény, nevezzük akárhogyan, amely utal az ENSZ Alapokmányára, az valóban egy fontos, pártatlan nemzetközi egyezmény; 3) Dezinformálnak. Nem is tudom, a három közül melyik a legrosszabb, ez döntse el mindenki. A másik, hogy mi kötelező, és mi nem. Cironia ehhez az egyezményhez nem csatlakozott, más az ENSZ tagjának lenni, és más csatlakozni egy egyezményhez, Ön is, én is itt vagyunk 1946 óta, jelesebben 1947 óta, és ilyen szavazásra nem került sor, Taylor elnök nem is támogatta azt. Lehetséges, hogy a nagyobb alázat elkelne a másik oldalon, mielőtt olyan szinten nyilatkoznának kormánytagok és törvényhozók reformpárti szenátorokról és képviselőkről, ahogy az elfogadhatatlan. Átadom az ülésterem nyilvánosságát.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Erre szeretnék reagálni elnök úr!
Gregory McInnis szenátor levezető elnök (R)
Belfort szenátora.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Létezik egy negyedik megoldás is Ricketts úr. Önök akarták belénk beszélni, hogy a Varsói szerződés, amely egy szocialista országok szervezete egyenlő a Varsói egyezménnyel, az Emberi Jogok egyetemes nyilatkozatát többször, több országban is deklarálták, főleg az Európai országokban, ahol a második világháború pusztított. Az ENSZ vagyis az ön szavaival élve egy sóhivatal tagjai vagyunk, amely sóhivatal ezt az egyezményt létrehozta, nem kellett csatlakoznunk eme egyezményhez, sőt egy sóhivatali tagországnak sem kelett. Az ENSZ tagságával, minden alapokmányt és nyilatkozatot elfogadtunk, így ezt a galád sóhivatali egyezményt is amely ártatlan menekültek védelmére szolgál. Én tisztelem önt, és hiszem, hogy a kormánytagok is. Önnek és önöknek nem kellene vádaskodni, provokálni csak egyszerűen megoldani a Kubai válsággal érkezett helyzetet. Nem mondom önre, hogy tájékozatlan vagy dezinformált, nem sértegetem önt. De azt tudja, hogy továbbra is demokratikus ország vagyunk, egy sóhivatal tagjai, és a menekültügyi egyezmény ránk is és minden ENSZ tagországra érvényes. Köszönöm a szót mára.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr!
Gregory McInnis szenátor levezető elnök (R)
A Pro tempore elnöké a szó.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr,
Ezt eldöntik az újságírók. Először is szeretném kérni, hogy ezután az ülés után holnap 14 óráig rekessze be a Szenátus az ülést.
Gregory McInnis szenátor levezető elnök (R)
Ellenvetés van a kéréssel kapcsolatban? Belfort szenátora.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Nincs ellenvetésem, viszont az előző kérésem a szenátus felé még él, kérnénk a választási törvény áttanulmányozására egy kis időt.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr,
Szeretném jelezni, erre lesz lehetősége, és a nagyra becsül szenátortársam is tárgyalhat érdemi kérdésekről a javaslattal kapcsolatban akár a vezetéssel, akár Lee szenátorral, hiszen amíg nincs meg a vita lezárásához elegendő támogató szavazat, addig a javaslat a Szenátus előtt marad.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Ezt szerettem volna hallani. Köszönöm
Gregory McInnis szenátor (R)
Mivel nincs ellenvetés, az indítvány elfogadásra került.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr, röviden szeretnék szólni egy fontos témáról, és ez pedig az anyák napja. Nem szabad megfeledkeznünk róluk, sokunké már nincs velünk, mások még itt vannak, ők megérdemlik a tiszteletünket. Nagyon keményen küzdenek, hogy a gyermekeik lehető legjobb életet kaphassák tőlük. Az én édesanyám is ilyen volt. Tanítóként dolgozott, amit nagyon szeretett, de feladta, hogy engem és három testvérem, van köztük fiú és lány is, a lehető legjobban felneveljen. Sokak szerint sikerrel, itt meg bizony sokan vannak, akik ezt máshogy gondolják (nevetés hallatszik az ülésteremben). Vicceltem természetesen, de a beszéd tartalmát fontosnak tartom, remélem, Elnök Úr, Átadom az ülésterem nyilvánosságát.
Szenátus káplánja
Hosszú ideje élek, uram, és minél tovább élek, annál meggyőzőbb bizonyítékokat látok erről az igazságról: arról, hogy Isten kormányoz az emberek ügyeiben. És ha egy veréb nem eshet a földre az ő értesülése nélkül, akkor valószínű, hogy egy birodalom felemelkedhet az ő segítsége nélkül?
Meggyőződtünk arról, uram, a szent írásokban, hogy „hiába dolgoznak, építik, kivéve, ha az Úr felépíti a házat.” Ezt határozottan hiszem; és azt is hiszem, hogy egyidejű segítsége nélkül ebben a politikai épületben sem leszünk sikeresebbek, mint a Bábel Építői.
Ezért kérem a szabadságot, hogy maradjon velünk - hogy ezentúl a Menny segítségét igénylő imákat és tanácsainkra adott áldásokat minden reggel ezen a helyen tartsuk meg, mielőtt az ügyeket folytatnánk. Ámen.
Remiel D'Alambert levezető elnök (R)
A reggeli ima után felkérem a Szenátust, hogy együtt mondjuk el a Hűségesküt: Hűséget fogadok az Cironia Zászlajának és a köztársaságnak, amelyet jelképez: egy és oszthatatlan Nemzet az Isten színe előtt, amely szabadságot és igazságosságot nyújt mindenkinek.
Stuart Hoyt többségi vezető (R)
Elnök Úr!
Remiel d'Alambert levezető elnök (R)
Hoyt szenátor következik!
Stuart Hoyt többségi vezető (R)
Elnök Úr,
Ez a hét mindenképpen jelentős izgalmakat rejt. A múlt hét végén az Igazságügyi Bizottság úgy döntött, hogy továbbítja nekem George Lee grahami szenátor választási törvényjavaslatát, amely jelentős változást hoz az eddigiekhez képest, de erre a gyökeres változásra szükségünk is van, hiszen az új Alkotmány és a berendezkedés megköveteli, hogy ezekhez az új változókhoz alakítsuk választási rendszerünket. Az új rendelkezés értelmében egyre több ciron állampolgárnak nyílik lehetősége regisztrálni, leadni a szavazatát. A jövőben a szavazóhelyiségek kialakítása úgy fog megtörténni, hogy az szolgálja az ott élők érdekeit, és a levélszavazatokban bevezetendő engedmények azt a célt szolgálják, hogy minél többen élhessenek Alkotmány biztosította jogukkal, és megválaszthassák vezetőiket. A kompromisszum jegyében a javaslat több kérdést megyei hatáskörben hagy, ilyen például a kongresszusi körzetek, a szavazóhelyiségek kijelölése, habár ahhoz ragaszkodunk, hogy ezeknek a helyeknek a kijelölésénél is érvényesüljenek a tisztességes és demokratikus normák. Nagy sajnálatos, hogy a progresszívak közül, aki az ülésen jelen volt, nemmel szavazott, míg sokan nem vettek részt az ülésen. Remélem, hogy be fogják látni, ez a javaslat kétpárti, és az ország csak profitál belőle, ha elfogadjuk. Természetesen lehetőség van módosító javaslatok benyújtására, és Lee szenátor nyitott azok megvitatására, ahogy eddig is.
Szólnom kell a déli partvidéken és a Lee-adminisztrációban kialakuló krízisről. Az elmúlt napokban és hetekben folyamatosan tárgyalok a Reform Párt déli területeit képviselő szenátorokkal, akik mindent megtesznek, hogy a bevándorlásért és a menekültek ellátásáért felelős személyek, illetve ügyeik intézésében megbízott hivatalnokok, akik most már hetek óta 14-16 órában dolgoznak, hogy a lehető legjobb ellátásban részesüljenek, persze az ő támogatásuk ehhez kevés. A Lee-adminisztrációnak ideje lenne megfontolni, hogy több hivatalnokot vezényel a partvidékre, továbbá a Nemzeti Gárdát és a Hadsereget is beveti, hogy minél gördülékenyebb legyen a kubai menekültek ellátása. Jó hír, hogy Mike Jezza képviselő arról értesített, hogy még ma benyújtja törvényjavaslatát, amely lehetőséget fog jelenteni a menekültkrízis megoldására. Azt ugyanakkor szeretném kifejteni, milyen igazságtalan és valóságnak ellentmondó nyilatkozatok hagyják el a Progresszív Párt és a kormányzat egyes vezetőinek a száját. A Reform Párt és köztük én is fontosnak tartom, hogy minél több kubainak segítsünk túlélni ezt a vészterhes időszakot, de arra nem vagyunk felkészülve, hogy milliókat tudjunk fogadni, szükség van arra, hogy bizonyos korlátokat szabjunk. Remélem, a Jezza-javaslat erre is megoldást fog nyújtani. A kérdésért felelős miniszterek és kormányzati szakértők nem veszik túlságosan komolyan a menekültekkel érkező bolsevik ügynökök felkutatását, véleményem szerint Cironia polgárainak biztonsága felülír mindent, és az elsődleges, hogy nyomozzunk a menekültek hátterével kapcsolatban, ha pedig nem tudja igazolni a történetét, úgy nem kaphat menedéket.
Az elmúlt időszakban annak is a szemtanúi vagyunk, hogy a Lee-adminisztráció nem törekszik a párbeszédre. Miniszterek és tanácsadók olyan hangot ütnek meg, amely eddig nem volt megszokott. Egy megbízott miniszter túllép saját hatáskörén, akit még a Szenátus aktuális bizottsága nem is hallgatott meg, és amikor törvényhozók jelzik a kételyüket, felháborodottan oktatja ki őket. Ez nagyon veszélyes precedens lehet, hiszen Cironia kormánya nem azért jött létre, hogy a Kongresszussal harcoljon, sőt a kormányzat alá van rendelve a törvényhozásnak, ugyanis a kongresszusi tagoknak joguk van ellenőrizni a kormányzat tagjait, és ezért nem érdemelnek semmiféle kioktatást. Támogatom Harkley és Prescott bizottsági elnökök felvetését, és ha minden a vártak szerint teljesül, még ebben a hónapban elfogadjuk a Szenátus új szabályzatát, így a megújuló bizottságok megkezdhetik a meghallgatásokat és az ellenőrző tevékenységüket. Martin Hoywood nyilatkozata is meghökkentő volt, egyben rendkívül aggasztó is. A Lee elnök mellett tevékenykedő tanácsadó szerint Cironia betartja a genfi egyezményben és a varsói szerződésben foglaltakat. Mr. Hoywood ezzel nemzetközi értelemben támogatásáról biztosította a Szovjetunió által létrehozott katonai szövetségi rendszert, amelyben Moszkva a vazallusai segítségével bármikor leverheti a szabad emberek megmozdulását. Roppant aggasztó, hogy mi történik a President Palace falai között.
Az is aggodalomra ad okot, hogy az elnök a beiktatása óta nem kereste meg a szenátusi többséget, hogy közösen tárgyaljunk az előttünk álló feladatokról, és információim szerint Bartek házelnök sem kapott meghívást. Ez nagyon kezd hasonlítani Ed Glover kormányzására, aki elnöksége során szinte végig mellőzte a reformpárti többséggel való egyeztetést, látszik is, milyen eredménnyel járt. Cironia akkor tudott fejlődni, amikor a kétpárti kompromisszumok mentén olyan döntések kerültek előkészítésre, amely szolgálta minden itt élő állampolgár érdekét, és akkor tudtunk igazán fejlődni, amikor ezek az egyeztetése vitális jelleget öltöttek. A közeljövőben kell előterjesztenie Lee elnöknek a jövő évi előirányzatokra és költségvetésre vonatkozó terveit, és mivel jelenleg a Kongresszus reformpárti többségű, ebben változás nem is lesz a közeljövőben, az egyeztetéseket sürgősen meg kell kezdeni, hogy szeptember 30-ra elkészüljön az új fiskális évet bevezető előirányzatok. Továbbra is várjuk Lee elnök hívását.
Elnök Úr, indítványozom, hogy ezen a héten a Szenátus és a bizottságai hétfőn, kedden, szerdán, csütörtökön és pénteken ülésezzen.
Remiel d'Alambert szenátor (R)
Nincs ellenvetés!
Stuart Hoyt többségi vezető (R)
Átadom az ülésterem nyilvánosságát, és kérem a határozatképesség meghatározását.
Szenátusi titkár
Mr. Aston, Mr. Barreth...
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Szót kérnék elnök úr!
George Lee szenátor levezető elnök (R)
A határozatképesség meghatározását felfüggesztem, és megadom a szót Belfort szenátorának.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Köszönöm Elnök Úr!
Nos tisztelt hölgyeim és uraim. Először is arról szeretnék említést tenni, hogy a napokban kitört adok-kapok a Reform Párt és a kormányzat között, a jelen helyzetben aggasztó és káros a Ciron politikára. Véleményem szerint a kormánytagok rendkívüli erőfeszítéseket tesznek a Kuba válságkezeléssel. Ellenben sok negatívumot kapnak. Ráadásul alaptalan piszkálódásokat, Önök ha nem a menekültügybe kötnek bele, akkor a hatáskörök túllépésével vádolják a nemzetbiztonsági minisztert. És ahogy hallgattam Hoyt kollégám szavait, szintén elállt a lélegzetem mert ő már az ENSZ általi Varsói és Genfi egyezményekbe kötött bele. Tehát Mr. Hoyt ön azt gondolja, hogy a Varsói és Genfi menekültügyi egyezmény betartása a bolsevik eszmerendszert támogatja? Kérem ez beteges! Az ENSZ tagjai vagyunk, ha betartjuk azon egyezményeket amelyiket országunk is dedikált, az nem szolgál másra, csak egy demokratikus menekültügyi egyezmény betartására. Collins minisztert is szeretném megvédeni. Akinek sokat köszönhet Cironia. Nemzetbiztonsági miniszterként, egy közleményben kijelentette, hogy a CKP-t nemzetbiztonságilag veszélyesnek nyilvánítja és kéri a hivatalos szerveket tegyenek az ügy érdekében, hisz így is jogtalan a CKP működése. Mondják uraim, hol van itt a jogellenesség vagy, hogy túl lépi hatáskörét? Kérem uraim még ha más-más oldalt is képviselünk ne menjünk bele, hogy kitalált ürügyekkel támadjuk egymást. A jelen helyzetben amikor két háború küszöbén állunk önök szerint ez tisztességes? Nem az, egyáltalán nem az...más szavaiból kielemezni valamit és azt a választók szájába rágni az abszurd. Collins és O’Connor miniszterek értünk és a hazáért harcolnak, próbálnak megfelelni mindenkinek, azoknak is akik menekültellenesek és azoknak is akik egy befogadó demokratikus ország képét vetítik maguk elé. Kérem ezt fejezzük be mind két oldalról. A Kubai válsággal kell foglalkozni, a CKP jogellenes működésével és a bolsevik fenyegetésekkel.
Második témám a George Lee által benyújtott választási törvény. Amit én személy szerint és több kollégám is nem tartunk tökéletesnek. Az első dolog, ami aggaszt az alkotmányellenesség. Az alkotmány III. Cikk 3. szakasz 2 bekezdése, és a törvényjavaslat 2. fejezet 2. cikk 206. pontja ütközik egymással. Kérem ezeket kikeresni és utána olvasni. Továbbá az alkotmány II. cikke a választójogról is első ránézésre kétségeket vet fel, hogy a választási törvényjavaslat nem-e tartalmaz olyan előírást, ami ezzel ütközik. Kérem a tisztelt szenátust, mivel a választási törvény, annyira hosszú és minden eshetőségre részletesen kitérő, adjanak még időt kollégáimnak a teljes áttanulmányozására hisz addig nem szeretnék további véleményeket nyilvánítani. De azt el kell mondanom, hogy elsőre a javaslat nekem túl bürokratikus. ami további kérdéseket vet fel. Hisz az kitér, a választási helységre, az eszközökre, a bejáratra, továbbá kitér olyan adminisztratív dolgokra. amit jelen helyzetben sem a tisztségviselők, sem a választási bizottság, sem a választási iroda nem fog tudni adminisztrálni és nyomon követni. Ebben a formában nehéz lesz eme törvény minden egyes pontját betartani és betartatni. Első rénézésre....mert őszinte leszek nem volt időm áttanulmányozni csak futtában, sok aggasztó pontja van a javaslatnak, ilyen a gépjárművek hivatalának adminisztrációja amit összekell majd kötni a választási adminisztrációval, tehát sok-sok hivatal, sok-sok adminisztratív munkáját kell majd szinkronba hozni, ami nem mondom, hogy rossz ötlet, de annyira lekötné a jelenlegi hivatalokat, hogy nem tudnak ezeket időben teljesíteni. Tehát így, a teljes terjedelmet nem ismerve azt mondom túl bürokratikus. de ismétlem önmagam, ha kaphatunk rá időt, részletesen megvizsgáljuk a teljes javaslatot. Köszönöm
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr!
Ernest Holder szenátor levezető elnök (R)
Edmund szenátora következik.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Tisztelt Szenátus. Nagyra becsült belforti szenátortársam felszólasára reagálnék. Rólam itt elég sokan tudják, hogy nem tartom túl sokra az ENSZ-t, az egy sóhivatal, országunk teljes körű szuverenitása mindennél fontosabb. Melyik varsói egyezményre gondol a szenátor?
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Tisztelt Ricketts kollégám a szenátus elnökét megkerülve válaszolok. Az ENSZ menekültügyi egyezményre 1948 New York 1951 Genf, és 1955 Varsó
Ernest Holder szenátor levezető elnök (R)
Arra kérem a szenátorokat, hogy tartsuk meg a szabályokat, és adjuk meg a levezető elnökségi hivatal fényét azzal, hogy szót kérnek.
Ernest Holder szenátor levezető elnök (R)
Lehetőségük van kifejteni egymásnak a válaszukat anélkül, hogy szót kellene kérni. Edmund szenátora következik.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr, nagyra becsült szenátortársam és Lee elnök politikai tanácsadója együtt éljenzik azt a katonai szövetségi rendszert Európa keleti felén, amely vérbe fojtotta az NDK-ban és a Magyarországon 1956-ban kitörő szabadságharcokat. Ez sokkoló, hogy egy ilyen elnyomó hatalmi centrumot támogat. Belfort lakossága jobb képviseletre érdemes. Átadom az ülésterem nyilvánosságát.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Nana Ricketts szenátortársam ön valamit nagyon összekever a Varsói szerződés és Varsói egyezmény nem ugyanaz, ön a Varsói szerződésről beszél, ami merőben más, mi meg az ENSZ által többszörösen dedikált menekültügyi egyezményről.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Hol van ez a dokumentum?
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Az ENSZ menekültügyi egyezményt 1948-ban írták le először, aztán több országban, több ENSZ konvención is kiegészítették, többek között Londonban, Párizsban is....az Egyezmény bárki számára elérhető
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Szenátor, kérem mutassa meg nekem ezt az 1955-ös varsói egyezményt. Nem másról van, csak erről az egyről.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Ricketts úr, ön lyukat keres a zsákon és azt akarja mutassak meg egy menekültügyi egyezmény kiegészítést? Nem tudom önnek megmutatni sem a Genfit sem a Párizsit, nem vagyok ENSZ tanácstag, de azt megtudom önnek mutatni mi az ENSZ menekültügyi egyetemes egyezményt, amely minden ENSZ tagállamra érvényes
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr,
Három megoldás kínálkozik: 1) A kormányzat mellett érvelők tájékozatlanok, és nem tudják, miről beszélnek; 2) Elhiszik, hogy a varsói szerződés vagy egyezmény, nevezzük akárhogyan, amely utal az ENSZ Alapokmányára, az valóban egy fontos, pártatlan nemzetközi egyezmény; 3) Dezinformálnak. Nem is tudom, a három közül melyik a legrosszabb, ez döntse el mindenki. A másik, hogy mi kötelező, és mi nem. Cironia ehhez az egyezményhez nem csatlakozott, más az ENSZ tagjának lenni, és más csatlakozni egy egyezményhez, Ön is, én is itt vagyunk 1946 óta, jelesebben 1947 óta, és ilyen szavazásra nem került sor, Taylor elnök nem is támogatta azt. Lehetséges, hogy a nagyobb alázat elkelne a másik oldalon, mielőtt olyan szinten nyilatkoznának kormánytagok és törvényhozók reformpárti szenátorokról és képviselőkről, ahogy az elfogadhatatlan. Átadom az ülésterem nyilvánosságát.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Erre szeretnék reagálni elnök úr!
Gregory McInnis szenátor levezető elnök (R)
Belfort szenátora.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Létezik egy negyedik megoldás is Ricketts úr. Önök akarták belénk beszélni, hogy a Varsói szerződés, amely egy szocialista országok szervezete egyenlő a Varsói egyezménnyel, az Emberi Jogok egyetemes nyilatkozatát többször, több országban is deklarálták, főleg az Európai országokban, ahol a második világháború pusztított. Az ENSZ vagyis az ön szavaival élve egy sóhivatal tagjai vagyunk, amely sóhivatal ezt az egyezményt létrehozta, nem kellett csatlakoznunk eme egyezményhez, sőt egy sóhivatali tagországnak sem kelett. Az ENSZ tagságával, minden alapokmányt és nyilatkozatot elfogadtunk, így ezt a galád sóhivatali egyezményt is amely ártatlan menekültek védelmére szolgál. Én tisztelem önt, és hiszem, hogy a kormánytagok is. Önnek és önöknek nem kellene vádaskodni, provokálni csak egyszerűen megoldani a Kubai válsággal érkezett helyzetet. Nem mondom önre, hogy tájékozatlan vagy dezinformált, nem sértegetem önt. De azt tudja, hogy továbbra is demokratikus ország vagyunk, egy sóhivatal tagjai, és a menekültügyi egyezmény ránk is és minden ENSZ tagországra érvényes. Köszönöm a szót mára.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr!
Gregory McInnis szenátor levezető elnök (R)
A Pro tempore elnöké a szó.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr,
Ezt eldöntik az újságírók. Először is szeretném kérni, hogy ezután az ülés után holnap 14 óráig rekessze be a Szenátus az ülést.
Gregory McInnis szenátor levezető elnök (R)
Ellenvetés van a kéréssel kapcsolatban? Belfort szenátora.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Nincs ellenvetésem, viszont az előző kérésem a szenátus felé még él, kérnénk a választási törvény áttanulmányozására egy kis időt.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr,
Szeretném jelezni, erre lesz lehetősége, és a nagyra becsül szenátortársam is tárgyalhat érdemi kérdésekről a javaslattal kapcsolatban akár a vezetéssel, akár Lee szenátorral, hiszen amíg nincs meg a vita lezárásához elegendő támogató szavazat, addig a javaslat a Szenátus előtt marad.
Danny Sanchez JR. kisebbségi törvénykezési vezető-helyettes (P)
Ezt szerettem volna hallani. Köszönöm
Gregory McInnis szenátor (R)
Mivel nincs ellenvetés, az indítvány elfogadásra került.
Martin Ricketts Pro tempore elnök (R)
Elnök Úr, röviden szeretnék szólni egy fontos témáról, és ez pedig az anyák napja. Nem szabad megfeledkeznünk róluk, sokunké már nincs velünk, mások még itt vannak, ők megérdemlik a tiszteletünket. Nagyon keményen küzdenek, hogy a gyermekeik lehető legjobb életet kaphassák tőlük. Az én édesanyám is ilyen volt. Tanítóként dolgozott, amit nagyon szeretett, de feladta, hogy engem és három testvérem, van köztük fiú és lány is, a lehető legjobban felneveljen. Sokak szerint sikerrel, itt meg bizony sokan vannak, akik ezt máshogy gondolják (nevetés hallatszik az ülésteremben). Vicceltem természetesen, de a beszéd tartalmát fontosnak tartom, remélem, Elnök Úr, Átadom az ülésterem nyilvánosságát.